Ny i gamet Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hei! Vet det sikkert finnes tusen poster om lignende emner, men er for stressa til å søke etter dem... Kjøpte i dag nytt kabinett (Raidmax) og flytta komponentene mine fra det gamle kabinettet til det. Satte sammen etter beste evne, men når jeg så kom til å starte maskinen, kom det en glo på hovedkortet, sammen med en forferdelig stank som om noe skulle være svidd. Fant ut at det muligens var fordi jeg ikke hadde brukt forlengere til å feste hk med (brukte ikke det i forrige kabinett, var aldri noe problem der), i hvert fall så det tilsynelatende ut til å fungere som normalt etter at jeg hadde ordnet dette, ingenting brant i hvert fall. Problemet var nå at det ikke kom noe skjermbilde, ellers starter maskinen som normalt. Spørsmålet er da hva som kan være galt, har jeg svidd hovedkortet i min dumhet? Håper på raske svar, vil bli dårlig med søvn om jeg ikke kommer noe lenger... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Høres ut som om noe på hovedkortet kan ha gått kaputt, ja. Kunne jo feilsøket og testet 1 og en komponent, selv om det er litt arbeid. Håper du sover bedre i natt. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Kommer ikke til å sove i det hele tatt om ikke maskinen er oppe og kjører innen 30 min Ville maskinen ha startet om hk hadde vært kaputt da? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Heisann, du har nok gjort en liten brøler ja, de spacerene er der for en grunn vet du Men jeg gjorde noe av det samme en gang, en spacer stod ikke rett ovenfor hullet på hk, og dermed kortslutta jeg pcb brettet et sted. Men kluet var at dersom jeg forsøkte og starte maskina 4-10 ganger, så poset den før eller siden. Dette er nok det eneste du kan prøve på kort sikt, og du kan nok bare(desverrre) bestille nytt hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå