JacEr Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Tusen takk for hjelpen begge to! Sitter her fremdeles litt frustrert fordi det er første gangen jeg handler fra utlandet, og er generelt litt usikker på alt som er nytt. Har gjort som Njål sa, og sammenlignet de tingene jeg tastet inn på den franske siden med tilsvarende sider på amazon.com, og mer eller mindre alt ser ut til å stemme. At frakten blir litt dyr kan jeg leve med da filmen var ganske billig, dessuten tviler jeg på at dette blir en vane (var såvidt jeg skjønte bare på denne siden de hadde denne versjonen av filmen, bare måtte ha den). Er litt redd for at det skal bli problemer, og at de kontakter meg på fransk, men det går vel bra... Takker igjen, hvis noen trenger en manneslave for en dag, så skal jeg... eeh.. spørre naboen om ikke han kan stille opp for dere. Dere fortjener det absolutt! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Bare sammenlikn dine steg med mine og se om alt stemmer. EDIT: Leste feil Endret 8. januar 2006 av cun Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Sånn som Deathie framstilte det, virka det som Ben Affleck bare bytta inn synet mot bedre sanser, ergo ingen superkrefter 5402586[/snapback] Fyren har ingen superkrefter i filmen, tegneserien er jeg usikker på. I filmen blir Daredevil blind, mens sansene hans blir umenneskelig sterke. Er vel dette som gjør han til en superhelt, men hvorfor hoppingen? Hvor kommer den inn? Kanskje dumt av meg å pirke på en film som dette, men that's life. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Bare sammenlikn dine steg med mine og se om alt stemmer. EDIT: Leste feil 5404534[/snapback] Har nå fulgt handlelista, og det stemmer så og si på en prikk med det jeg gjorde (tror jeg). Kan ikke huske å ha fått meldingen om at den ikke kan sendes til Norge (den kan jeg ikke ha fått, da jeg fikk bestille den). Begynner å tro dette faktisk kan gå bra.... Endret 8. januar 2006 av JacEr Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Fyren har ingen superkrefter i filmen, tegneserien er jeg usikker på. I filmen blir Daredevil blind, mens sansene hans blir umenneskelig sterke. Er vel dette som gjør han til en superhelt, men hvorfor hoppingen? Hvor kommer den inn? Kanskje dumt av meg å pirke på en film som dette, men that's life. 5404563[/snapback] Det er nå alltids flott å være kritisk til plot i noen filmer, men kanskje dette ikke er den rette type film å stille slike kritiske spørsmål til? Endret 8. januar 2006 av cun Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Kan ikke huske å ha fått meldingen om at den ikke kan sendes til Norge 5404565[/snapback] Jeg tror jeg bare hadde uflaks ved valget av film jeg skulle bruke for å teste ut. Denne filmen var La cité des enfants perdus. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Du har sikkert allerede fått en epost med bekreftelse på bestilling, så det neste du får er sannsynligvis beskjed om at den er sendt. Tar det tid før de får den på lager får du en epost med beskjed om det etter hvert. For å sjekke at alle data er riktig lagt inn kan du jo logge deg inn på amazon.om eller .co.uk, du trenger ikke legge noe i kurven for å sjekke. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 For folk som ikke har brukerkonto i amazon-systemet fra før av, anbefaler jeg å opprette bruker på en engelskspråklig versjon... Alternativ b som jeg jeg fortalte om er veldig enkelt å fikse da. Takk til Njål som fortalte at dette gikk an Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Kan ikke huske å ha fått meldingen om at den ikke kan sendes til Norge 5404565[/snapback] Jeg tror jeg bare hadde uflaks ved valget av film jeg skulle bruke for å teste ut. Denne filmen var La cité des enfants perdus. 5404570[/snapback] Hvilken versjon prøvde du å bestille? Det er ingen grunn til at du ikke skulle få kjøpt den, med mindre du prøvde å kjøpe gjennom "Marketplace" (eller hva den franske varianten heter). Det er relativt få av de som selger gjennom "Marketplace".funksjonen til Amazon'ene som sender utenlands (unntatt i USa og England). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Når jeg tenker etter, så valgte jeg "Marketplace", ja. :!: Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Du har sikkert allerede fått en epost med bekreftelse på bestilling, så det neste du får er sannsynligvis beskjed om at den er sendt. Tar det tid før de får den på lager får du en epost med beskjed om det etter hvert. 5404575[/snapback] Det har jeg fått. Syns igrunn hele kundebehandlingsoppsettet til amazon var noe rotete da man måtte innom flere sider for å sjekke samtlige av innstillingene sine. Blir vel vant til det også. Hele sulamitten kom på 34,33 Euro, så ca 280 kr for evt. andre som skulle være interessert. Regner med det også kommer MVA-avgift oppå dette. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Regner med at det var 2-disc'eren du kjøpte til den prisen? Siden prisen på selve dvd'en var ca NOK210 etter at fransk mva ble trukket fra må du nok regne med ca kr70 i mva og litt mer i fortollingsgebyr, ja. Alt i alt blir det jo relativt dyrt for en enslig dvd. Når det gjelder utsjekkingsoppsettet til Amazon kunne de godt ha lagd et system der man ikke fikk opp "mellom-trinnene" hvis man ikke har flere alternativer der (selv har jeg 4 aktive kredittkort, og kjærestes adresse i USA i tillegg til min egen, så å dobbeltsjekke at det er "default" jeg vil bruke er helt greit; Har selv med systemet som det er nå holdt på både å sende til feil adresse, og å bruke kort det har ligget store reservasjoner og sperret på). Ellers er det jo en mengde gode grunner til å opprette Amazon.co.uk-konto med det samme: Diverse dvd'er til ca NOK60 med frakt, kan få i hvert fall 4 £3.97-titler med på samme bestilling og fortsatt være under mva-grensa (hva med 2-disc Oldboy til kr60? Ja, i mine øyne en av de mer opphypede filmene fra 2004, men også en av de mer interessante, teknisk sammenligning mellom versjoner her). Eller bøttevis med titler opp til 70% avslag, Simspons og Futurama-sesonger for ca NOK160-170 med frakt (søk for flere sesonger til omtrent samme pris), Monty Python boksen med alle filmene til latterlige ca NOK170, osv osv. Endret 8. januar 2006 av Njål Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (hva med 2-disc Oldboy til kr60? Ja, i mine øyne en av de mer opphypede filmene fra 2004, men også en av de mer interessante, teknisk sammenligning mellom versjoner 5404804[/snapback] Oldboy er da fra 2003? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Oldboy er da fra 2003? 5404822[/snapback] Det har du selvfølgelig helt rett i. Men argumentene gjelder for 2003 også (opphypet, men fremdeles en av de mer interessante filmene det året). Edit: Og et godt kjøp til ~NOK60 uansett hvilket år den er fra. Som var hovedpoenget. Endret 8. januar 2006 av Njål Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Noen her som har investert i cube-pakka på play? Har litt lyst til å bestille. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Kjøpte to stykker; en til meg og en til lillebror. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Kjøpte to stykker; en til meg og en til lillebror. 5405000[/snapback] Er det norsk tekst?(det er ikke så viktig) og hvordan er ekstramaterialet? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Noen her som har investert i cube-pakka på play? Har litt lyst til å bestille. 5404990[/snapback] Marginalt billigere hos Amazon.co.uk, £14.64 med frakt etter at britisk mva er trukket fra. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Regner med at det var 2-disc'eren du kjøpte til den prisen?Siden prisen på selve dvd'en var ca NOK210 etter at fransk mva ble trukket fra må du nok regne med ca kr70 i mva og litt mer i fortollingsgebyr, ja. Alt i alt blir det jo relativt dyrt for en enslig dvd. 5404804[/snapback] Jepp, var 2-disceren. Ble litt overrasket over sluttprisen selv, da netthandel er skrytt opp i skyene her på forumet. Angrer ikke, da dette er en av de bedre fengselsfilmene som fins, pluss at jeg er altfor hengt opp i ekstramatriell/ fine innpakninger, osv, osv. For en tid tilbake siden var det mye snakk om at tollgrensen skulle heves fra 200 kr til 1000 kr. Dette har altså ikke skjedd? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 For en tid tilbake siden var det mye snakk om at tollgrensen skulle heves fra 200 kr til 1000 kr. Dette har altså ikke skjedd? 5405100[/snapback] Brutte løfter ftw. Det skjer ikke, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg