Gå til innhold

Beste Pentium 4 overklokker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er forskjellig fra CPU til CPU hvor mye den klokker. 2 2.8C med ulik stepping eller produksjonstall utgir forskjellig klokkeresultater. En 2.8C vil nok klokke bedre hvis du ser på % iforhold til en 3.2GHz CPU. Har du M0?

Lenke til kommentar

Med luftkjøling vil du klare rundt 230-235FSB med 3.2GHz'en stabilt. Du kjører nå med 242FSB. Du må nesten tenke litt på hvilken CPU som vil stå best sammen med rammen din 1:1. Du vil nok mest sannsynlig oppnå høyest MHz med 3.2'en, men du klarer nok ikke like "høy" FSB med samme kjøling. Men jeg tror jeg ville bytta. Får du bedre kjøling senere, skal du nok klare å tyne mye mer utav 3.2'en.

Hvilken kjøling har du nå?

Lenke til kommentar
ok.. da skal jeg prøve å få gjort det. Hva er høyst annbefalte volt spenning på den cpuen jeg har nå?

Vet ikke om du har M0? Hvis du har det vil den tåle mer volt enn en vanlig D1. For å være på den sikkre siden, så ville ikke jeg gitt den mer enn 1,7v. MAX 1,75v. Prøv å hold tempen under 60C.

Lenke til kommentar
ok. Vet ikke om det er mo selv.. Hvordan finner jeg ut dette?

Annbefaler du den rammen du har i systemet ditt? (ser av profilen)

Evt noen link til god ram?

Jepp, anbefaler min ram på det sterkeste til I875p chipsett. De er ganske gode, både til klokking og på timings. Skal få testet ut noen i dag, kan rapportere hvordan det gikk her ;) Disse brikkene er spesiallaget for I875p chipsett.

Last ned CPU-Z

Så står det enten D1 eller M0 under revision ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
har D1... er det en dårlig prosessor?

Vurderer denne rammen link

Er det et bra valg?

Det er nøyaktig samme brikkene som jeg skal teste ikveld. Kommer med tilbakemelding. Har tilsvarende brikker selv, har bootet opp med 270FSB med stock volt på rammen, funket fint det. Det er de brikkene jeg ville valgt ;)

M0 er i noen tilfeller bedre enn D1, og andre dårligere når det gjelder overklokking. M0 CPU'er er failet EE CPU. M0 CPU'er tåler høyere volt enn D1.

Lenke til kommentar
ok venter spent på test. :cool:

La oss krysse fingrene og håpe at de overrasker. Har sett folk hatt dem opp i 270MHz med stock volt stabilt. Gir du dem 3,2v, når de nermere 300MHz 3-4-4-8 :D

Edit: Håper også at CPU'en jeg skal teste med er villig til å sparke ifra *krysser fingrene* ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
ok venter spent på test. :cool:

La oss krysse fingrene og håpe at de overrasker. Har sett folk hatt dem opp i 270MHz med stock volt stabilt. Gir du dem 3,2v, når de nermere 300MHz 3-4-4-8 :D

Edit: Håper også at CPU'en jeg skal teste med er villig til å sparke ifra *krysser fingrene* ;)

Konge.. Samme timings som jeg kjørte når jeg var oppe i 290fsb med gamle 2,4 og corsair twinx pc4400..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...