Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg så War of the Worlds her om dagen.. ..jeg var veldig trøtt, men er ikke sikker på om jeg kan skylde på det, men; Jeg lurer på en ting..

Hvordan tok menneskene disse tri-podene til slutt der? Hvordan gikk skjoldet dems ned?

Takk..

5315199[/snapback]

Marsboerne hadde utryddet alle slags bakterier og andre farlige mikroorganismer for lenge siden der de bodde. Derfor var de lite motstandsdyktige mot jordens bakterier, virus osv.

5315661[/snapback]

Det fremdeles ingen mening at skjoldet til tripodene skulle gå til helvete. De er vel ikke biologiske maskiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke spør meg. Jeg har ikke sett slutten på den nye filmen, det er bare slik originalhistorien går - men der hadde ikke tripodene skjold i hele tatt da (de hadde ikke så farlige våpen for hundre år siden :--) ).

Men jeg har sett hele den første filmen, og der hadde tripodene (som ikke var tripoder, men noe ufolignende greier) et slags skjold. Men der ser vi aldri noe bevis på at de mister det. Men det virket som om ufo-greiene skrudde seg av når marsboerne døde - og dermed også skjoldet.

Vil tro det må være en lignende forklaring i den nye.

Lenke til kommentar

Slik jeg har fått det for meg er den nye War Of The Worlds ikke hovedsaklig en sci-fi film.

Dette med romvesnene og invasjonen var liksom en bi-tmea/hendelse. Føltes ut som at filmen hovedsaklig handet om familieforhodet til hovedpersonene. Synes dette var en let-down, da den gamle var en god sci-fi film (i allefall for sin tid).

En helt grei nok film med godt skuespill osv osv, men ikke ne god sci-fi film i det hele tatt.

Lenke til kommentar

MeTa][iC: Hva prøver du å få fram? At det ikke er nok pang-pang rare romvesener til at man kalle det en sci-fi? Eller at en historie om familierelasjoner ikke passer inn i en sci-fi setting?

Føltes ut som at filmen hovedsaklig handet om familieforhodet til hovedpersonene. Synes dette var en let-down, da den gamle var en god sci-fi film (i allefall for sin tid).

Err... Her virker det som om du rett og slett kritiserer filmen for å variere i sjanger fra den "orginale". Og da er jeg fristet til å si at du kritiserer den fordi filmen ikke var som du ventet. Jaja.

Ellers så var det en kjedelig film.

Lenke til kommentar
Argh, håpløse Norge. Fikk nettopp fortollingsseddel på MST3K-boksene mine som kostet hver 235,-.

I stedet for å betale det beløpet må jeg ut med ca  360,- (80,- i gebyr for å fortolle den SELV + 50,- i mva) per boks.  :hrm:

5319402[/snapback]

Nå var vel dette noe du ble advart mot at det var en viss mulighet for ville skje?

Alltid en balansegang mellom å bestille ting som er litt for dyre enkeltvis, og håpe på det beste, eller samle sammen ting som uansett er over grensa og få det sendt samlet for å minske selve fortoliingsgebyret per enhet.

Og må påpeke at dette ikke er håpløse Norge; Det er tilsvarende med bestilling inn til EU-land fra utenfor EU (innen EU-landene betales mva enten i avsenderland eller mottakerland, avhengig av verdi), selv om grense og gebyrer varierer i forhold til de norske (gebyrene er i mange EU-land høyere enn i Norge, og landene kan velge mellom tre forskjellige grenser, som også vil svinge i forhold til den norske avhengig av valutakurs), og f.eks. Canada har langt lavere grense enn Norge.

Moralen er:

Lær deg å bestille smart. Som oftest vil det si å forholde seg til den grensa som er, lete først etter et sted som har varen under mva-grensa (uansett om frakta er skyhøy; Den regnes først med når selve varen(e)s verdi er over NOK200), og finner du den ikke under grensa, bestill flere ting over grensa samtidig, så du deler gebyret på flere varer.

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til gode julegavetips til en 14( :hmm: )-åring?

5312258[/snapback]

Jeg kommer til å gi Fanny och Alexander til min søster på 13.

5313626[/snapback]

Jeg gir lillesøsteren min Critters, Jack Frost, Bride Of Chucky og Seed Of Chucky.

Hun kommer sikkert til å gi meg Tufte DVDn. Den tøsa. :mad:

S,

5313973[/snapback]

Endte opp med noen godsaker til lav pris. :)

- The Bourne Identity

- The Bourne Supremacy

- Jurassic Park

- The Lost World: Jurassic Park

- Jurassic Park III

- Van Helsing

Er det forresten noen av dere som har noen formeninger om filmene Azumi og Sør Koreansk film ved navn "H"(husker ikke den engelske tittelen :hmm: )? Hadde nemlig sjansen i dag å kjøpe dem begge for 50 kr. pr. stk, men pengene strakk ikke til. :(

Lenke til kommentar
MeTa][iC: Hva prøver du å få fram? At det ikke er nok pang-pang rare romvesener til at man kalle det en sci-fi? Eller at en historie om familierelasjoner ikke passer inn i en sci-fi setting?

Føltes ut som at filmen hovedsaklig handet om familieforhodet til hovedpersonene. Synes dette var en let-down, da den gamle var en god sci-fi film (i allefall for sin tid).

Err... Her virker det som om du rett og slett kritiserer filmen for å variere i sjanger fra den "orginale". Og da er jeg fristet til å si at du kritiserer den fordi filmen ikke var som du ventet. Jaja.

5318634[/snapback]

Jeg kritiserer den ikke. Vel, kanskje jeg gjør det. Ble bare så sjokkert da jeg så filmen. Hadde forventet en god remake (vel, jeg hadde ikke så alt for høye forventninger), men jeg fikk liksom en helt annen film.

Ja, jeg mener at det ikke var nok pang pang rare romvesener. Nei, jeg sier ikke at det ikke er en sci-fi film.

En historie om familierelasjoner passer inn i en sci-fi film. Det er ikke det jeg sier. En kan på en måte si at jeg mener en historie om romvesener ikke passer inn i en film om familierelasjoner. :p

Jeg synes bare det var synd at Spielberg hadde byttet ut den gode sci-fi greia med noe drama-greier vi får på TV Norge hver Onsdag kveld, og bare klistret på et stort navn for å selge bra.

EDIT: Anth, nei jeg har nok ikke lest boka. Helt greit at de setter handlingen til i dag. Egentlig likegyldig til det, om de ville satt den til fortida/framtida/nåtida bryr jeg meg ikke om, så lenge de får den settingen så rett for den tiden som mulig. Dette klarte de jo fint (kanskje ikke så vanskelig, i og med at nåtiden er... nå. :p ).

Forresten, Nemo: Ja, selvfølgelig synes jeg det er teit at de totalt bytter sjanger fra originalen!

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Bryr meg egentlig katten om hele War of the Worlds diskusjonen, men jeg ble interessert her.

Hva har faktum at War of the Worlds ble en av de dyreste filmene lagd til dags dato med opplevelsen av filmen å gjøre? Er dyre filmer automagisk gode?

Nå har jeg ikke sett filmen, men jeg har sett et intervju med Spielbergo der han klart sier at han ville fokusere på denne lille familiens kamp for å overleve, ikke på selve krigen mellom Mars og Tellus.

MeTa][iCs opplevelse av filmen stemmer sånn sett med Spielbergs visjon.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...