Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Dette burde muligens bli tatt opp med en moderator, men jeg er mer interessert i filmfolkets tanker.

Hvis jeg i framtida har tenkt å lage en tråd angående en amatørspillefilm jeg antakelig har tenkt til å lage, om prosjektets status og resultater, ville det vært akseptabelt å ha den i dette emnet framfor "Filming" under "Digital foto og video"?

Grunnen til at jeg evt ønsker dette er fordi det er altfor lite aktivitet under "Filming"-delen, og at det er mange flere lesere her og dermed mye større mulighet til å få respons.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.rinkworks.com/movieaminute/

Sjekk ut. :wee:

Titanic

Directed by James Cameron

1997

Ultra-Condensed by Samuel Stoddard

Leonardo DiCaprio

Your social class is stuffy. Let's dance with the ship's rats and have fun.

Kate Winslet

You have captured my heart. Let's run around the ship and giggle.

(The ship SINKS.)

Leonardo DiCaprio

Never let go.

Kate Winslet

I promise. (lets go)

THE END

Lenke til kommentar
Oooh, purdy. Price?

5286088[/snapback]

Vel, jeg betalte $28.40 med frakt da jeg bestilte, vet ikke om det har blitt noen justeringer av pris/vekt>frakt.

Husker ikke om det er nevnt tidligere her, men dette blir trolig den eneste utgaven med begge versjonene av filmen; Både kinoversjonen i farger, og versjonen som gradvis går i svart/hvitt mot slutten.

Jeg bestilte min hos DVDfromKorea, som (ved siden av Yeondvd) er min fortrukne koreanske etailer for tiden.

Lenke til kommentar

Uten at det overhodet er ment som noen kritikk, men; Kan dere (det gjelder) fortelle meg hvorfor dere glor så mye på slike japanske / "utenlandske" filmer? (..tenker ikke på Amerikansk og engelskspråkelige filmer som 'utenlandske' i denne sammenheng) ..

For meg(!) virker det veldig sært og snakke om og diskutere filmer og navn med.. ja.. slik "opprinnelse"..

Som sagt; Ingen kritikk.. Er bare veldig nyskjerrig!

Er japanske filmer så mye bedre? Skjønner dere japansk/kinesisk? Får dere tekst (engelsk?) på disse filmene? ..osv..

:)

Lenke til kommentar

Njål virker det som har en forkjærlighet for Sør-Koreanske filmer.

Personlig liker jeg mange japanske filmer. Da helst samurai-filmer, hvor Akira Kurosawa er favoritten. Ellers lager jo japanerne så mye kult. Ingenting slår japanske monsterfilmer :--o

Og nei. Skjønner ikke japansk. Har lært meg noen ord gjennom filmene da ^^

Lenke til kommentar
Uten at det overhodet er ment som noen kritikk, men; Kan dere (det gjelder) fortelle meg hvorfor dere glor så mye på slike japanske / "utenlandske" filmer? (..tenker ikke på Amerikansk og engelskspråkelige filmer som 'utenlandske' i denne sammenheng) ..

5287062[/snapback]

Kan bare snakke for meg selv, men jeg ser/har sett ganske mye film fra rundt omkring, også engelsk-språklig/vestlig.

Men når det gjelder asiatisk (særlig kinesisk, koreansk og japansk) film ser jeg det vel mye av det av samme grunn som f.eks. Scorcese eller Tarantinio reiser til asiatiske filmfestivaler; Det skjer/har skjedd ting som er nye og/eller anderledes der, i motsetning til i Hollywood, der nyskapning ikke har vært det fremste kjennetegent på ganske lenge.

For meg(!) virker det veldig sært og snakke om og diskutere filmer og navn med.. ja.. slik "opprinnelse"..

Hva er det som gjør det rart? :hmm:

1. Er japanske filmer så mye bedre?

2. Skjønner dere japansk/kinesisk?

3. Får dere tekst (engelsk?) på disse filmene? ..osv..

1. Asiatiske filmer (og filmer fra andre land utenom vesten) er av og til bedre, ofte anderledes, og av og til så kuturelt forskjellige at de framstår som hysterisk skrulete. Selvsagt velger man (prøver i hvert fall) å velge det beste. Det er ikke helt uten grunn at Hollywood de siste årene har kjøpt rettigheter og gjort remakes av Hong Kong, Japan og Koreanske filmer over en svært lav sko.

2. Bare enkelte ord og fraser. Baka!

3. Ja. Noen er til og med gitt ut i Skandinavia med norske tekster.

Njål virker det som har en forkjærlighet for Sør-Koreanske filmer.

Sør-Korea kom som et kanonskudd for ca 5 år siden, og var vel det landet det skjedde mest ny, spennende film.

Men jeg tror samlinga mi har en god del fler japanske (eller Hong Kong-kinesiske fo den saks skyld) filmer enn koreanske, men fordelt over mange flere produkjonsår.

Har nå faktisk sett de fleste filmene til f.eks. Kurosawa på kino opp gjennom årene.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Whoa! Så akkurat filmen "The Voice" som gikk på nrk, og må si at jeg mildt sagt er imponert! Det var noe av det stiligste jeg har sett noensinne. Synes den minner litt om Naqoyqatsi, men jeg likte denne mye bedre. Noen andre som så/har sett den?

Dette er en film jeg synes samlinga mi må ha. Har noen sett den for salg noe sted (hvis den er for salg da)?

Lenke til kommentar

Jeg var skeptisk til asiatiske filmer en stund, da jeg ikke hadde sett annet enn middels-gode kung-fu-filmer. Det forandret seg etter jeg så Oldboy. Jeg er nå hekta på Asia, og det er utrolig mange gode filmer som kommer fra dette kontinentet. Det som er så interessant er at disse filmene kunne aldri lages i USA/Europa, og det er spennende. To av yndlingsfilmene mine er fra Asia, men det skal være sagt at mesteparten er fra USA/England/Sverige, altså Vesten.

Jeg har valgt å ikke fokusere på visse land/filmstiler/regissører, men heller bare se alt som Njål og andre jeg stoler på anbefaler, og finne ut hva jeg liker. Jeg hater for eksempel alt som heter anime :wee:

--

Mens jeg først er her inne: Flere enn meg som synes Stand By Me er en av de aller aller flotteste filmene noensinne laget, og muligens en av de mest undervurderte (hvis man ser bort ifra dens status på IMDb :p). Jeg elsker rett og slett denne filmen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...