Juleniss1 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hvordan er Empire of the Sun? Så den på Platekompinet, og synes coveret var så flott Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Satan så kul Gordon Ramsay er. Hells Kitchen er jo virkelig knall. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Lurer på om det er stor forskjell på 111 min versjonen av Audition og 115 min versjonen? Utenom det opplagte at det er 4 minutter, men lurer på hva de 4 minuttene inneholder. Fant nemlig ut igår at jeg har 111 minutters versjonen, og klarer nesten ikke å akseptere det, så vurderer sterkt å kjøpe uncut versjonen Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 De 4 minuttene utgjør rett og slett PAL-overføringen. De inneholder akkurat like mye. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 De 4 minuttene utgjør rett og slett PAL-overføringen. De inneholder akkurat like mye. 5501686[/snapback] Hva skulle jeg vel gjort uten dette flotte forumet og alle de hjelpsomme folkene her inne Lenke til kommentar
Bone Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 hæ? .. hmm.. blir den 4 minutter lengere av den grunnen!? .. hmm.. hvordan kan det ha seg? .. beveger folkene seg i "sakte film" da, eller?? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) hæ? .. hmm.. blir den 4 minutter lengere av den grunnen!? .. hmm.. hvordan kan det ha seg? .. beveger folkene seg i "sakte film" da, eller?? 5501782[/snapback] Veldig enkel forklaring PAL vs NTSC på google bringer frem en rekke artikler for de nysgjerrige. I dette tilfellet så kan de 4 minuttene forklares slik: PAL 4% Speedup Endret 26. januar 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) EDIT: Endret 26. januar 2006 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Bone Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 har ikke lest det LarsP skrev, men skal gjøre det.. Takk.. men.. MeTa][iC .. fps står jo for Frames per SECOND.. så da har det vel ikke noe å si på selve "tiden" .. da ett sekund er ett sekund uansett.. !? .. hmm.. får lese hva LarsP skrev først, kanskje.. jaja.. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Dumme meg. Alle sammen, slå på meg tre ganger hver... EDIT: Neida, det må vel bli sånn? Når man har flere bilder i hvert sekund, blir jo filmen etter hvert litt kortere, eller hva? Endret 26. januar 2006 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jess. Det spørs vel litt hvordan man ser på det. Men det blir riktig som du (Metallic) sier i dette tilfellet - fordi det er like mange bilder. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 I kveld skal jeg se Nosferatu, vampyrfilmen fra 20-tallet på Samfundet. Noen som har noen gledesord om den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) I kveld skal jeg se Nosferatu, vampyrfilmen fra 20-tallet på Samfundet. Noen som har noen gledesord om den? 5502043[/snapback] En strålende film. Vampyrfilm på sitt nest beste! Min favorittfilm av de jeg har sett av FW Murnau (er det sånn man skriver det?). Max Shreck gjør en fabelaktig tolkning av dracula/nosferatu-skikkelsen. Elsker den filmen rett og slett, er et under at jeg ikke har et eksemplar av den enda. Neste måned nye muligheter! btw: Hva synes dere om Wu Du: Five deadly venoms? Noe av det barskeste jeg har sett på lange tider. EDIT: Count Orlof er det han heter! Endret 26. januar 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 I kveld skal jeg se Nosferatu, vampyrfilmen fra 20-tallet på Samfundet. Noen som har noen gledesord om den? 5502043[/snapback] Tidenes film nesten. I hop med Man With A Moviecamera, Faust og Häxan min favorittfilm fra 20-tallet. Kan anbefales å se den et par ganger dog. Jeg lager for tiden en tributefilm til den forøvrig. (Vel, så fort NRK kunne fått ut fingeren med kamerautstyret.) S, Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du har så rett Svankmajer! Alle burde se mer av Fritz Lang og FW Murnau! Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du har så rett Svankmajer! Alle burde se mer av Fritz Lang og FW Murnau! 5502392[/snapback] Nå glemte jeg jo å nevne Fritz Lang's Metropolis da egentlig, men den og! Den og! Ellers av han har jeg kun sett M, men den tilhører vel mer 30-tallet. S, Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Gjett hvem som ikke fikk sett Nosferatu på Samfundet pga den fryktelige kollektivtrafikken her i Trondheim? Dere gjettet riktig: Jeg Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Noen som fikk med seg Curb Your Enthusiasm på NRK2 i dag (eller sett det før)? Må si at den var en serie med knakende bra humor. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 btw: Hva synes dere om Wu Du: Five deadly venoms? Noe av det barskeste jeg har sett på lange tider. Ja den er helt fantastisk. Uten tvil den av Shaw Brothers filmene jeg har sett med best utviklet plot og karakterer (kanskje av alle kung fu filmer). Til og med uten kung fu hadde den vært kjempe god. Noe jeg ikke kan si om mange andre slike filmer. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Kjapt spørsmål: Hva heter nettsiden hvor man kan sammenligne forskjellige utgivelser av en film? Jeg gjettet på dvdcompare.com, men det var feil. Er noe i den duren, trur jeg. Noen som skjønner hva jeg er på jakt etter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg