Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Affleck var ikke akkurat hot shot da han spilte i Mallrats (1995). Før Mallrats flaksa han mest rundt i TV-filmer, det er ikke så mye å snakke om, untatt kanskje Dazed and Confused (1993).

Good Will Hunting kom jo ikke før i -97, forresten samme året som Chasing Amy som han også var med i.

Lenke til kommentar

Urk.

Liker Affleck best i de litt mindre filmene jeg. Syns halvveis som Papillon; (Bennifer ^_^ ) Affleck har en tendens til å virke ufyselig i storfilmene, Armageddon, Daredevil, Pearl Harbor...

Affleck er god i Kevin Smith filmene (dog har jeg ikke sett Jersey Girl enda) og f.eks. 200 Cigarettes.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Jeg har så sykt lyst å gå på den festivalen, men det er nok ganske uaktuelt med tanke på at jeg er student i Bergen. Ondskapen har ingen grenser. "Ressurection of a little Matchstick Girl" var en positiv overraskelse. Så den på Platekompaniet her i byen, og husket at jeg hadde lest om den, så jeg kjøpte den og koste meg.

Lenke til kommentar

In Hell med Jean-Claude van Damme begynte lovende, men så utvikla det seg til en typisk slåssefilm med moralske verdier :hrm:

Hvorfor kunne de ikke bevart den grusomme stemningen fra starten? Kanskje det hadde utfordret van Dammes skuespilleregenskaper for mye...

Lenke til kommentar

Liker ingen av dem.

American Beauty: Visning i klassen på vgs hvor læreren på en notorisk måte sa: "Let's see that again! This is a key scene, folks!" Så måtte vi se plastikkposescenen to-tre ganger på rad. Forakt og avsky.

Road to Perdition: Kjei film. Rett og slett. Ingenting fenga, alt var glemt da jeg gikk ut av salen. :shrug:

Lenke til kommentar
Noe å glede seg til for noen av oss:

post-24892-1137600979_thumb.jpg

Kieslowski's La Double vie de Véronique/Podwójne życie Weroniki/The Double Life of Veronique slippes endelig på dvd i slutten av februar, og av et selskap som vanligvis gjør svært gode utgivelser (mk2 i Frankri ke), @Fnac og @Amazon.fr.

Mer eller mindre samme utgivelse slippes trolig i England seinere på våren.

I mine øyne Kieslowski's beste film.

5459605[/snapback]

Slippes i England i slutten av april: Info.

@Play. Venter selv til den kommer opp hos Amazon UK for å se hvor den er billigst.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
In Hell med Jean-Claude van Damme begynte lovende, men så utvikla det seg til en typisk slåssefilm med moralske verdier  :hrm:

Hvorfor kunne de ikke bevart den grusomme stemningen fra starten? Kanskje det hadde utfordret van Dammes skuespilleregenskaper for mye...

5492109[/snapback]

Har "Jan Klaud Vann Dam" noen skuespiller egenskaper i det hele tatt? Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noen stor Van Damme-kjenner, men det jeg har sett er forferdelige greier.

Lenke til kommentar

Jeg gjør!

Van Damme har lenge vært blant favorittene mine, men etter prestasjonene sine i Replicant, In Hell og Wake of Death har jeg endelig blitt overbevist om at det ikke bare er barndomsminnet mitt som tviholder på tanken om 'Den store Van Damme'. Han kan virkelig spille, det har han endelig klart å bevise for min del. Fordi nostalgi alene, kan ikke skape slike prestasjoner.

Lenke til kommentar
Road to Perdition: Kjei film. Rett og slett. Ingenting fenga, alt var glemt da jeg gikk ut av salen.  :shrug:

5492387[/snapback]

Wow. Her er jeg totalt uenig. Road To Perdition overrasket meg virkelig. For det første var den utrolig vakkert filmet. Det var noe jeg la merke til gjennom hele filmen og den ene scenen toppet den andre. Dessuten syns jeg karakterene var spennende og skuespillet meget god, noe som drev filmen fremover.

Lenke til kommentar

Så nettopp Syriana. En film jeg aldri hadde hørt om som ble slengt i fleisen min igjen. Godt å bo sammen med venner som graver fram litt av hvert :)

Det var en grei film med sine spennende øyeblikk. Vellagd og solid, med forskjellige historier som tvinnes inn i hverandre. Oljebransjens Pulp Fiction?

Det var en spøk.

Neglesprett... :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...