Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Sympathy for Mr. Vengeance er en vanvittig god og jævlig film. Kan anbefales til alle med god helse.

Det støtter jeg også. Chan-Wook Park er et godt eksempel på at god Koreansk og asiatisk film ofte overgår Hollywood.

Edit: Nå til dags altså.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler alle som oppholder seg i Trondheim til å melde seg inn i Trondheim Filmklubb/Cinemateket så raskt som mulig.

Årets vårprogram er sterkere enn noensinne. Hva sier man til dette? Chan-Wook Park-marathon, Salò (sjokkfilm-tema med blant annet Ichi the Killer og Funny Games) og en rekke filmer fra Chronenberg og Sabu. :-)

Programmet:

01.feb Tromsøfilm

01.feb Tromsøfilm

05.feb Stranger Than paradise

05.feb Stalker

08.feb Sorum

08.feb JSA

10.feb Sympathy for mr. Vengeance

10.feb Oldboy

10.feb Sympathy for Lady Vengeance

12.feb Andrej Rubelov

15.feb Tegnerens Kontrakt

15.feb Speil

19.feb Med Kamera som trøst

19.feb The Dead Zone

22.feb Den 9. Dagen

22.feb Shivers

26.feb A Zed and Two Noughts

26.feb Gespenster

01.mar Arkitektens Mage

01.mar Videodrome

05.mar Kortfilmer av Sara Johnsen

05.mar Vinterkyss

08.mar Spider

08.mar Den fabelaktige Amelie fra Montmartre

12.mar Drowning by Numbers

12.mar Murderball

15.mar der irrationale rest

15.mar Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker

19.mar De fortapte barns by

19.mar Barnet fra Macon

23.mar Tarnation

23.mar Katta i sekken

02.apr Wallace and Grommit x3

02.apr Chicken Run

05.apr Napoleon Dynamite

05.apr Salo

09.apr Mysterious Skin

09.apr Matteusevangeliet

19.apr Monday

19.apr Alene mot alt

23.apr Unlucky monkey

23.apr Itchi The Killer

26.apr D*A*N*G*A*N Runner

26.apr Funny Games

30.apr The Woodsman

30.apr Se meg

Det ligger program ute på NTNU og HiST.

LØP OG KJØP! :D

Trondheim Filmklubb

Lenke til kommentar
Jeg syns den var bra, men Oldboy var mye bedre (kan ha noe med at jeg så Oldboy først og fikk så høye forventninger til forgjengeren).

5520186[/snapback]

Oldboy hadde kanskje den mest imponerende cinematography (kan ikke det norske begrepet) jeg har sett. Den når likevel ikke opp til Mr. Vengeances story. Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å skrive et så komplekst og gjennomført manus.

Må si jeg gleder meg til å se Sympathy for Lady Vengeance neste helg.

Lenke til kommentar

Filmklubb hjemme er artig, noe av det som er vel så kjekt som å se film er å diskutere de med andre likesinnede etterpå.

Jeg anbefaler alle som oppholder seg i Trondheim til å melde seg inn i Trondheim Filmklubb/Cinemateket så raskt som mulig.

Av alle filmene på programmet der så vil jeg også anbefale D.A.N.G.A.N. Runner, den har svært høy underholdningsverdi og jeg storkoste meg.

Lenke til kommentar
Av alle filmene på programmet der så vil jeg også anbefale D.A.N.G.A.N. Runner, den har svært høy underholdningsverdi og jeg storkoste meg.

5520237[/snapback]

Det er faktisk den filmen jeg gleder meg mest til å se på nytt. Husker jeg så den på NRK2 for mange herrens år siden, fikk skikkelig bakoversveis.

I ettertid kan jeg trygt si at den deler et par fellestrekk med Tom Tykwers Lola Rennt. ;)

Lenke til kommentar

Så Oldboy senest i dag. Hadde sett den en gang tidligere, men med en rekke forstyrrelser mens jeg så den. Idag var det herlig å slappe av med en film av en slik kvalitet. I morgen blir det nok Sympathy for Mr. Vengeance, og da føler jeg at jeg kan ta stilling til hvilken av dem jeg liker best.

Er det noen som vet noe om det blir noe av remaken av Oldboy? Bare tanken på det får meg til å skjelve nedover ryggen. Jeg har ikke kjennskap til regisørren Justin Lin. Har ikke sett noen av hans tidligere filmer, så jeg vet ikke helt hva som kan forventes. Men er ikke akkurat videre optimistisk

Lenke til kommentar

Jeg vil derimot anbefale Tarkovskij og Greenaway filmene på det programmet. Veldig fin balanse der mellom forskjellige typer film i Trondheim Filmklubb sitt program.

Støtt opp om filmklubbene forresten. Film på kino er alltid helt annerledes enn hjemme. Diskutering er ypperlig på steder som diskusjon.no og diskuterfilm.com, om man ikke har andre å diskutere med.

S,

Lenke til kommentar

Enig i at D.A.N.G.A.N. Runner er festlig, men vil i likhet med Svankmajer på det sterkeste anbefale å få med seg Tarkovskij, spesielt Andrei Rublov og Speil, på stort lerret. Fantastiske filmer, og det å se dem på kino er noe eget (håper bare at kopien av Speil er bedre enn sist jeg så den på kino).

Lenke til kommentar
Fantastiske filmer, og det å se dem på kino er noe eget (håper bare at kopien av Speil er bedre enn sist jeg så den på kino)./quote]

Hendt jeg ser filmer på Cinemateket/Bergen Filmklubb her i Bergen selv, og endel eldre filmer på slitte filmruller har ikke vært like bra kvalitetsmessig som på hjemmekino pga dagens flotte restaurerte DVD-utgaver. Stort kinolerret og alt omkring hele besøket gjør som oftest allikevel filmopplevelsen "større".

Lenke til kommentar

Jeg har disse filmene tilgjengelig:

Alone in the Dark

Chariots of Fire

Cinderella Man

Good Night and Good Luck

House of 1000 Corpses

Ichi the Killer

The City of Lost Children

Mean Creek

National Treasure

Paradise Lost

Sympathy For Lady Vengeance

The Aristocrats

The Exorcist

The Machinist

Touch of Evil

Wild at Heart

Hvilken burde jeg se snarest?

Lenke til kommentar
Jeg har disse filmene tilgjengelig:

Alone in the Dark

Chariots of Fire

Cinderella Man

Good Night and Good Luck

House of 1000 Corpses

Ichi the Killer

The City of Lost Children

Mean Creek

National Treasure

Paradise Lost

Sympathy For Lady Vengeance

The Aristocrats

The Exorcist

The Machinist

Touch of Evil

Wild at Heart

Hvilken burde jeg se snarest?

5524399[/snapback]

Hvis du ikke har sett den før ville jeg startet med Touch of Evil. Kanskje min film noir-favoritt, og en tour de force fra Welles, både som skuespiller og regissør.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...