Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Hva slags "ordentlig" grunn er du ute etter? Det du beskriver er jo en fysisk umulighet.

5402304[/snapback]

Greit nok at det er en superhelt film, men Daredevil er jo ikke den slags superhelt! Fyren har forbedret sansene sine, ikke fått fjæring i beina. Skjønner ikke helt hva de har tenkt på jeg, med mindre det er noe meget vesentlig i filmen jeg har gått glipp av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser på IMDB at Versus 2 er på vei. Lurer på hvordan den blir, om den liksom skal foregå i fremtiden, hvor alt er totalt ødelagt, eller noe annet. :hmm:

Likte nå uansett 1'ern (for en helgal film! :!: ), så jeg gleder meg naturligvis til 2'ern (med samme regissør og hovedskuespillere, kan det vel nesten ikke bli dårlig?). :)

EDIT: Så forresten Deceiver (eller Liar, som neon kaller den) i går. Ganske bra film. Litt smårar slutt.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Eller så er det bare et godt, gammeldags Hollywood-plothole ;)

5402432[/snapback]

Kunne han ikke det i tegneserien? Jeg spør fordi det virker rart om den kun handlet om en blind fyr som kunne se, og ikke noe annet.. Jeg har ikke leste bøkene selv, men det virker naturlig at han hadde en form for super powers i tillegg til synet. Hvis det er tilfellet er det ikke en Hollywood-feil.

Lenke til kommentar

Det derre "Arctic" et eller annet? Det er litt av en gjennomført terroristorganisasjon.

EDIT:

56 sider på vei i manuset. Man kan tro på mye rart, men når det gjelder 1 side = 1 minutt, så funker det ikke sånn etter min erfaring.

I min forrige film ble 68 sider 1 time og 30 minutter.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Arrrgh!

Sliter med å bestille film fra amazon da jeg ikke har konto fra før og alt står på fransk. filmen jeg skal bestille er Papillon, jeg har "klart" å legge den i handlekurven, men aner ikke hvordan jeg går videre. Er litt flau over å spørre, men kan noen såpass fransk at de kan lage en liten oversettelsesliste over ordene/knappene jeg må trykke på for at jeg skal kunne få filmen sendt hjem? Har visa, så hvis noen vet hva fransk er for "kortnummer" og "de derre tre siste tallene i sikkerhetskoden (elns)" er for noe, hadde jeg satt kjempestor pris på all hjelp jeg kan få. :blush::blush::blush:

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Arrrgh!

Sliter med å bestille film fra amazon da jeg ikke har konto fra før og alt står på fransk. filmen jeg skal bestille er Papillon, jeg har "klart" å legge den i handlekurven, men aner ikke hvordan jeg går videre. Er litt flau over å spørre, men kan noen såpass fransk at de kan lage en liten oversettelsesliste over ordene/knappene jeg må trykke på for at jeg skal kunne få filmen sendt hjem? Har visa, så hvis noen vet hva fransk er for "kortnummer" og "de derre tre siste tallene i sikkerhetskoden (elns)" er for noe, hadde jeg satt kjempestor pris på all hjelp jeg kan få.  :blush:  :blush:  :blush:

5404274[/snapback]

Har du amazon.com eller amazon.co.uk-konto (eller i og for seg amazon.ca eller amazon.de) fra før logger du deg bare inn med samme epostadresse og passord, så finner du adresse, lortnummer og alle andre detaljer ferdig utfylt (alle amazon'ene deler kundedatabase, unntatt den japanske).

Har du ikke noen amazon-konto kan du gå inn på f.eks. den britiske (amazon.co.uk), enten bestille noe du uansett skal ha, eller forhåndsbestille noe og så kansellere, for deretter å bruke de detaljene på den franske.

Vær klar over at frakta på .fr og .de er relativt høy.

Lenke til kommentar

Tror jeg har greid det ved bruk av en oversetter jeg googlet meg fram til. "Papillon" står nå som eneste film på en liste oversatt til "Your traverses on the site". De har fått telefonnummeret og epostadressen min hvis de skulle få problemer, håper bare ikke dette fører til at kontoen min blir tømt. Ble bare spurt om Visa-nummeret mitt og ikke de siste sifrene i tallet som står på baksiden av kortet (Det ba de om på platekompaniet.no). Er dette normalt? Forstod det slik at feltet helt til høyre i vinduet for betalingsoverføring var for navnet til den som eier kortet.

Lenke til kommentar
Arrrgh!

Sliter med å bestille film fra amazon da jeg ikke har konto fra før og alt står på fransk. filmen jeg skal bestille er Papillon, jeg har "klart" å legge den i handlekurven, men aner ikke hvordan jeg går videre. Er litt flau over å spørre, men kan noen såpass fransk at de kan lage en liten oversettelsesliste over ordene/knappene jeg må trykke på for at jeg skal kunne få filmen sendt hjem? Har visa, så hvis noen vet hva fransk er for "kortnummer" og "de derre tre siste tallene i sikkerhetskoden (elns)" er for noe, hadde jeg satt kjempestor pris på all hjelp jeg kan få.  :blush:  :blush:  :blush:

5404274[/snapback]

Du har lagt den i handlekurven, sier du? Da forsøker vi oss på en liten steg for steg-guide.

• * Trykk på passer la commande
    * Hvis du vil
    a)opprette en ny bruker på amazon.fr, trykk Vous êtes un nouveau client
    b)hvis du har en bruker fra .co.uk e.l. som Njål sa, trykk Vous êtes déjà client et votre mot de passe est.

Hvis a:

**Skriv inn e-postadressa di i Entrez votre adresse e-mail og trykk continuer.
    ** Hvis du allerede hadde en annen konto allikevel med denne e-postadressa, skriver du passordet ditt i Mot de passe.
    ** I Nom et prénom skriver du etternavn og fornavn
    ** I Confirmez-la skriver du e-post-adressen én gang til
    ** I Choisissez un mot de passe, skriv ønsket passord
    ** I Confirmez-le skriver du passordet én gang til.
    ** Trykk så créer un noveau compte
    Neste skjerm:
    ** Nom et prénom: Ditt etternavn og fornavn
    ** Adresse ligne: Skriv inn adressa di
    ** État / Région / Canton: Her er jeg ikke sikker på at du skal skrive inn noe som helst
    ** Code postal: Din postadresse
    ** Pays ou DOM-TOM: Velg Norvège
    ** Numéro de téléphone: Ditt telefonnummer, du kan sikkert ta med 0047 foran hvis du vil
    ** continuer

** Hvis du er uheldig, får du denne beskjeden: Message important!
    Il y a un léger problème avec votre commande (voir ci-dessous). Cet article ne peut malheureusement pas être expédié à l'adresse sélectionnée. Vous pouvez modifier l'adresse de livraison ou retirer cet article de votre commande en remplaçant la quantité par 0, puis en cliquant sur le bouton « Mettre à jour ».

Kort sagt betyr dette at den artikkelen jeg valgte ikke fraktes til Norge.

Uansett, hvis ikke detta dukka opp, så er det følgende som står:

** Choisissez votre mode de livraison:, her kan du velge hvor rask frakten skal være, rapide (3 til 7 dager) eller express (1 til 2 dager)
    ** continuer

** Numéro de carte: Kortnummer
    ** Date d'expiration: Expiration date på engelsk
    ** Nom du détenteur de la carte: Kortholders navn
    ** continuer

** Choisir une adresse de facturation: Velg fakturaadresse
    ** Carnet d'adresses de x: Vil du bruke samme adresse som fraktsadressa, velg dette: utiliser cette adresse

** Validez votre commande: Dette er bekreftelse, skulle jeg mene, derfor tør jeg ikke å trykke på den.

Hvis b:

*** Vous êtes déjà client et votre mot de passe est, skriv inn passordet ditt i feltet under.
    *** continuer

*** Carnet d'adresses de Vegard Ottervig: Vil du bruke den samme fraktsadressa, velg dette: envoyer à cette adresse

Så kan du du se på det fra del a fra rapide/express-delen

EDIT: Bah, så at du hadde googla deg fram til oversettelse ;)

Endret av cun
Lenke til kommentar
TBle bare spurt om Visa-nummeret mitt og ikke de siste sifrene i tallet som står på baksiden av kortet (Det ba de om på platekompaniet.no). Er dette normalt?

5404442[/snapback]

Amazon'ene ber ikke om 3-4-sifret sikkerhetskode, så det er normalt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...