Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Enig der. The royal tenenbaums er kanskje den eneste filmen med (ufordragelige) Ben Stiller i som jeg faktisk har likt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Sanne ord, men det skal være sagt at det er til tross for og ikke på grunn av. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 For de som er interessert i framgangen til Tarantino/Rodriguez filmen "Grindhouse" kan sjekke ut denne linken: http://www.bloody-disgusting.com/index.php...mplate=newsfull Gleder meg til dette, virker svært lovende Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 For to år siden jobbet jeg i en videobutikk hvor det kostet 29,- for 2 DVDer. Som er lagt ned nå Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Å gå på kino er jo kos i seg selv, og helt klart verdt 30 kroner ekstra. Lars: Hvorfor betaler ikke du på kinoen din snik? 5539682[/snapback] Fordi jeg er jeg VIP. 50,- for å leie en film? Hvilket århundre er det snakk om? Her koster filmene 15,-. 5540535[/snapback] Vel, sånn er det i Trondheim. Sett det koste opptil 70 kroner på ei sjappe ikke så langt unna. 5540564[/snapback] Nettopp. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Kjapt spørsmål: Jeg så 3 billige DVD'er i dag, jeg kanskje kunne tenkt meg å kjøpe. Jeg har ikke hørt allverdens om de, derfor spør jeg her om råd, og håper noen har noen innvendinger. Hamilton er actionfilm av sorten det går tretten av på dusinet av. Ikke det værste jeg har sett, greit nok til å være svensk, men ville kanskje prioritert pengene annerledes. High Fidelity syns jeg er en glimrende film, velspilt, morsom og følger boka ganske tett. Er kanskje ikke for alle, men liker man musikk/ har samlemani, vil jeg tør påstå at man også kommer til å like filmen. *Tennenbaums har jeg ikke sett. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Er det viktig å ha lest boken på forhånd, for å skjønne/nyte filmen? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Så godt som alle filmer bør sees etter man har lest bøkene, f eks med Blade Runner (Do Androids Dream..), 2001: A Space Odyssey, Apocalypse Now (Heart of Darkness), osv. Hvorvidt dette gjelder Nick Hornbys bøker vet jeg ikke, men som en generell regel liker jeg å ha lest bøkene først. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Problemet er bare det at jeg har klart å lese en bok ferdig i hele mitt liv, og det var vi nødt til da dette var en oppgave på skolen. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Er det viktig å ha lest boken på forhånd, for å skjønne/nyte filmen? 5541652[/snapback] Nei, filmen har masse underholdningsverdi i seg selv, Jack Black storspiller. Vil naturligvis anbefale å lese boken i tillegg, men det er fordi boka er kjempebra, det har ingenting med filmen å gjøre. Grunnen til at jeg er litt forsiktig med å varmt anbefale den til alle og enhver, er at filmene som er basert på Nick Hornby sine bøker, gjerne faller litt utenfor vante sjangere. Vet ikke om du har sett About a Boy (2002) eller Fever Pitch (1997) (begge basert på Hornby-bøker), også disse beskriver livene til folk som opplever forskjellige hendelser som har påvirket livene deres, fremfor å fortelle om hendelsene og folkene som tilfeldigvis var tilstede. Da jeg er verdens værste til å forklare hva jeg egentlig mener, legger jeg ved en link til Mikal Olsen Lerøens anmeldelse av filmen. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Imorgen har jeg tenkt til å låne "Interview with the Vampire" og "Lord of The Flies". Er det flere filmer jeg burde se? Det er et godt utvalg der jeg har tenkt til å låne Endret 2. februar 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Selvfølgelig er det flere filmer du burde se. Hadde blitt en lang liste om jeg skulle ramset opp alle gode filmer jeg har sett opp igjennom årene. Hva med kanskje å begrense det innenfor sjanger? Å gå på kino er jo kos i seg selv, og helt klart verdt 30 kroner ekstra. Lars: Hvorfor betaler ikke du på kinoen din snik? 5539682[/snapback] Fordi jeg er jeg VIP. Som betyr at du kan gå så mye du vil på kino? Hvordan har du opparbeidet deg denne statusen? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Gjerne lignende de to. Gjerne også Vampyrfilmer. Burde jeg se "Nosferatu"? Ellers er noe lignende "Snatch" velkommen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 München var bra. Spielberg iz bak in da rite trak Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Som betyr at du kan gå så mye du vil på kino? Hvordan har du opparbeidet deg denne statusen? 5542184[/snapback] Personlig venn av kinosjefen (vel, kjenner nok sønnen bedre) + at jeg jobber hos adresseavisen som er en av samarbeidspartnerne til Kosmorama (filmfestivalen) og kinoen generelt. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Sitter og ser på Donnie Darko nå og kom til en scene eg ikke helt greier å forstå. Donnie og læreren hans står og snakker om kontrollering av tid/endre fremtiden osv, og så plutselig sier læreren: "I'm not going to be able to continue this discussion" Donnie: "Why?" "I could loose my job" Koffor kan han miste jobben på grunn av noe sånt? Endret 2. februar 2006 av Pinguvin Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Fordi at lærere ikke skal holde på å si slik "vranglære" til elevene, vel! Du så jo at dama hans, Karen (Drew Barrymore), fikk sparken fordi hun leste "feil bok" med elevene. Endret 3. februar 2006 av MeTa][iC Lenke til kommentar
co2 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Beklagelig nok bare en reklame: http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article551102.ece Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Sitter og ser på Donnie Darko nå og kom til en scene eg ikke helt greier å forstå. Donnie og læreren hans står og snakker om kontrollering av tid/endre fremtiden osv, og så plutselig sier læreren: "I'm not going to be able to continue this discussion" Donnie: "Why?" "I could loose my job" Koffor kan han miste jobben på grunn av noe sånt? 5543729[/snapback] Skolen Donnie går på er nokså konservativ og religiøs. Filosofiske diskusjoner som bryter med vitenskapen er tabu, vi så jo hvordan det gikk med engelsklærer Pomeroy. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 En slags oppdatering mht til en nyutgivelse av Blade Runner: Fra The Digital Bits - Warner-oppdatering 31/1, langt ned: Ridley Scott's Blade Runner (1982) is currently on track for release as a multi-disc special edition in time for its 25th anniversary in 2007. Dette etter en prat mellom The Bits og folk høyt opp i Warner Home Video US's hierarki. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg