Gå til innhold

Får ikke skjermbilde, svidd hk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet det sikkert finnes tusen poster om lignende emner, men er for stressa til å søke etter dem...

Kjøpte i dag nytt kabinett (Raidmax) og flytta komponentene mine fra det gamle kabinettet til det. Satte sammen etter beste evne, men når jeg så kom til å starte maskinen, kom det en glo på hovedkortet, sammen med en forferdelig stank som om noe skulle være svidd. Fant ut at det muligens var fordi jeg ikke hadde brukt forlengere til å feste hk med (brukte ikke det i forrige kabinett, var aldri noe problem der), i hvert fall så det tilsynelatende ut til å fungere som normalt etter at jeg hadde ordnet dette, ingenting brant i hvert fall. Problemet var nå at det ikke kom noe skjermbilde, ellers starter maskinen som normalt. Spørsmålet er da hva som kan være galt, har jeg svidd hovedkortet i min dumhet?

Håper på raske svar, vil bli dårlig med søvn om jeg ikke kommer noe lenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, du har nok gjort en liten brøler ja, de spacerene er der for en grunn vet du ;)

Men jeg gjorde noe av det samme en gang, en spacer stod ikke rett ovenfor hullet på hk, og dermed kortslutta jeg pcb brettet et sted. Men kluet var at dersom jeg forsøkte og starte maskina 4-10 ganger, så poset den før eller siden. Dette er nok det eneste du kan prøve på kort sikt, og du kan nok bare(desverrre) bestille nytt hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...