Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, var 2-disceren. Ble litt overrasket over sluttprisen selv, da netthandel er skrytt opp i skyene her på forumet. Angrer ikke, da dette er en av de bedre fengselsfilmene som fins, pluss at jeg er altfor hengt opp i ekstramatriell/ fine innpakninger, osv, osv.

For en tid tilbake siden var det mye snakk om at tollgrensen skulle heves fra 200 kr til 1000 kr. Dette har altså ikke skjedd?

5405100[/snapback]

Som sagt tidligere, amazon.fr og amazon.de har svært høy internasjonal frakt (i hvert fall ut av EU), at de trekker fra lokal mva når varer sendes ut av EU hjelper jo noe.

Jeg tror vi tidligst kan vente en økning av mva-grensa når den nåværende regjeringa legger fram sitt første helt egne statsbudsjett (årets er jo bare tilpassing av Bondevik-regjeringas, og der var det ikke snakk om å heve grensen). Slike saker skal jo ut på høring osv hvis man følger vanlig saksgang, og det tar mer enn de ukene regjeringa hadd fra de vant valget til de måtte legge frem statsbudsjett.

Når det er sagt, jeg vil ikke vedde sparepengene mine (HAH!!) på at noen partier som sitter i regjering syns dette er veldig viktig å kjempe for, selv om det er greit å støtte når man er i opposisjon.

Lenke til kommentar
For en tid tilbake siden var det mye snakk om at tollgrensen skulle heves fra 200 kr til 1000 kr. Dette har altså ikke skjedd?

5405100[/snapback]

Brutte løfter ftw. Det skjer ikke, nei.

5405116[/snapback]

Det er meget mulig det blir brutte løfter, men å påstå at ting partier er for (eller endog lover) ikke skjer i deres første budsjett er brutte løfter viser at man ikke helt forstår politiske spilleregler.

Om man ikke er godt i gang med utredninger årsskiftet 2006/2007 er det god grunn til å begynne å snakke om brutte løfter.

Lenke til kommentar
[iC,08/01-2006 : 02:25]Ser på IMDB at Versus 2 er på vei. Lurer på hvordan den blir, om den liksom skal foregå i fremtiden, hvor alt er totalt ødelagt, eller noe annet. :hmm:

5402506[/snapback]

Mens man venter på Versus 2:

Death Trance (2005)

Teaser

5402634[/snapback]

Hva i huleste, er det en maskinpistol han ene fyren har montert til sverdet sitt? :p

Er denne filmen kommet enda? Ser det står 2005, men det er ingen som har stemt på den, og det er tydeligvis veldig lite info å hente. :hmm:

Om den har kommet, har du sett den? Er den bra?

Skal forresten se Returner i kveld. Noen som har sett den? Synes den høres litt kul ut, jeg. Gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Om den har kommet, har du sett den? Er den bra?

5406008[/snapback]

Den har vel nettopp kommet på kino i sitt respektive hjemland, så vi må nok smøre oss med litt tålmodighet før vi kan få tak i en kopi. Tipper det kommer en DVD ut på vårparten (dette blir selvsagt bare spekulasjon).

Njål har ganske god kontroll på asiatisk film, kanskje han vet noe (evt forumvennene hans =P).

Lenke til kommentar

5405100[/snapback]

Brutte løfter ftw. Det skjer ikke, nei.

5405116[/snapback]

Det er meget mulig det blir brutte løfter, men å påstå at ting partier er for (eller endog lover) ikke skjer i deres første budsjett er brutte løfter viser at man ikke helt forstår politiske spilleregler.

Om man ikke er godt i gang med utredninger årsskiftet 2006/2007 er det god grunn til å begynne å snakke om brutte løfter.

5405169[/snapback]

Mener å ha lest at de ikke bare gjorde det ikke denne gangen, men ikke trodde det kom til å skje. Har ikke artikkelen, har bare akkurat den tanken i bakhodet fra enten en artikkel eller en debatt.

Lenke til kommentar
Mener å ha lest at de ikke bare gjorde det ikke denne gangen, men ikke trodde det kom til å skje. Har ikke artikkelen, har bare akkurat den tanken i bakhodet fra enten en artikkel eller en debatt.

5407344[/snapback]

Den forrige regjeringa sa i klartekst at dette var noe de ikke kom til å gå inn for, men har ikke sett uttalelser fra den sittende regjeringa som sier de ikke vil gå for dette i framtida (i hvert fall utrede det). De skriveriene om løftebrudd jeg har sett på nettet har alle manglet klare referanser til konkrete uttalelelser, bare vært "valgløfte!>ikke gjennomført i første budsjett (hvis vedkommende har visst hva et statsbudsjett er) = løftebrudd, eller vist til artikler som faktisk er basert på den forrige regjeringens uttalelser.

Som sagt, jeg blir ikke forundret om det ikke blir noen økning av mva-grensa, men det er for tidlig å kalle det løftebrudd før de faktisk har hatt en mulighet til å gjennomføre det som skal til for forandringen (forberedelse av utkast, ut på høring, gjennomgang av høringsresultat, bearbeiding, forslag, evt vedtak, gjennomføre det).

Lenke til kommentar

Noen spørsmål om Narnia. Ingen voldsomme spoilere, men legger det i en tag for sikkerhets skyld.

Hvordan har det seg at de 4 ungene var det som skulle til for at Narnia kunne bli fritt igjen? Husker ikke noe nevneverdig mye av serien, men har sett filmen og hva er så spesielt med de ungene? Ingen av de har noen spesielle evner og alt de har er de fancye tingene de fikk av nissen. De spiller heller ingen stor rolle på slagmarken ettersom...de er barn. Er dette noe som blir bedre forklart i serien eller er det bare sånn?

Lenke til kommentar

Forstod ikke Saw 2 heeeelt :hmm:

Noen spørsmål:

Hvorfor ville han med kniven drepe alle sammen?

Hvorfor ble han faren stengt inne i slutten?

Hva hendte med sønnen? Overlevde han?

Hvem stod bak? Var det han som var i det huset som politiet var i?

Hadde han noe forhold til noen av ofrene i huset?

Lenke til kommentar

1. Fordi han ville ha antiserumet fra safen til seg selv.

2. Fordi Amanda skulle gå i fotsporene til Jigsaw og Eric blir det første offeret.

3. Ja, han var jo i safen hele tiden på det første åstedet hvor Jigsaw ble overmannet.

4. Jigsaw stod bak sammen med Amanda.

5. Til Amanda.

Lenke til kommentar

1. Fordi han ville ha antiserumet fra safen til seg selv.

2. Fordi Amanda skulle gå i fotsporene til Jigsaw og Eric blir det første offeret.

3. Ja, han var jo i safen hele tiden på det første åstedet hvor Jigsaw ble overmannet.

4. Jigsaw stod bak sammen med Amanda.

5. Til Amanda.

5409518[/snapback]

3. Var ikke sønnen han som gikk rundt i huset sammen med Amanda?

Lenke til kommentar

3. Var ikke sønnen han som gikk rundt i huset sammen med Amanda?

Eh, sov du under filmer eller? Det som hendte med de som var innesperret og som ble vist på skjermene var jo bare opptak, det skjedde lenge før politiet raidet Jigsaw.

Lenke til kommentar
Forstod ikke Saw 2 heeeelt  :hmm:

5409484[/snapback]

Tør gjette du ikke har sett Saw, eller at du ikke fulgte godt nok med på en av de to filmene. Tips: se på saw. Se ordentlig på saw. Se saw 2 igjen og følg med ordentlig.

De spørsmålene dine er egentlig latterlig enkle å skjønne svaret på selv

Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting. Dere som sitter med en samling på over 1000 filmer: Når dere går rundt i en butikk for eksempel, sliter dere med å huske hvilke filmer dere faktisk har? Har det skjedd at dere faktisk har kjøpt samme film om igjen noen gang? :!:

Jeg for min del kjenner min samling inn-ut, dog har jeg bare ca. 150 filmer.

Kan forsåvidt spørre på en annen måte også som angår alle. Vet dere hvilke filmer dere har sett opp gjennom årene? Har så mange venner som er slik at de vet ikke helt om de har sett en film før eller ei. Frustrerende når vi skal velge film for kvelden, og de midt inni filmen finner ut at de har sett denne filmen ved en tidligere anledning, og begynner derfor å klage osv. For min del husker jeg 95% av alle filmer jeg har sett, og har sjeldent problem å huske om jeg har sett en gitt film tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke 1000+, men jeg har likevel klart å kjøpe samme film to ganger. Kjøpte den først i USA, og så i Norge, så hvis man ser nøye etter i samlingen, oppdager man at Gjøkeredet står ved siden av One Flew over the Cuckoo's Nest. :wee:

Jeg husker alle filmer jeg har sett, som oftest etter 4-5 sekunder. Helt automatisk, selv om jeg så den maaaange år siden. Oppdaget det med Boogie Nights etter åpningsscenen.

Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting. Dere som sitter med en samling på over 1000 filmer: Når dere går rundt i en butikk for eksempel, sliter dere med å huske hvilke filmer dere faktisk har? Har det skjedd at dere faktisk har kjøpt samme film om igjen noen gang? :!:

Jeg klarer ikke liste alle filmene jeg har på stående fot, men hvis en bestemt film / DVD-utgivelse er gitt så vet jeg umiddelbart om jeg har den eller ikke.

Jeg klarer ikke ramse opp alle jeg har sett, men de fleste kan jeg si om jeg har sett eller ikke kun utifra tittel. Et mindre antall smalere filmer hadde jeg antakelig ikke kunne husket at jeg har sett før jeg hadde sett utdrag fra filmen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...