Cuneax Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Haha! LOL @ LarsP2k :!: Noe mer LOL er at han Nicolai Cleve Broch skal spille i en film som heter Uro. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Til den som spurte om hvilke filmer de hadde der: Det var ikke sånn som Free Record shop sine "kampanjer", hvor visse filmer er "3 for 200kr" eller "2 for 229kr". Musikkverket hadde bare hengt en plakat over alle DVD'ene som koster 100kr eller mindre (noen koster 79kr), hvor det sto "3 for 100kr". Med andre ord er det alt mulig de selger der. Jeg kan nevne noen som jeg kommer på i farten: The Ring, Crimson Tide, Hulk, Clockwise, Time Bandits, The Alamo, Gone In 60 Seconds, Enemy Of The State, K-19, Minority Report, Any Given Sunday, Air Force One, Gangs Of New York, Ned Kelly, Open Range, osv. Jeg vet ikke om det bare er et lokalt tilbud, eller om det gjelder for hele landet (plakaten var ikke noe som var laget slik som andre plakater, det var bare en lapp med tusj-skrift på). Om det er noe som er landsdekkende, regner jeg med at Musikkverket her har mye mindre filmer enn den i Trondheim og Oslo, for eksempel. "3 for 100kr" synes jeg egentlig ikke høres ut som et reelt tilbud, da man nesten er nødt til å tape på det, så jeg tviler egentlig på at det er landsdekkende. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Om ingen har nevnt det før, det er kommet en ny V-trailer... Lenke til kommentar
Faris Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Mange av de som var med å lage Matrix filmene er jo med der jo! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Som jeg sa tidligere har Musikkverket her en kampanje som heter "3 for 100kr". Der fant jeg denne filmen (mer en mini-serie, tror jeg). Dette ser ut til å være en film som baserer sitt salg kun på at det er "et "ringenes herre"-eventyr" Jeg fikk litt lyst til å kjøpe den, bare for å se om den er dugelig, men jeg vet ikke helt. Noen av dere som har sett den da? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Har sett filmen hos Europris. Samme font som Lord of the Rings-filmene, right? Edit: Njål kan sikkert hjelpe. Endret 3. januar 2006 av sep Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Som jeg sa tidligere har Musikkverket her en kampanje som heter "3 for 100kr".Der fant jeg denne filmen (mer en mini-serie, tror jeg). Dette ser ut til å være en film som baserer sitt salg kun på at det er "et "ringenes herre"-eventyr" Jeg fikk litt lyst til å kjøpe den, bare for å se om den er dugelig, men jeg vet ikke helt. Noen av dere som har sett den da? 5379356[/snapback] Dette er en nyinnspiling (og tv-miniserie som du sa) av den gamle germanske legenden om Nibelungen, tidligere filmet av bl.a. Fritz Lang (som to filmer: Die Nibelungen: Siegfried, og Die Nibelungen: Kriemhilds Rache, begge fra 1924, og begge stumfilmer). Dette sagnet eller legenden er også basis for Wagners Die Nibelungen, og er en av de tingene som inspirerte Tolkien til å lage sin mytologi (andre store inspirasjoner var Beowulf og et finsk sagn jeg ikke husker navnet på i farta). Tror du skal se bort fra om coveret i Norge ligner på LotR; Dét er sikkert ordnet av salgsavdelingen lokalt, og har lite med selve produksjonen å gjøre. Men jeg har ikke sett denne serien (har derimot sett Fritz Langs filmatisering av same historie). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Om noen lurte så heter det finske sagnet "Kalevala". Første stedet jeg leste om det sagnet var i Donald Duck. Endret 3. januar 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Tja, siden jeg får serien for 33(,333333333) kroner, MÅ den jo nesten være verd pengene. Tror jeg skal kjøpe den da, av ren nysgjerrighet (kult å høre at de har med elementer fra "legenden" om Beowulf). Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Tja, siden jeg får serien for 33(,333333333) kroner, MÅ den jo nesten være verd pengene. Tror jeg skal kjøpe den da, av ren nysgjerrighet (kult å høre at de har med elementer fra "legenden" om Beowulf). 5379777[/snapback] Hvor fikk du at de har med elementer fra Beowulf fra? Det er Tolkiens verden som er inspirert av og låner fra denne, Beowulf og Kalevala. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Åja, tolket det du skrev feil, jeg. Trodde du sa at Beowulf og Kalevala inspirerte til å lage filmen. Leste litt fort, så jeg blandet visst litt. Nå ser jeg. Uansett skal jeg nå skaffe filmen i løpet av de få neste dagene. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 regner jeg med at Musikkverket her har mye mindre filmer enn den i Trondheim og Oslo, for eksempel. 5378955[/snapback] Finnes ikke her i Tr.heim forresten Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) [iC,03/01-2006 : 20:12]regner jeg med at Musikkverket her har mye mindre filmer enn den i Trondheim og Oslo, for eksempel. 5378955[/snapback] Finnes ikke her i Tr.heim forresten 5379932[/snapback] Finnes dog i Bergen. Ingen god butikk når jeg tenker meg om. Edit: Er mulig den ble gjort om til play.com butikk sammen med en hel del andre butikker her i Bergen. Endret 3. januar 2006 av Deathie Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg skjønner ikke hvorfor det heter "Musikkverket". Det er en slik butikk i Lillestrøm. Før hadde de masse musikk, så plutselig ble 90% av butikken bestående av dvd-filmer. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Park Chan-wooks kommende filmer ser interessante ut: Saibogeu jiman gwaenchanha/Although I am a cyborg, it’s OK(direkte oversatt): En dame som tror hun er en kamp-cyborg blir lagt inn på et sinnsykehus, treffer andre raringer, og forelsker seg i en som tror han kan stjele sjeler med en maskin han har lagd. Kjærlighetshistorie, men koreanerne har jo vist at de kan lage den slags uten at det blir platt eller kjedelig før. Bakjwi/The Bat(dir oversatt)/Evil Live (foreløpig am tittel): A modern day vampire movie, med Song Gang-ho fra Parks tidligere J.S.A. og Sympathy for Mr Vengeance. Info @ Variety og Korea Times. Edit: Presisering. Endret 3. januar 2006 av Njål Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Høres utrolig lovende ut Njål. Jeg gleder meg som en unge. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Klikketi-klikk Bare i planleggingsfasen fåreløpig, men allikevel... Bare jeg som er spent? Edit: Litt mer nyheter Endret 3. januar 2006 av JacEr Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Kan ikke uttale meg om jeg er spent før jeg har fått sett Saw 2. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Saw 2 var fet, overgikk virkelig alt av forventninger. Trodde ikke den nye regissøren kom til å greie å holde den samme feelingen rundt filmen som eneren, men den var bare enda sterkere i Saw 2. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Kan ikke uttale meg om jeg er spent før jeg har fått sett Saw 2. 5380438[/snapback] Har du sett 1'ern da? Om du likte den, tror jeg du vil like 2'ern. Den er ikke av den typen oppfølger som prøver å være så mye bedre, men feiler miserabelt i forsøket. Saw 2 er minst like makaber, og det er en fin twist på slutten av den også. Svaret mitt til Jacer blir da med andre ord Ja, jeg gleder meg, i og med at resultatet til 2'ern ble så bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg