Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg skal være enig i at åpningsscenen i Touch of Evil var imponerende lagd (jeg regner med at Orson ikke brukte usynlige kutt). Men så fort skuespillerne åpna kjeften, var løpet kjørt ;)

Én ting jeg syns, er at skuespillere i moderne filmer er litt mindre teatralske enn de som var før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig er det bedre at skuespillerne er mindre teatralske! Jeg hater teater og overspilling. Moderne filmer (såvidt jeg har observert) har mer realistiske skuespillerprestasjoner enn allmennheten av filmer fra "gammel tid" (ca før 1970).

5328883[/snapback]

Teater er mye gøyere, derfor jeg liker oldskool-skuespillere som Hopkins, Malkovich og Oldman.

Lenke til kommentar

Disse tre er hva jeg anser som realistiske skuespillere. Fløtepusen Clark Gable og andre fra teatertruppen er ikke medlemmer av min posse, for å si det sånn.

Hopkins er ikke overspillende. Han har en stoisk ro som er rett og slett imponerende. Han er rolig selv når han spiller morderisk gal.

Malkovich er naturlig eksentrisk, virker det som. Han kan spille gal på lik linje med å spille "normal".

Oldman er en fin skrue. Han kan også spille sprø uten å virke for overtydelig (jfr Femte Element og Leon).

Nå ble galskap fellesnevneren for skuespillprestasjoner her, men ettersom det er vanskelig å spille gal uten å overspille, må disse tre nevnte skuespillerne få skryt.

Når sant skal være sagt, så er det ikke mye jeg forakter mer enn teater.

Lenke til kommentar

Hva med Henry Fonda og Gregory Peck? De er fantastiske, overdrivende og svært teatralsk, er de ikke populære heller? Har sett for lite av Gable til å kunne si noe, men jeg elsker Peck og Fondas stil, selv om den ikke hadde passet i disse dager.

Det er.. koselig..

(skrevet av Stefan (glemte å logge ut))

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
Hva hadde du håpet på?

Hva syns du om den i forhold til de seineste Batman-filmene?

5329677[/snapback]

Vel, i forhold til de siste filmene, så synes jeg den var nokså bra! Men jeg har egentlig ikke likt så mange andre enn den første!

Det jeg savnet her var;

At personen som skjøt foreldrene til Bruce ikke var Joker'n! Det synes jeg var en TOTAL feil.. Selv om det ikke var mr. Jack himself som spilte, så kunne allikevel ha'n med på et slags vis.. Filme "fra avstand", eller noe..

Jeg synes også at filmen ble "for stor" i forhold til hva den klarte å levere.. Ble litt skuffet over den treningen på starten..

Kanskje jeg rett og slett ble skuffet fordi den hadde fått bare 5'ere, så godt som, og at mine forventninger var litt høye.. hmm..

Lenke til kommentar

Du veit at filmen er tro til Bob Kanes opprinnelige historie om Batman når det gjelder hvem som skjøt foreldrene hans?

Jeg syns filmen har fine følelsesmessige øyeblikk. Bare enkle virkemidler som korte tilbakeblikk med Bruce og faren hans når de tester ut stetoskop gjør meg litt rørt.

Treninga på starten var ålreit. Viser en mer eller mindre troverdig måte Bruce kan ha blitt formet videre på.

Når det gjelder forventninger... De er filmenes nemesis. Det beste jeg veit om er å se på filmer med minst mulig forventninger. Men det er ikke alltid så lett. :)

Lenke til kommentar
Jeg syns Pete er et visuelt geni fordi han er den eneste som har greid å fengsle meg til et kinosete og gi meg sommerfugler i magen samtidig som jeg ikke fikk puste (jfr åpningsslaget i The Fellowship of the Ring).

5328602[/snapback]

Kun pga selve scenen eller noe også pga forventningene for å se en film basert på LotR bøkene?

Meg sjøl mest fordi jeg ville se LotR som film, stor Tolkien fan, men begeistringen dalte desverre fort fordi jeg mener at manusforfattere har tatt for store friheter i forhold til bøkene. Flotte filmer, men jeg klarer desverre ikke å like dem. Synd på meg.

Det jeg savnet her var;

At personen som skjøt foreldrene til Bruce ikke var Joker'n! Det synes jeg var en TOTAL feil.. Selv om det ikke var mr. Jack himself som spilte, så kunne allikevel ha'n med på et slags vis.. Filme "fra avstand", eller noe..

Jeg synes også at filmen ble "for stor" i forhold til hva den klarte å levere.. Ble litt skuffet over den treningen på starten..

Kanskje jeg rett og slett ble skuffet fordi den hadde fått bare 5'ere, så godt som, og at mine forventninger var litt høye.. hmm..

5329739[/snapback]

Jeg må spørre i spoilertags :)

*er* det canon at det var Joker som drepte mor og far Wayne?

Jeg mener nå å ha lest at det alltid var meningen at morderen skulle være navn og fjes løs, og at Burton tok visse friheter for å sikre en dramatisk tilknytning mellom Batman og Joker.

Rimelig rikker på at det er Batman Begins som er riktig etter DC-universet (som det er nå).

EDIT: cun var først, og korrekt

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Jeg syns Pete er et visuelt geni fordi han er den eneste som har greid å fengsle meg til et kinosete og gi meg sommerfugler i magen samtidig som jeg ikke fikk puste (jfr åpningsslaget i The Fellowship of the Ring).

5328602[/snapback]

Kun pga selve scenen eller noe også pga forventningene for å se en film basert på LotR bøkene?

Meg sjøl mest fordi jeg ville se LotR som film, stor Tolkien fan, men begeistringen dalte desverre fort fordi jeg mener at manusforfattere har tatt for store friheter i forhold til bøkene. Flotte filmer, men jeg klarer desverre ikke å like dem. Synd på meg.

Det var pga scenen, det filmtekniske. Jeg visste egentlig ikke så mye om LotR før jeg så filmen. Jeg hadde bare sett den latterlige tegnefilmen noen år i forveien.

Lenke til kommentar

Nei.. jeg kan ikke si at jeg har SÅ peil på Batman, at jeg viste det dere sier der.. For det gjorde jeg ikke.. Men, det er jo slik at jeg har "orginalen" i hodet, liksom.. Filmen.., ikke slik det kanskje _egentlig_ skulle være.. Så jeg dømmer jo utifra den første Batman -filmen..

Lenke til kommentar

Men.. Bare for å ha sagt det; Jeg lå å fantaserte her i sted om en film JEG vet jeg ville ha sett, så sant den ville leve opp til mine drømmer:

Peter Jackson lager en 9-timers film om World of WarCraft i litt LotR og X-Men -stil! :w00t::love: ..det tror jeg hadde blitt bra!! :dribble:

(ja, jeg vet at PJ ikke har noe med X-Men å gjøre, hvis noen skulle tro det utifra slik jeg ordla meg..)

Lenke til kommentar

Hva skulle den filmen fokusert på da? Mye godsaker å grafse i fra Azeroth, vøtt ;)

En tragedie om Arthas hadde passet godt inn der, skulle jeg nå mene (en bedre Anakin turns to Darth Vader-style historie enn hva George kan få til)

Endret av cun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...