Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har forstått det, må disse Saw-filmene være gode suksesser for produksjons- og distribusjonsselskapene bak dem?

Filmene kostet til sammen 5-6 millioner dollar å lage, så legger vi til ca 10 millioner MAKS i reklame og distribusjon (vill gjetning), allikevel sitter de igjen med solide overskudd. Etter hva jeg kan se spilte første film inn rundt 55 mill dollar i USA aleine på kino, film nr har hittil spilt inn ca 85 mill dollar.

God business anyone?

Lenke til kommentar

Nå får jammen Hostel en oppfølger også. Det går jammen raskt. Startet vel på kino sist fredag i USA, og det er snakk om oppfølgere allrede. Nå har jeg ikke sett Hostel ennå, og dermed kan jeg vanskelig si om dette er en god eller dårlig nyhet. Men Eli Roth kommer ihvertfall tilbake for å lage oppfølgeren, og han har visstnok planene klare. Gleder meg som en unge til Hostel. Vold, nakne damer og blod :w00t:

Lenke til kommentar

Nei.. det er jo "import".. Vil jo ha med norsk tekst, og greier.. Er den versjonen jeg tenker på.. De selger vel importversjonen på Platekompaniet, så..

5418356[/snapback]

To ting:

Hva med å ta med at det er nødvendig med norsk teskt/norsk versjon når du spør? For mange av oss er det ikke nødvendig, eller selvsagt.

Og hva med å si takk for at noen gadd å ta seg bryet med å sjekke for deg, selv om det (fordi du ga mangelfull informasjon) ikke var den versjonen du ville ha?

Lenke til kommentar

1. Fordi jeg mener det ikke var nødvendig å si, da den med norsk tekst ikke har kommet enda, men den uten har.. Ei heller tenkte jeg ikke noe videre over det, da det FOR MEG var logisk.. Selv om det ikke er for andre..

2. Jeg kunne godt å ha sagt takk, det var nok en forglemmelse, jeg anser meg selv som nokså høffelig (også her på forumet)! Men, til deg Cun; Tusen takk! :thumbup: Beklager forglemmelsen!! Det ble bare slik.. Hadde litt hastverk da jeg skal spise nå..

3. Jeg skjønner personlig ikke hvorfor du henger deg opp i dette.. Cun har jo allerede ytret frem sin mening at jeg burde ha tatt med "slike detaljer", og jeg tar selvfølgelig det til etteretning, men jeg trenger ikke en tredje person til å minne meg på det enda en gang. Det blir for meg bare litt irriterende; som å poste for å rakke ned, på en måte..

Men, jeg er ikke ute etter en krangel, så hvis du ikke har noe i mot det, så stopper vi denne diskusjonen her og nå, hvis det er greit med deg?

No hard feelings?

Og til Cun igjen: Takk, og beklager..

Lenke til kommentar
1.

3.

No hard feelings?

5418473[/snapback]

1. Du sier ikke i forespørselen at du vet at en versjon uten norsk tekst er gitt ut, så det logiske i at du lurer på når en med norsk tekst gis ut uteblir for andre. Det er vanskelig for andre å vite hvor oppdatert du er på ikke-norske utgivelser når du ikke nevner det.

Generelt bør man ta med all informasjon om hvilke krav man stiller til en utgivelse når man spør om hjelp eller informasjon.

3. Cun hadde ikke postet da jeg begynte å skrive mitt.

Hadde jeg skrevet for å rakke ned på deg ville jeg skrevet noe ganske annet.

No hard feelings.

Lenke til kommentar

Hah.. Da har jeg også sett Saw 2! :)

Syntes den var riktig så stilig.. Ikke fullt så "sjokkerende" slutt som med 1'ern men, ..den var jo allikevel orginal! Tror faktisk at etter at 3'ern kommer, så sitter vi igjen med 3 veldig gode filmer.. Og det er veldig skjelden!!

:w00t:

Lenke til kommentar

Noen ting som jeg føler må skrives.

Først: Saw II er en genial film for de som likte Saw. Eneste som smått irriterte meg med den var at budsjettet åpenbart var mye større enn på Saw.

Sist: Jeg så hele Fight Club for første gang i går. Hadde bare sett slutten før og jeg syns nå det var en helt ypperlig film, bortsett fra den noe ulogiske slutten, som noen kanskje kan forklare for meg.

Legger det i spoiler for ikke å ødelegge for noen.

Pistolen blir putta i kjeften og avtrekkeren blir trykt inn. Tyler (Brad Pitt) dør da av et tisynelatende "ut av bakhodet"-skudd. Mens Jeg-personen (Edward Norton) sitter igjen relativt uberørt av et skudd som stikker av ut kinnet.

Hvorfor dør Brad Pitt's rollefigur av dette? Var det en nødløsning fra David Fincher's side eller hva? Forklar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Pistolskuddet er like uvirkelig som alt annet i filmen, er min teori. Det er Jacks måte å kvitte seg med Durden på. En liten placebo-prosjektil. Pistolskuddet eksisterer like lite som Tyler Durden.

Lenke til kommentar
Sist: Jeg så hele Fight Club for første gang i går. Hadde bare sett slutten før og jeg syns nå det var en helt ypperlig film, bortsett fra den noe ulogiske slutten, som noen kanskje kan forklare for meg.

Legger det i spoiler for ikke å ødelegge for noen.

Pistolen blir putta i kjeften og avtrekkeren blir trykt inn. Tyler (Brad Pitt) dør da av et tisynelatende "ut av bakhodet"-skudd. Mens Jeg-personen (Edward Norton) sitter igjen relativt uberørt av et skudd som stikker av ut kinnet.

Hvorfor dør Brad Pitt's rollefigur av dette? Var det en nødløsning fra David Fincher's side eller hva? Forklar.

5419521[/snapback]

Til SnittLeif:

Den imaginære vennen dør fordi fortelleren tror at han dreper seg sjøl med pistolskuddet. Når han dreper seg sjøl, dreper han mao vennen sin. Men så viser det seg at han på mirakuløst vis overlever. Jeg tror ikke dette var innbildning, ettersom de andre folka, som sannsynligvis er ekte, reagerte på hva som hadde skjedd med ansiktet hans.

Nå er det helt klart at Narnia får sin oppfølger:

http://www.aftenposten.no/kul_und/film/article1194476.ece

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...