Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder på å lese S.O.S. Nordpolen (av Alistair Maclean) nå. Synes boka er knallbra, og kom tilfeldigvis over filmen på Amazon.co.uk.

Noen som har sett denne? Vet ikke om den er noe bra, men jeg har veldig lyst til å sjekke den ut. Noen som har erfaringer med denne filmen?

5449522[/snapback]

Jeg har lest boken og sett filmen. Filmen er bra, men boken er bedre. Som det står i IMDB så er spesialeffektene heller stusselige etter dagens standard.

MacLean (og hans kollega Desmond Bagley) skrev bra bøker, men filmatiseringene jeg så nådde ikke opp på samme nivå.

Lenke til kommentar
Men nordmann om folk fra Norge er godkjent?

5452761[/snapback]

Jeg leser amerikaner som: en person fra Amerika.

Amerika er et kontinent som strekker seg fra nordishavet til sørishavet. En brazilianser er også en amerikaner, en canadier er også en amerikaner, en colombianer er også en amerikaner, osv.

Men jeg ser jo at det er vanskelig å finne et begrep for befolkningen av visse land basert på landsnavnet. Peruitt eller peruianer og andorraitt eller andorraianer høres teit ut, og sikkert ikke riktig.

Med etterpåklokskapens 20/20 syn ser jeg at jeg burde skrevet amerikaner for å ungå at diskusjonen sklei ut. Beklager.

Personlig synes jeg innleggene dine stinker anti-amerikanisme lang vei.

5452761[/snapback]

Saklig. Og meget logisk.

Fordi jeg syns én film om den amerikanske revolusjon er svulstig, nasjonalistisk og glorifiserende, så syns jeg at USA er et skitt land? Bull.

Jeg har riktig nok lite til overs for dagens regjering i USA, men har ingenting imot hverken innbyggerne eller landet... eller kontinentet ;)

Jeg har sett flere filmer om den amerikanske revolusjon som jeg likte meget godt og ikke syns om som The Patriot, blant annet en meget god film om George Washington og hans felttog før, opp til, og med slaget ved Trenton (der han så berømt krysset elven Delaware midt på natten)

Noen som vet hva den heter forresten?

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Du skriver lite om nøyaktig hva du er interessert i, om det er realisme, spesielle slag, steder eller rett og slett action.

5403840[/snapback]

Vitsen er at jeg skal lære meg mest mulig om 2.verdenskrig, hovedsaklig om slagene vest for Tyskland, kampen i Russland om Stalingrad, og Norge sin rolle.

Da er det fint at det omhandler flest mulig sider fra krigen, sett fra forskjellige syn osv.

Lenke til kommentar
Skal n''b bety "n00b"? Jeg har aldri hørt tgf om Gudfaren før. Og de filmene kan ikke sammenliknes med Ringenes Herre.

5453015[/snapback]

plz. Du vt vel ik va 'tsr', 'sl', 'pf' og 'ck' r hellr du'a?

Jaja, cre8ive (kreativt navn ja). Jeg tar det at den ligger på 1.-plass på imdb som et tegn på at mange liker den, men det kan jo hende at alle bare har stemt den opp fordi den visstnok var bra. Selv om de kjedet seg ihjel mens de så den. :ermm:

Lenke til kommentar
[iC,16/01-2006 : 20:29]Holder på å lese S.O.S. Nordpolen (av Alistair Maclean) nå. Synes boka er knallbra, og kom tilfeldigvis over filmen på Amazon.co.uk.

Noen som har sett denne? Vet ikke om den er noe bra, men jeg har veldig lyst til å sjekke den ut. Noen som har erfaringer med denne filmen?

5449522[/snapback]

Jeg har lest boken og sett filmen. Filmen er bra, men boken er bedre. Som det står i IMDB så er spesialeffektene heller stusselige etter dagens standard.

MacLean (og hans kollega Desmond Bagley) skrev bra bøker, men filmatiseringene jeg så nådde ikke opp på samme nivå.

5452849[/snapback]

Ahà. Men hvordan er korrektheten i filmen i forhold til boka da? Er den veldig lik boka? Hvor lenge varer den sånn omtrent?

Lenke til kommentar

Jaja, cre8ive (kreativt navn ja). Jeg tar det at den ligger på 1.-plass på imdb som et tegn på at mange liker den, men det kan jo hende at alle bare har stemt den opp fordi den visstnok var bra. Selv om de kjedet seg ihjel mens de så den.  :ermm:

5453901[/snapback]

Så fin velkomst cre8ive skulle få her på forumet :p

Jeg så forresten Shichinin no samurai i går, jeg syns det var en veldig bra film. Hva syns resten av folket her om den?

Lenke til kommentar
[iC,16/01-2006 : 20:29]Holder på å lese S.O.S. Nordpolen (av Alistair Maclean) nå. Synes boka er knallbra, og kom tilfeldigvis over filmen på Amazon.co.uk.

5449522[/snapback]

5452849[/snapback]

Ahà. Men hvordan er korrektheten i filmen i forhold til boka da? Er den veldig lik boka? Hvor lenge varer den sånn omtrent?

5456002[/snapback]

Korrektheten husker jeg ikke helt, men sitatene fra IMDB rimer godt med den heller tørre humoren forfatteren brukte.

I følge IMBD om Ice Station Zebra (1968) (det er vel det den heter på Engelsk) så varer den i 148 minutter.

Lenke til kommentar
Shougun assassin er bare prima!

Her

Anbefaler deg på det sterkeste å se "Lone Wolf and Cub: Sword of Vengeance" og "Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx" (og resten av Babycart serien såklart). De er så fryktelig mye bedre enn den dubba og rekutta versjonen Shogun Assassin. Etter en del erfaring mener jeg det er trygt å si at alt orientalsk som blir amerikanisert, er dømt til å synke i kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe Babycart-serien. Har Shogun Assasin og syns det er kvalitet. Vet at de har serien på Play.com, men vet noen her om dette er bra en bra versjon av serien? Og om noen vet hvor jeg kan skaffe serien billigere, for vil egentlig slippe den forbanna tollen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...