Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Men dere kan ikke seriøst mene at Vin Diesel er i klasse med:

Nicole Kidman

Tom Hanks

Rober De Niro

Og andre gode skuespillere?

Robert DeNiro ser, høres og oppfører seg kulere. Tom Hanks har mange strenger å spille på. Nicole Kidman er bare ekkel. Vin Diesel har teit navn, mørk stemme som passer perfekt med de store musklene sine. Og så har han en ting for nobrainers. Hadde jeg vært skuespiller, hadde jeg sikkert gjort det samme. Det er uendelig mange skuespillere jeg synes er kulere enn Vin Diesel, men det betyr ikke at de er bedre enn han.

Jeg blir sikkert slaktet for dette, men so be it. Dere kan mene det dere vil. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diesel gjør det kjempe bra hvis han velger de rette rollene. Noe han ikke har klart de siste 4 årene, men Sidney Lumet's Find Me Guilty ser skikkelig interessant ut, og har stor mulighet til å løfte han tilbake der hvor han tilhører (langt til helvete vekk fra action sjangeren).

Man han ligger nok ikke oppe blandt de aller største nei.

Lenke til kommentar

Litt naivt å tro at muligheten er "stor"(?), men klart... merkeligere ting har tross alt hendt.

Dessuten har jo folk som filmanmelderdronning Brita jobbet hardt for å gjøre hans navn mer kredibelt, så da må man jo nesten ta til etterretning at folk som har innhalert mye eksos oppigjennom faktisk kan like han.

Arnold Svartneger regnes da heller ikke for å være mannen de filmhistoriske holder høyest, men likevel trekkes Terminator 2 frem som klassiker støtt og ofte.

So the so.

S,

Lenke til kommentar

Sorry hvis jeg skrev dårlig men jeg mente ikke at han etter Find Me Guilty kommer til å snu karriere opp ned og bare spille bra.

Men etter The Fast and the Furious, Knockaround Boys, xXx og Riddick så tror jeg han endelig igjen har valgt en god rolle. Noe han ikke har gjort siden Boiler Room. Han kommer nok til å lage mange flere søppel-action filmer.

Lenke til kommentar
Dog har jeg vel ikke sett muskelmenn som har spilt noen imponerende roller.

Hva med Michael Clarke Duncan? Det digre fjellet av en neger fra Armageddon... I The Green Mile spiller han jo helt utrolig bra! Det er ærlig talt en av de beste skuespillerprestasjonene jeg har sett... Gripende bra!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
gudfaren 4

Den har litt for stor fallhøgde til å kunne lykkes trur da eg. Nr3 var bra, men denne har eg rett og slett ikkje noko tru på

Tviler på det kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Hva med Michael Clarke Duncan? Det digre fjellet av en neger fra Armageddon... I The Green Mile spiller han jo helt utrolig bra! Det er ærlig talt en av de beste skuespillerprestasjonene jeg har sett... Gripende bra!

sant det. han spiller heilt utroligt bra i den filmen.

Tviler på det kommer til å skje.

Eg har høyrt litt snak om det. Men eg trur eg har sett Coppolas gå i mot det så då synker vel sjangsen noko.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Av og til hater jeg jobben min. Bare hør på denne situasjonen fra i dag:

Dame (stille til sin mann om meg): Skal vi spør han der? Jeg spør han alltid og han har ikke sett noen av filmene i hele butikken.

Dame (spør meg): Har du sett denne? (Viser frem Spartan)

Jeg: Ja, det har jeg. Den kan du bare kaste langt bort, for det er en drittfilm av dimensjoner.

Dame: Ok... *hoven*

Dame (til sin mann): Han prøver alltid å prakke på meg Fahrenheit 9/11, men jeg liker ikke slike filmer.

Jeg: Jeg har mistet all troen på nye filmer etter dritt som Mindhunters, Blackout og den du nettopp viste meg. Jeg ser gamle filmer, som regel, for der er det mer og ta av og som regel mer kvalitet.

Dame: *ler*

Når f*en skal folk forstå at det nye er ikke best. Det suger, som regel. Jeg forstår faktisk ikke hva som har skjedd, for det er så vanvittig mye dritt der ute. Jeg hater folk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Var faktisk en dame i dag som trodde at The Negotiator, en film fra -98, var dårlig i kvaliteten fordi den var så "gammel". Beats me.

9 strake timer på jobb kan ta knekken på hvem som helst. Hater Scanbox fordi de ikke kan lage penere cover å se på, for oss som jobber der.

Lenke til kommentar
Selv syns jeg ikke Farenheit 9/11 var så fantastisk. Spesielt med tanke på at den er bygd om som en dokumentar, men ikke alltid forholder seg til fakta.

Veeeeeeeel.. nå er det nå ingenting som sier at en dokumentar skal være "nøytral". Den skal ha en problemstilling og drøfte den. At en dokumentar er kritisk er intet nytt under himmelen, liksom. Noengang sett Triumph Of The Will f.eks? :p

Forøvrig inneholder både nåtid og fortid mye dritfilmer. Ikke akkurat det som er skillet mellom god og dårlig film, men det får vel bare bli min mening. Eternal Sunshine Of A Spotless Mind er for eksempel endel bedre enn mye av Hitchcock sitt venstrehåndsarbeid.

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...