Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

'Trilogien' er fullført: Da ha man endelig fått sett Chinjeolhan geumjassi/Sympathy for Lady Vengance, og den var knall.

Park tripper i større grad på Sympathy for Mr. Vengeance/Boksuneun naui geot-linjene enn hva Oldboy angår. Kunne dog ønske at jævligheten ble i enda større grad skildret som i 'trilogiens' førstebidrag. Den var så vond å se på til slutt, at jeg rett og slett måtte ta pause.

Det var - dessverre - ikke tilfellet i denne filmen, selv om jeg følte både sterk empati og berettigelse. Med dét til siden; absolutt en verdig 'avslutning' på en ytterst tilfredsstillende hevntrilogi/affære, og Park er fremdeles er av det nye millenniets mest interessante filmskapere.

---

Being John Malkovich går for øvrig på NRK2 i kveld - 21.25. De som ikke har sett den, bør jaggu meg få ut finger'n.

---

Deathie: Januarsalget på CDWOW tilbyr iallfall første sesong til 180,- inkludert frakt. Ugh.

http://www2.cd-wow.fm/detail_results_2.php...duct_code=17887

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette synes jeg om Saw 2:

+ Mye gørr

+ Bra innledning

+ Bra avslutning

- For mye skriking

- Lite inovative feller

- Mellom de plutselige twistene så skjedde det nesten ingenting

- Stereotyp slem mann som ødelegger for resten av gruppen (jmfr: The Cube)

- Midtdelen var kjedelig

- Forutsigbar helt frem til de 3 siste minuttene

Score: 6,5/10

5384277[/snapback]

Så enig, så enig. Likte den ikke like godt som Saw, men den var absolutt verd å få med seg. Kan si at jeg gleder meg sånn passe til Saw III kommer... :)

Lenke til kommentar

Saw faller i samme kategori som Cube, perfekt tidsfordriv.

Filmene har jo egentlig intet formål eller historie. Vi sitter jo kun og venter på hvordan nestemann dør.

Saw er egentlig en slags hyllest til favorittepisodene mine av MacGyver. ;)

Lenke til kommentar
Filmene har jo egentlig intet formål eller historie. Vi sitter jo kun og venter på hvordan nestemann dør.

5390070[/snapback]

Og for å se hvem som faktisk overlever (ikke at det kom som et sjokk på meg i denne filmen).

5390112[/snapback]

Nei huff. Det er uinteressant.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å lage en tråd om filmen min når tida er inne!

Dvs når jeg har tatt bilder fra locations jeg har tenkt å bruke og når manuset er mer eller mindre ferdigstilt. Burde ikke være så altfor lenge til.

Jeg skal spørre en moderator eller noe om jeg får tillatelse til å ha tråden om produksjonen av filmen min i denne delen av forumet, siden "Filming"-delen er mer eller mindre død.

:)

Endret av cun
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

cun: du får tillatelse av meg (hvis det holder). Jeg låser den opp hvis den blir stengt og forklarer saken på intra.

Jeg har forresten begynt på filmen du sendte, men siden jeg pendler mellom Haakonsvern og hjem, så blir det bits and pieces.

Lenke til kommentar

Det er venner av meg og meg sjøl som spiller de ulike rollene og vi har egentlig ikke noe budsjett. Man kan vel regne med visse innkjøpssummer som en del av et visst budsjett, men det jeg har kjøpt inn kan jo brukes seinere også, dermed er ikke pengebruken begrenset til denne filmen og dermed ikke låst inn i et slags "budsjett".

I går bestilte jeg denne for å sørge for å ha nok plass til filmen.

Jeg skal også kjøpe meg et stativ til kameraet, jeg tenkte på dette, men det ser ikke ut som de har det på lager. Får se hva butikker i sentrum av Trondheim har å by på seinere i dag.

Er det noen som veit om noen tilsvarende stativer (høyde, stabilitet og pris) på nett?

Lenke til kommentar
jo, men hvis du ser på datoene er den satt til 2006. Og den ble sist oppdatert i 2003.

5388268[/snapback]

Fikk med meg et intervju med Steven Spielberg på CNN i sommer under minnesmarkeringen av D-day i Frankrike. Og da kom det spørsmålet opp og hvis ikke hukommelsen min helt har tatt kvelden, så skulle produksjonen starte i løpet av 2006. Og hvis jeg fremdeles ikke husker feil så brukte de 18 månder på å filme Band of Brothers. Så vi kan anntagelig ikke vente den får i slutten av 2007 starten av 2008. Noe som sikkert vil si at den kommer på dvd før på høsten/vinteren 2008 kanskje starten av 2009. Klarer fint å vente på det hvis det ender opp like bra som Band of Brothers...

5389339[/snapback]

tusen takk!

Nå kan jeg endelig sove godt om natten, nå som jeg vet at en ny verison av Band of brothers er på vei! ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...