Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Husker det var evig mye prating om den i skolegården. Ahh, det skal bli laget film av boka osv.

 

På den tiden hadde jeg sett Braindead, men hadde ikke snøring om at samme mann skulle lage Lotr.

5268591[/snapback]

 

DET er forsåvidt noe jeg aldri helt forsto. Hvem i alle dager er så menalt forstyrret at de gir en mann kjent for en zombiefilm et budsjett på milliarder? Det er jo galskap. Det er som om jeg skulle gått opp til Uwe Boll og gitt ham 16 milliarder for å lage en ny 1984-film. Nå er tross alt ikke Uwe boll helt det samme som Peter Jackson, men dere tar sikkert poenget mitt..

5269007[/snapback]

 

Absolutt enig der. Utrolig rart at noen hadde baller nok til satse på han.

Om jeg skal være ærlig ville jeg aldri gjort det.

Det var jo bare så vidt han fikk laget filmene også da. New Line Cinema var de siste som han spurte, og de var de siste som han kunne spurt. Det var siste utvei. Heldig vis (i alle fall for mitt vedkommede) sa de jo ja til slutt. Synes det var et sjokk å høre at Jackson skulle lage filmene, men vi ser jo alle resultatet da. Det ble jo en knall-suksess (for de fleste i det minste). :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så Forgotten Silver i forbindelse med kildetolkning-pensumet i historie. Fascinerende hvordan mennesker, i så stor grad, tror uhemmet på det man får presentert i medieform, særskilt dokumentarfilmer.

 

Dog ble det etter hvert relativt absurd mot slutten av filmen, så jeg synes det er litt merkelig at avsløringen - at det hele var en bløff - skapte så stor blest.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sagt at LotR er "bajs", jeg har kun sagt at jeg synes den får ufortjent mye oppmerksomhet.

5267783[/snapback]

Ikke for å skrape borti gamle sår, men hadde det vært dette du sa fra begynnelsen av, hadde det nok ikke blitt en slik diskusjon. :whistle: At den får en smule mye oppmerksom helt er jeg helt enig i. Om den er fortjent eller ikke fortjent er opp til hver enkelt å bedømme.

 

Ser at våre store norske aviser har sansen for King Kong:

 

VG: Terningkast 6

Aftenposten: Terningkast 6

Adresseavisen: Terningkast 6

TV2 Nettavisen: Terningkast 5

Ain't it cool - King Kong

5267902[/snapback]

Kan legge til at King Kong også fikk 6'er av Bergens Tidene. Ikke at dette er noe til hjelp, da jeg synes anmelderne for denne avisen har hatt noen helt hinsides anmeldelser opp igjennom. Fant dessverre ingen link på internett. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg trodde det var Forgotten Silver som gav han jobben. :shrug:

5269134[/snapback]

 

Mener å ha lest det en plass, jeg. Tror det kanskje sto bakpå coveret til Forgotten Silver eller noe sånn... :hmm:

Mener nok å huske at det var den som anslagsvis skal ha "gitt han jobben", men jeg skjønner nok ikke helt hvorfor en dokumentarfilm (eller mer en skrønefilm) skulle vise at han kan å lage fantasifilmer. Kanskje det var noe med at det beviste at han var veldig kreativ og fantasifull eller noe sånn. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Jeg trodde det var Forgotten Silver som gav han jobben. :shrug:

5269134[/snapback]

 

Det kan godt være (kjempefestelig film forsåvidt, hvis man ser filmen først og så dokumentaren etterpå), men jeg vil fortsatt si at han hadde mystisk lite storfilmer/veldig kjente filmer/kritikerroste filmer (vet ikke helt hvordan jeg skal si det, så håper dere skjønner hva jeg mener) på reportoaret. Men ikke tro at jeg ikke liker mannen, Braindead er en av de mest fornøyelige filmer jeg har sett.

Lenke til kommentar
Husker det var evig mye prating om den i skolegården. Ahh, det skal bli laget film av boka osv.

 

På den tiden hadde jeg sett Braindead, men hadde ikke snøring om at samme mann skulle lage Lotr.

5268591[/snapback]

 

DET er forsåvidt noe jeg aldri helt forsto. Hvem i alle dager er så menalt forstyrret at de gir en mann kjent for en zombiefilm et budsjett på milliarder? Det er jo galskap. Det er som om jeg skulle gått opp til Uwe Boll og gitt ham 16 milliarder for å lage en ny 1984-film. Nå er tross alt ikke Uwe boll helt det samme som Peter Jackson, men dere tar sikkert poenget mitt..

5269007[/snapback]

 

Synes det var vitterlig beskrevet på dvdnett.no jeg:

Men hvem var denne Peter Jackson-fyren som skulle stå for regien? En kjapp titt på filmografien kunne ta motet fra hvem som helst – Bad Taste (alien-splatter), Braindead (ultra-splatter ) og The Frighteners (horror-komedie). Noen må få stoppet denne mannen før Gandalf kaster hobittene i hurtigmikseren...
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...