Bone Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hva skulle den filmen fokusert på da? Mye godsaker å grafse i fra Azeroth, vøtt 5329862[/snapback] hehe.. Det vet jeg egnetlig ikke.. Det jeg fantaserte mest om var å følge en Night-Elf/Druid! Hadde vært stilig å se hvordan de fikk den til å transformere seg.. Vel.. en eller annen handling.. ..de finner sikkert på noe! Litt "the fellowship" -aktig.. Setter ut på en quest, av noe slag.. Men mager, druider, warlocks.. warriors.. osv! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg snakker ikke om hva som er populært eller ikke, men hva jeg liker og ikke liker. 5329462[/snapback] Populært hos deg. Beklager dårlig formulering, spørsmålet var hvorvidt DU likte de jeg nevnte. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Det var pga scenen, det filmtekniske. Jeg visste egentlig ikke så mye om LotR før jeg så filmen. Jeg hadde bare sett den latterlige tegnefilmen noen år i forveien.5329825[/snapback] Starter ikke LotR:Fellowship med den store det Gode mot det Onde, menn og alver mot orker og troll, slag scenen a? Skal være bra dårlig regissør for å føkke opp den scena da Den beryktede LotR-tegnefilmen ja, den som egentlig var del en av en doublefeature og tok for seg historien til omtrent mitt i To Tårn, sånn ca (del to ble andri lagd så langt jeg vet). Akkurat den er ikke noe særlig nei, men konseptet var(er) veldig spennende, syns jeg. De filma skuespillere og tegnet oppå i post. Resultatet kan en vel kalle tegnet spillefilm. Syns de innimellom greide å skape noen virkelig unike bilder takket være denne teknikken. Når Lucas og andre går nuts med CGIen syns jeg ofte at bildene blir så veldig "glætte", det er ikke levende liksom, altfor "smoooth". LotR:"tegne"filmen ble på noen måter mer fantastisk, mystisk og spennede ved at folka bak tegnet oppå faktiske skuespillere. Lys, skygge, mørke ble utnyttet på helt andre måter enn vanlig i filmer med CGI. Fikk f.eks. mye mer følelsen av at hobbitene vandret gjennom farlige land i tegnefilmen kontra PT-filmene. Jeg syns det er synd at den teknikken ikke har blitt brukt mer. Endret 23. desember 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 En spennendes teknikk du bevitner om! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Populært hos deg. Beklager dårlig formulering, spørsmålet var hvorvidt DU likte de jeg nevnte. Men jeg fikk da ettertrykkelig fram hva jeg mente Når Lucas og andre går nuts med CGIen syns jeg ofte at bildene blir så veldig "glætte", det er ikke levende liksom, altfor "smoooth". Det er jeg helt enig i. Altfor reine bilder. Hva var det den tegneteknikken i Bakshi-filmen kalles? Var det rotoskop? Merkelig teknikk som jeg ikke har sett for mye av, nei. Første gang jeg så filmen som barn tenkte jeg: "Fy fæn, så realistisk tegna det er." Det er noe dagens filmskapere må lære seg, syns jeg. Å lage effektene litt mer skitne. Det er for "glætt" indeed. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Den teknikken heter rotoscoping, og brukes enda den. Hele Waking Life og kommende A Scanner Darkly er lagd ved rotoscoping. Begge av Richard Linklaater. Anbefaler også på det sterkeste også den norske kortfilmen Emono. Definitivt en spennende teknikk ja. S, Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Takk Svankmajer. Skal absolutt sjekke ut Linklater og hans prosjekter, starter med Waking Life jeg da. Bra at det er flere enn bare meg som syns spesialeffekter har en tendens til å bli "glætte". Endret 23. desember 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg ble litt dårlig av de første minuttene av SW:III fordi alt var så glatt. For pent, nærmest. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg syns det var mye verre i slaget på slutten av Episode II. Syns faktisk George hadde skjerpa seg litt i Episode III når det gjaldt akkurat det der. Kommer faktisk ikke på noen glætte effekter akkurat nå. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg så Brotherhood for noen dager siden (Taegukgi på Koreansk). Begynner å bli en liten stund siden, men jeg har helt glemt å nevne den her. Grunnen til at jeg vil nevne den her er nok det at det sannsynligvis er den beste krigsfilmen jeg har sett de senere år! Jeg hadde lest en del anmeldelser av filmen som roste den skikkelig, så jeg hadde forventet å få en ganske så god film. Likevel forventet jeg ikke å få dette servert! Jeg vet generelt lite om Korea-krigen, så jeg kan ikke se på filmen utifra et historisk synspunkt, men jeg regner med at en del ting er endret, og at hovedkarakterene kanskje ikke har eksistert i virkeligheten. Så la oss se bort fra det historiske. Filmen er utrolig rørende. Kjempebra skuespill, veldig god handling, superb kameraføring, osv osv. Når en hører om en koreansk krigsfilm kan man nesten begynne å lure på om det er en film som favoriserer den ene siden av krigen (da Nord- og Sør-Korea enda har sine konflikter), men dette er ikke tilfelle for Brotherhood. Denne filmen viser faktisk krigen litt fra Nord-sidens syn også, selv om at filmen handler om to brødre fra Sør-Korea. Jeg ble imponert over alt i denne filmen. SKuespillet er så utrolig bra og rørende. Faktisk mye bedre enn mange amerikanske filmer som har blitt oscar-belønnet for beste skuespill! Kameraføringen var det vel ingen bombe at skulle være bra, da asiatiske filmer generelt har utrolig fet kameraføring (spesielt Japanske filmer), men denne filmen utgjør ikke unntaket. Man føler virkelig at man "er der". Handlingen er også veldig god, uten at den blir for preget av klisèer (det er jo en krigsfilm, så NOEN klisjèer må det jo være da). Det handler i grove trekk om to brødre som ufrivillig blir "vervet" til den Sør-Koreanske hæren når Korea-krigen bryter ut i 1950. Skal ikke si mer om den. Musikk er også utrolig bra. Akkurat sånn som John Williams, Hans Zimmer, James Horner og James Newton Howard (og alle de andre store filmkomponistene) gjør det i sine filmer. Med andre ord: vakkert komponert, mildt sagt. Effektene spares heller ikke på i denne filmen. Jeg vil faktisk våge å si at denne filmen er på nivå med de andre store Hollywood-WW2-filmene, som Ryan og The Thin Red Line. Ja, kanskje til og med bedre på visse punkter! Uansett er dette den beste krigsfilmen jeg har sett på lenge, og jeg anbefaler alle som liker krigsfilmer eller filmer generelt om å se denne. Det vil dere ikke angre på! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Noen her som synes det var verd å bruke penger på Gladiator extended edition som også hadde den gamle? Kjøpte den nye jeg i håp om at den skulle være bedre men ble litt skuffa. Ekstramatrialet er jo knall men ikke nok til å kjøpe den en gang til. Bare så det er sagt, jeg synes fortsatt filmen er en av de beste jeg har sett. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg hadde kjøpt 1-dsic versjonen for en god del år siden. Etter hvert fikk jeg skaffet meg en 2-disc versjon fra markedsplassen til Amazon.co.uk. Denne likte jeg veldig godt, men siden jeg elsket filmen så mye, så syntes jeg ikke ekstramaterialet der var tilstrekkelig. Nå hadde jeg to versjoner av samme film, og få dager senere fikk jeg vite at det skulle komme en 3-discet, utvidet versjon. Denne ville jeg selvfølgelig også ha, så jeg skaffet den til dagen den kom ut. Etterpå solgte jeg de to andre versjonene mine på QXL for en total-sum av noe rundt 170kr, noe som dekket opp for det 3-disceren kostet. Jeg er storfornøyd med denne utgaven. Ekstramateriale er det nesten alt for mye av, og den varer lenger. Nå er det riktignok lite action som har blitt tøyet ut. Det er egentlig kun drama-scener som har blitt forlenget/lagt til, men for meg er hvert nye sekund som er lagt til Gladiator, verd et kjøp. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Metallic: - Så samme film forleden(TaeGukGi) og må si jeg ikke er helt enig. Ja, det er en god film forsåvidt. Men den har mange scener som nesten er direkte kopiert fra Saving private Ryan, for ikke å snakke om hele stilen, kameraføringen deriblant. Samtidig virker endel scener i starten(brødrene) lagd litt for "rørende" til den grad at det nesten blir litt homoerotisk, vel ikke helt men du skjønner hva jeg mener. Filmen viser dog mye av hvordan den ellers glemte Koreakrigen var, noe som gir et ganske fasinerende og realistisk inblikk. Filmen repeterer seg endel, nærkampsscenene med kolbeslåing blir til en grad strukket ut, om ikke overdrevet til tider. Men sammentrukket vil jeg si: - Starten blir for lykkelig, til den grad det virker litt dumt - Ren kopi av Saving Private Ryan på mange måter - Noe mye av det samme på enkelte områder + Slutten er rørende + Gir et godt bilde av selve Koreakrigen + Bra plot Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 så akuratt "tre nøtter og askepott". Julen er ikke den samme uten Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Er på jakt etter Papillon (1973), har vært innom de fleste nettbutikker jeg husker har blitt nevnt her på forumet. Det eneste jeg er i stand til å finne, er en noe dunete 1 disc versjon. Lurer på om noen har hørt om det finnes en utvidet versjon (collectors edition eller lignende) eller om noe sånt snart skulle utgis. Håper på en versjon med raggete pels og hoggtenner, men hvis det ikke finnes, er det forskjell på DVD-utgivelsene som er kommet til dags dato? Hvilken bør jeg velge? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 R1 America - (Warner Bros Home Entertainment - Reissue) R2 United Kingdom - (Columbia Tristar Home Entertainment) Er vel de som er å foretrekke. Såvidt jeg vet så finnes det ingen spesialversjoner av Papillon. Litt synd, med tanke på hvor bra den filmen faktisk er (mimre til Fantomet sin hyllest "Djeveløya"). Lenke til kommentar
Njål Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg tror den beste versjonen alt i alt er den franske, her hos Amazon Frankrike, 2 discer, god lyd, bra bilde. Kan du fransk (eller orker å lese babelfish) er det en anmeldelse her. Har du konto hos en av de andre Amazon'ene (bortsett fra Japan) kan du logge inn med samme epost + passord. Selv om filmen er relativt rimelig er frakt fra alle franske etailere jeg har brukt ganske dyr. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Takker for svar. Blir nok den franske versjonen så snart min personlige økonomi kommer seg i etterkant av innkjøp av fyrverkeri. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Er det noen som har sett MTV-showet "My Super Sweet 16"? Det må være noe av det verste mølet jeg har sett noensinne. De grusomme menneskene som portretteres gjør at jeg får vondt inni meg. Noen andre som har sett dette marerittet? Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Alle fans av Sin City burde lese hva Frank Miller sier om oppfølgere til Sin City. Følg linken: http://www.joblo.com/arrow/index.php?id=2935 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg