Bone Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 JSA, Oldboy og Ichi the Killer. 5287659[/snapback] Takk! Hong Kong: The Killer (action) eller Once Upon a Time in China (kung fu)Japan: Ichi the Killer (action) eller Blue Spring (drama) Sør-Korea: Memories of Murder (krim) eller Oldboy (action/krim) Klarer ikke å bare velge 3 filmer (har skikkelig dårlig samvittighet siden det er så mange andre jeg vil nevne). 5287760[/snapback] Takk! ..men, er ikk SÅ nøye på det da! Er det fler du virkelig ønsker å sette på "the Top -list", så; Spill your guts! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Et par filmer fra de mer kjente regissørene. Versus Azumi Chûgoku no chôjin aka The Bird People in China Audition Dead or Alive: Hanzaisha Dead or Alive 2: Tôboôsha Bizita Q Zebraman Seom aka The Isle Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring Bin-jip Chingoo aka Friend Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Fikk endelig Versus og Taegukgi i dag. Skal se èn av dem når jeg kommer hjem fra Kong-premieren. Hvilken skal det bli da? Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ville gått for Versus. Digger den filmen så enormt! Tror jeg må se den om igjen til helgen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Er det ingen av the chink lovers her inne som liker Sansenes Rike, da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Whoa! Så akkurat filmen "The Voice" som gikk på nrk, og må si at jeg mildt sagt er imponert! Det var noe av det stiligste jeg har sett noensinne. Synes den minner litt om Naqoyqatsi, men jeg likte denne mye bedre. Noen andre som så/har sett den? Dette er en film jeg synes samlinga mi må ha. Har noen sett den for salg noe sted (hvis den er for salg da)? 5287201[/snapback] Tror den ble postet forbi ganske fort så: Bumpilump! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg må også kommentere en film jeg nettop har sett; Polarekspressen!! Nå begynner animasjonene å bli veldig "skremmende", synes jeg! Husker hvor imponert jeg var over ToyStory -filmen, da den kom.. Men denne her, den måpte jeg bare over!! Dessuten ble jeg skikkelig positivt overrasket! Det var en ordentlig koselig julefilm! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg må også kommentere en film jeg nettop har sett; Polarekspressen!! Nå begynner animasjonene å bli veldig "skremmende", synes jeg! Husker hvor imponert jeg var over ToyStory -filmen, da den kom.. Men denne her, den måpte jeg bare over!! Dessuten ble jeg skikkelig positivt overrasket! Det var en ordentlig koselig julefilm! Lenke til kommentar
Njål Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Whoa! Så akkurat filmen "The Voice" som gikk på nrk, og må si at jeg mildt sagt er imponert! Det var noe av det stiligste jeg har sett noensinne. Synes den minner litt om Naqoyqatsi, men jeg likte denne mye bedre. Noen andre som så/har sett den? Dette er en film jeg synes samlinga mi må ha. Har noen sett den for salg noe sted (hvis den er for salg da)? 5287201[/snapback] Tror den ble postet forbi ganske fort så: Bumpilump! 5290572[/snapback] Regner med at det er den svenske halvtimes greia fra 2004 du sikter til. Med mindre den er tilgjengelig i Sverige tror jeg ikke du finner den på dvd, og med en spilletid på under 30 min er det vel lite sannsynlig at den gjør det annet enn som en del av en samling av flere kortfilmer. Eventuelt gjennom prod.-selskapets nettsider/e-store her (regner med at du har vært innom og er en av dem som har spurt om dvd allerede, evt sendt en email?). Endret 13. desember 2005 av Njål Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Er det ingen av the chink lovers her inne som liker Sansenes Rike, da? 5289781[/snapback] Klart. S, Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hva er sammenhengen mellom den cowboy-hatten og chippere? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Er det ingen av the chink lovers her inne som liker Sansenes Rike, da? 5289781[/snapback] La meg påpeke at Sansenes rike er en japansk/fransk samproduksjon på japansk, og at uttrykket "chink" brukt korrekt er negativt ladet slang for kinesere eller folk av kinesisk avstamning. Hva er sammenhengen mellom den cowboy-hatten og chippere? Uttrykket "chippere" er likeledes et rasemessig negativt ladet uttrykk. Ingen av uttrykkene har noe i et filmforum å gjøre (ei heller andre steder). Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hva er sammenhengen mellom den cowboy-hatten og chippere? 5291069[/snapback] Aldri hørt det alldeles glimrende bandet Chinese Cowboy? (Neida. De suger vel strengt tatt.) S, Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Er det ingen av the chink lovers her inne som liker Sansenes Rike, da? 5289781[/snapback] La meg påpeke at Sansenes rike er en japansk/fransk samproduksjon på japansk, og at uttrykket "chink" brukt korrekt er negativt ladet slang for kinesere eller folk av kinesisk avstamning. Hva er sammenhengen mellom den cowboy-hatten og chippere? Uttrykket "chippere" er likeledes et rasemessig negativt ladet uttrykk. Ingen av uttrykkene har noe i et filmforum å gjøre (ei heller andre steder). 5291158[/snapback] Må ha truffet en chord, der ja. Jeg tenkte jeg skulle klassifisere alt som har med sørøst-Asia å gjøre som kinesisk, men valgte å skjule det litt isteden. Hvilket fikk ventet resultat. Forresten så syns jeg det ikke er negativt ladet. Akkurat som bruken av "neger", men den diskusjonen hører ikke hjemme her. Du kunne jo ha prøvd å holde deg til topic uten å klage på andres harmløse uttrykksmetoder. Får prøve å filtrere spørsmålet så det er svelgbart for deg da: Som sørøst-Asia-elsker, liker du Sansenes Rike eller ikke? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Er det ingen av the chink lovers her inne som liker Sansenes Rike, da? 5289781[/snapback] Huff, grusomt ekkel film! Endret 14. desember 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Tror vi kan roe ned postingen om forskjellige holdninger og uttrykk om folk her.... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg skriver nå på et veldig grovt handlingsreferat til min planlagte amatørspillefilm. Jeg har hatt mange ideer og sånt, men har aldri skrevet et fullstendig sammenhengende handlingsreferat før, så dette blir spennende. Får håpe manuset blir påbegynt og ferdiggjort innen et par måneder nå. Lazycun må skjerpe seg. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Er det ingen av the chink lovers her inne som liker Sansenes Rike, da? 5289781[/snapback] Huff, grusomt ekkel film! 5291479[/snapback] Den er ikke så grusom. Men jeg ble litt overasket over at filmen er basert på ei san historie. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Hvor kan jeg få kjøpt denne filmen til en rimelig penge: Anus Magillicutty (2003) Lenke til kommentar
Njål Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hvor kan jeg få kjøpt denne filmen til en rimelig penge: Anus Magillicutty (2003) 5299411[/snapback] Du finner den i hvert fall hos selskapet som lagde den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg