Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Da har jeg sett to filmer i dag:

Jarhead: Terninkast 1

Super kjedelig krigsfilm om Irak krigen. Helt for jævlig å kaste bort to timer på denne

Flightplan: Terninkast 0

Mer rompe film finner du ikke. En overnærvøs Jodie Foster som spiller en syk mor som har mistet sin datter. Enda mer rompe enn Jarhead..

5481846[/snapback]

Pøh, Jarhead var knallbra. Synes nå jeg da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at folk i/rundt Oslo med sans for verdensfilm kjenner sin besøkelsestid, og legger veien innom Cinemateket under Korean Film Festival Oslo 2006.

Ellers er det jo en mengde ting man burde prøve å benytte muligheten av å se på kino i det "vanlige" programmet deres også:

En del Buñuel (Tristana, Borgerskapets Diskrete Sjarm, Melkeveien, Frihetens fantom, osv osv)

Jodorowski's El Topo(!) og Holy Mountain(!) og Santa Sangre

Diverse Michael Haneke

Lenke til kommentar

Jeg skal iallfall få med meg Alejandro Jodorowsky-filmene. Kun sett El Topo fra ham, og higer enormt etter mer. Den var nemlig fantastisk. Det feteste er jo at Jodorowsky selv vil være tilstede under visningen(e)! Slik ryktes det, om ikke annet.

Har sett det meste de viser fra Buñuel før, men skal absolutt ta et par gjensyn.

Mye annet som frister mye òg, men tror ikke agendaen strekker til, dessverre. Skal dog prøve så godt man kan.

Lenke til kommentar

Tja, mannen lager i allefall noen helsprø filmer!

Har selv alle hans Thumb-filmer på PC'en (Bat Thumg har jeg på DVD).

Elsker den serien. Den er så latterlig bra! :!:

Han er jo ikke så alt for ofte skuespilleren i filmene, og jeg synes ikke akkurat han har samme humoren, men humoren er i allefall sprø, noe Nielsen sin humor også er! :)

Konklusjon: Tror ikke noen klarer å bli arvtaker for Nielsen. Hans humor blir med han i graven. Den passer liksom ikke inn i det "moderne samfunnet", hvor alle skal ha møkkafilmer som Euro Trip og andre hel-elendige ungdomsfilmer med elendig skuespill og humor så tørr at man må ha med seg ei hel kasse 1.5-liter brus for ikke å tørke inn. :hrm:

Likeel, Steve kan gjøre noen store ting innen komediverden om han virkelig prøver! :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Han er jo ikke så alt for ofte skuespilleren i filmene, og jeg synes ikke akkurat han har samme humoren, men humoren er i allefall sprø, noe Nielsen sin humor også er! :)

5485784[/snapback]

Kung Pow er rett opp Leslie Nielsens bakgate (ikke tenk skittent).

Lenke til kommentar
Kong Pow må i så fall sees. :cool:

5485831[/snapback]

Gled deg, verdens beste komedie. ^^

5485838[/snapback]

Du har kanskje ikke sett Napoleon Dynamite, verdens morsomste, herligste film?

--

Noen som har prøvd brafilm.com? Får 4 gratis filmer gjennom tilbudet i FILM-bladet, vurderer sterkt å bli betalende medlem. Mange gode filmer på lager.

Lenke til kommentar

Jasså, du liker Kung Pow, LarsP? Har sett den, og jeg synes humoren er så sprø at jeg kjenner magesekken holde på å revne fordi jeg ler så hardt.

Likevel, nesten alle jeg har snakket med som har sett filmen synes den er møkk!

Jeg synes det er så utrolig bra at alt er så utrolig tull. De gjør så jævlig narr av de gamle slossefilmene (og den amerikanske dubbinga av dem).

De bruker blant annet flere ganger de samme scenene om igjen, hvor de bare legger på stemmen til den samme fyren, som sier noe helt annet (for eksempel når alle de folka "dør").

Også utrolig morsomt (og utrolig vanskelig å forstå!) at de faktisk har brukt mange scener fra en gammel slossefilm!

Er nesten så en får si at de har gjort god research på slike gamle filmer. Er jo parodier annenhvert sekund!

Tror nesten at mange ikke liker den fordi de ikke skjønner den helt. :hmm:

Likevel synes jeg ikke humoren heeelt er som Nielsen's humor. Den er litt lik (mye parodi), men den er nærmest litt mer modifisert.

EDIT: Mange skrivefail mä endrasasas.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Du har kanskje ikke sett Napoleon Dynamite, verdens morsomste, herligste film?

5485864[/snapback]

Selvsagt har jeg sett den. Har DVD'en også.

Jasså, du liker Kung Pow, LarsP? Har sett den, og jeg synes humoren er så sprø at jeg kjenner magesekken holde på å revne fordi jeg ler så hardt.

5485874[/snapback]

Det er den filmen jeg har ledd mest av ved første visning. Jeg ler fremdeles så tårene triller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...