Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor kan jeg få kjøpt denne filmen til en rimelig penge:

Anus Magillicutty (2003)

5299411[/snapback]

Du finner den i hvert fall hos selskapet som lagde den.

5299432[/snapback]

Er det noen som vet å finne fram til filmer, er det fanken meg Njål. ;) Når jeg blir myndig skal jeg bruke deg til å finne filmer til den billigste prisen.

BTW Njål: Hva er det egentlig for et avatar du har? Har lurt på det lenge nå, men har aldri fått noe til å stemme inni hodet mitt. :hmm:

Lenke til kommentar
BTW Njål: Hva er det egentlig for et avatar du har? Har lurt på det lenge nå, men har aldri fått noe til å stemme inni hodet mitt. :hmm:

5299496[/snapback]

Her er en større versjon av samme bilde:

Bildet er en skisse til filmen Tonari no Totoro/My Neigbor Totoro/Min nabo Totoro, av MIYAZAKI Hayao (Sen to Chihiro/Spirited Away/Chihiro og heksene og Hauru no ugoku shiro/Howl's Moving Castle/Det levende slottet av samme regissør og studio har gått på norske kinoer, Howl's går fremdeles (men er i mine øyne hans dårligste film)).

IMDB og fan/info-side om regissør og studio. Får du lyst til å sjekke ut filmen, for alt hva du gjør ikke kjøp den nåværende amerikanske utgivelsen, den er kun engelsk-dubbet, + kuttet fra 1.85:1 til 4:3.

Kjøp enten Hong Kong R3-utgivelsen eller vent til Disney gir ut en ny utgave i USA i mars.

Lenke til kommentar
Howl's går fremdeles (men er i mine øyne hans dårligste film)).

Den var litt skuffende ja, men fremdeles en jævlig god film. Eneste av Miyazaki som jeg syns er dårligere må være Porco Rosso. Delvis fordi forholdet mellom hovedkarakterene ikke kunne blitt romantisk. De fleste hovedkarakterene hans har et spennende nesten-kjærlighetsforhold hvor jeg sitter på kanten av stolen mot slutten i håp om at det blir noe. Spesielt i Princess Mononoke, det hadde vært så utrolig kjekt om Ashitaka og Mononoke ble sammen. Men i Porco Rosso var aldersforskjellen alt for stor (for ikke å snakke om at den ene var en gris :D).

Det er ikke mange dager siden jeg selv studerte avataren din Njål. Tok litt tid før jeg forstod hva det var for noe :p

Lenke til kommentar

Får se om det blir noe tess med en ny Shyamalan film da. Synes det bare har gått nedover for fyren, jeg.

The Sixth Sense var jo en bombe av en filmn. Knallbra, og med en fantastisk twist.

Unbreakable var også en veldig god film, og den hadde også en veldig bra twist. Den var dog ikke på langt nær så god som debut-filmen.

Signs var virkelig god underholdning der og da, men det var ingen twist, og ellers var det bare en helt grei film.

The Village synes jeg, for å være helt ærlig, bare var noe møvvel. Den var ikke direkte dårlig, men den var langt ifra noen veldig bra film. Noe sånn litt under midt på treet.

Får se om Shyamalan klarer å skjerpe seg litt mer til denne da, og ikke gjør den like klisjèfylt og middelmådig som de to siste filmene hans. :hmm:

Lenke til kommentar
I heart Night. Jeg elsker alle filmene hans, til og med The Village. FU all who disagree.

Enig, men problemet er at hver film han lager blir bare dårligere og dårligere. Får håpe han tar seg opp igjen med Lady in the Water.

5303746[/snapback]

Jeg så alle filmene i rekkefølge, så jeg fikk samme følelse, men det er muligens bare formatet vi går lei? Jeg så Unbreakable igjen hin dagen, og følte at den var nesten på høyde med Sixth Sense. Den ble mye bedre andre gangen; det var faktisk den jeg likte minst da jeg først så den.

Jeg er alltid optimistisk til hva mannen klarer, og uansett om den nye blir på nivå med/under The Village, så kommer jeg nok til å kose meg med den. Sånn jeg ser det begynte han med en fantastisk film der han introduserte stilen hans, så laget han en like god en med Unbreakable, så var det to filmer som var utrolige gode visuelt, men som hadde en logikk som folk flest ikke fikk til å stemme. Personlig ignorerte jeg:

at aliens ikke tålte vann, men invaderte en planet der luften inneholder vann, sammen med 70% av overflaten, eller hvor forutsigbar slutten på Village var

og brydde meg heller om hvor gode historiene og fortellerstilen var. Hvis man kun ser på filmene for å få det samme OMG-sjokket som man fikk av Sixth Sense, vil man klart bli skuffet. Det er den herlige stemningen jeg er ut etter, og den er kanskje best i Signs, imo.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Enig med deg i at stemningen i Signs er på topp. Da jeg først så denne filmen var jeg på besøk hos en kompis som nettopp hadde skaffa seg et skikkelig bra surround-anlegg. Vi så filmen der.

Husker ikke når det var i filmen, men det var i allefall en lyd som kom ut av bakhøytaleren noe innmarig høyt (skrape-lyd, smelle-lyd, noe sånn).

Skvetter sjelden når jeg ser film, men akkurat det der tok kaka!

Så om man gjør som du sier, at man ser bort fra at det er en Shyamalan-film, og ikke bryr seg om hvor ulogisk og kjedelig slutten måtte være, så er i allefall Signs en skikkelig bra film med en veldig god atmosfære og stemning. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...