Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Mens vi er inne på komedier. Så en liten snutt av Torque i går og tror jeg må kjøpe den. Jeg lo så godt at jeg begynte å grine. Slike filmer lages det ikke nok av. :!:

5485951[/snapback]

Nei huff. Den er helt grusom. Skal du ha tullete filmer som blir ufrivillig morsomme så bør du gå for f.eks The Core. Den er hysterisk.

Kan jo også nevne at Amazon.com selger MST3K Volume 1-5 for under 200,- per boks. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Woah, Police Squad!

Først nå skjønner jeg hva skrifta på min Naked Gun-boks betyr; "From the files of Police Squad!".

Noen som har sett serien, eventuelt vet hvor den kan skaffes på DVD (om den er noe bra)?

Forresten, jeg liker ikke å bryte fine linjer (siden vi nå snakker om komedie), men det er vel lov å komme med et lite pusterom?

Filmen jeg skal spørre om, er en krigsfilm som har sneket seg ut under nesa mi. Den heter Saints And Soldiers, og jeg ser den har fått ganske god kritikk.

Utifra traileren ser den ut til å være noe à la 'Saving Ryan' (både visuelt sett god, og veldig mye helte-saker), noe jeg absolutt er på jakt etter for tiden. :)

Noen som har sett den, og kan anbefale den til en stakkar som ikke har fått sett en god krigsfilm siden TaeGukGi? :dontgetit:

EDIT:

Har noen sett I Helvetes Forgård med Jean-Claude van Damme? Har den på dvd her nå.

Har sett den, jeg ja. Likte den faktisk veldig godt, til min egen forbauselse.

Til vanlig er jeg nok ingen fan av filmene til Van Damme (og slike folk), men In Hell (som den egentlig heter) synes jeg faktisk var ganske bra.

Den handlet liksom ikke bare om slossing, slossing og atter slossing. Den hadde mer historie, og var litt mer mørk en de andre filmene til den mannen.

Får nok et fint terningkast 4 av meg. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Filmen jeg skal spørre om, er en krigsfilm som har sneket seg ut under nesa mi. Den heter Saints And Soldiers, og jeg ser den har fått ganske god kritikk.

Utifra traileren ser den ut til å være noe à la 'Saving Ryan' (både visuelt sett god, og veldig mye helte-saker).

Noen som har sett den, og kan anbefale den til en stakkar som ikke har fått sett en god krigsfilm siden TaeGukGi? :dontgetit:

Har Saints And Soldiers i DVD-samlingen og likte den godt. Men den er mye mer drama enn action, så ville ikke sammenlignet den med Saving Private Ryan. Den er dessuten spilt inn med minimalt budsjett, så det hangler litt innimellom på skuespill og lokasjoner.

Lenke til kommentar
Regner med at folk i/rundt Oslo med sans for verdensfilm kjenner sin besøkelsestid, og legger veien innom Cinemateket under Korean Film Festival Oslo 2006.

5485158[/snapback]

Jeg kommer til å infinne meg på flere av disse festivaldagene. Skal iallefall se A Tale of Two Sisters, Samaritan Girl og Sympathy for Lady Vengeance. Noen andre av filmene du kan anbefale Njål?

Var forresten på Cinemateket for første gang i går og så La Dolce Vita. Mektig film, dog noget langtrekkelig.

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å infinne meg på flere av disse festivaldagene. Skal iallefall se A Tale of Two Sisters, Samaritan Girl og Sympathy for Lady Vengeance. Noen andre av filmene du kan anbefale Njål?

5486765[/snapback]

Park Chan-wook's tidligere filmer Sympathy for Mr Vengeance og Joint Security Area er i mine øyne bedre enn både Oldboy og Lady Vengeance, så jeg vil absolutt anbefale dem.

The President's Last Bang har generelt fått gode omtaler, så den vil jeg prøve å få med meg.

Three.. Extremes har også stort sett fått gode omtaler, Antarctic Journal litt varierende, men en del gode.

Ellers er Darcy's KoreanFilm.org stedet å sjekke ut koreansk film, saklige og gode anmeldelser av det meste.

Lenke til kommentar
Ble det noe av den pilsen i dag, Lars?

5485968[/snapback]

Pilsen ble vraket til fordel for en himmelsk bananshake. ^^

Denne du tenker på Lars? Så en venn av meg hadde den, og kikket faktisk på den i går. Er den "bra" skal jeg fanken få lånt den av han. :p

5485979[/snapback]

Det er den filmen ja. Kanskje den teiteste filmen som noensinne har blitt laget.

Woah, Police Squad!

Først nå skjønner jeg hva skrifta på min Naked Gun-boks betyr; "From the files of Police Squad!".

Noen som har sett serien, eventuelt vet hvor den kan skaffes på DVD (om den er noe bra)?

5485999[/snapback]

Amazon.com - reserve

Det er bare å smøre seg med tålmodighet. :\

Lenke til kommentar
The Core har jeg sett to ganger. Digger sånne filmer. Har sett Armageddon nærmere 20 ganger.

5487773[/snapback]

Armageddon burde bli nominert til tidenes TV3 film. Den vises vel minst 4-5 ganger i året virker det som. Og det fantastiske er at jeg ennå har til gode å se hele filmen. Skylder på Ben Affleck

Lenke til kommentar
Skylder på Ben Affleck

5487956[/snapback]

Det er nesten like kult å hate Ben Affleck som det er å hate George W. Bush.

:hrm:

5487967[/snapback]

Nå høres du ut som de som hater oss fordi vi hater LotR og Donnie Darko. :wee:

Personlig synes jeg at han er en meget svak skuespiller, og blekner i forhold til kompisen, den talentfulle Mr. Damon.

Han er ålreit i Armageddon.

Lenke til kommentar
Skylder på Ben Affleck

5487956[/snapback]

Det er nesten like kult å hate Ben Affleck som det er å hate George W. Bush.

:hrm:

5487967[/snapback]

Og det er nesten like kult å hate de som hater George W. Bush som det er å hate Michael Moore.

Grunnen til at folk misliker Ben Affleck er at han har et ufyselig vesen.

Lenke til kommentar
Grunnen til at folk misliker Ben Affleck er at han har et ufyselig vesen.

5488008[/snapback]

Nei, det er fordi en eller annen sjefsfilmnerd hostet opp noe negativt om han mellom to never popcorn.

Fyren er helt ok, utrolig morsom i Mallrats og i Dogma. *humre*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...