Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting TV gjør som er feil, er at de oversetter titlene på filmer.

Jeg hater det.

Hva pokker er vitsen med det? Bare for å ta et eksempel,

Harry Potter og mysteriekammeret (elns) Det heter jo ikke det. Skjønner det bare ikke.

 

 

 

 

 

btw, hva er den orginale titelen til familien Griswoll filmene?

Lenke til kommentar
btw, hva er den orginale titelen til familien Griswoll filmene?

5324825[/snapback]

 

Denne hører vel egentlig med i en av de andre Sticky'ene, men:

Regner med at du mener familien Griswold (Clark Wilhelm Griswold, Jr. spilt av Chevy Chase), og at det er (National Lampoon's) XXXXX Vacation-serien du mener.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Hva har faktum at War of the Worlds ble en av de dyreste filmene lagd til dags dato med opplevelsen av filmen å gjøre? Er dyre filmer automagisk gode?

5323682[/snapback]

Verdens dyreste film + Spielberg = verdens dyreste spesialeffekter + kvalitetsregissør. Ergo, god kinofilm. Det er så godt som fakta.

5324044[/snapback]

 

Ganske rart at det blir en helt annen sak for deg når du bytter Spielberg med Peter Jackson... :hmm:

Da er det plutselig spesialeffekter > skuespill osv.

 

S,

Lenke til kommentar
Hva har faktum at War of the Worlds ble en av de dyreste filmene lagd til dags dato med opplevelsen av filmen å gjøre? Er dyre filmer automagisk gode?

5323682[/snapback]

Verdens dyreste film + Spielberg = verdens dyreste spesialeffekter + kvalitetsregissør. Ergo, god kinofilm. Det er så godt som fakta.

5324044[/snapback]

 

Ganske rart at det blir en helt annen sak for deg når du bytter Spielberg med Peter Jackson... :hmm:

Da er det plutselig spesialeffekter > skuespill osv.

 

S,

5325178[/snapback]

*host*Meget godt poeng*host*

Lenke til kommentar
Hva har faktum at War of the Worlds ble en av de dyreste filmene lagd til dags dato med opplevelsen av filmen å gjøre? Er dyre filmer automagisk gode?

5323682[/snapback]

Verdens dyreste film + Spielberg = verdens dyreste spesialeffekter + kvalitetsregissør. Ergo, god kinofilm. Det er så godt som fakta.

5324044[/snapback]

 

Ganske rart at det blir en helt annen sak for deg når du bytter Spielberg med Peter Jackson... :hmm:

Da er det plutselig spesialeffekter > skuespill osv.

 

S,

5325178[/snapback]

Spielberg > Jackson

Tom Cruise > Legolas

 

Point taken, though. Det ser ut som jeg er partisk, jeg liker filmene til Spielberg, men ikke Jackson. Må vel få lov til det.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Peter Jackson er kanskje en av tidenes største regissører. Steven Spielberg blander seg også inn i toppen, men PJ er rett og sett et visuelt geni. Nei, jeg er ikke LotR-fanboy. Jeg er lei av at den eldre garden til stadighet blir trukket inn i diskusjoner om tidenes beste regissører. Tidenes beste filmskapere lever nå.

Lenke til kommentar
Verdens dyreste film + Spielberg = verdens dyreste spesialeffekter + kvalitetsregissør. Ergo, god kinofilm. Det er så godt som fakta.

5324044[/snapback]

Nåja, men poenget var at det ikke virket som om posten jeg kommenterte tok ikke hensyn til Hvem som regisserte.

Den var mere dyr film -> bra film, automagisk.

Señor Spielbergo er en meget dyktig regissør ja.

 

 

Ang Peter Jackson som visuelt geni.

Det er pokker så mye lettere å være visuelt geni nå enn før. Hey, tilogmed jeg kan lage dramatiske og visuellt spektakulære scener, har nok PC'er hjemme til å lage rendringsfarm jeg.

Har på flere måter mer respekt for "den eldre garden" som ikke hadde datakraft nok til å simulere værsystemer, men i steden for måtte sitte med leire og animatroniks og rotoskop. (sukk, The Wizard of Oz :love: )

 

Dessuten har en film *mange* flere mennesker som jobber med det visuelle, sminke, kostymer, kulisser, animasjoner, CGI osv. På en måte urettferdig overfor dem å kalle f.eks. Peter Jackson et visuelt geni. Hvis en ikke har personer som kan si "ja, vi bare klipper og limer litt med data-magi så ser de usle hundre statistene ut som om de er mange hundre tusen, og du får den store spektakulære kampscenen din", så vil en kanskje heller ikke "få" den idéen. (bytt ut kampscene med post-kampscene, sukk, Gone with the Wind :love: )

 

Men for all del LotR filmene er (meget) pene og gode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Når jeg refererer til PT som et visuelt geni bruker jeg gjerne Bad Taste som eksempel så vel som LotR. Jeg vil påstå at det var temmelig vanskelig for PT å prestere noe visuelt på 80-tallet, men han klarte det med glans. Cinematografien i Bad Taste og Braindead er rå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bad Taste og Braindead er oppfinnsomme, men kun den siste er bra og morsom i tillegg. Bad Taste var rett og slett råtten ellers.

5327657[/snapback]

 

Jeg mener det er stikk motsatt. Jeg liker ikke Braindead i det hele tatt, mens Bad Taste er noe av det kuleste jeg har sett.

Lenke til kommentar
Peter Jackson er kanskje en av tidenes største regissører. Steven Spielberg blander seg også inn i toppen, men PJ er rett og sett et visuelt geni. Nei, jeg er ikke LotR-fanboy. Jeg er lei av at den eldre garden til stadighet blir trukket inn i diskusjoner om tidenes beste regissører. Tidenes beste filmskapere lever nå.

5326744[/snapback]

Gi Orson Welles dagens teknologi, og du vil se noe spektakulært. Peter Jackson (eller noen andre enn Kubrick, for den saks skyld) har enda ikke klart å lage noe så fascinerende som åpningsscenen i Touch of Evil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...