Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maskinen restarter seg

Anbefalte innlegg

Det gjelder en maskin som restarter seg uansett om maskinen slåes av.Det er montert et trådløst nettverk hvor 2 maskiner er koblet sammen.Den andre maskinen slår seg av normalt..Er det noen som har hatt lignende problem og har en løsning?

Endret av Delluser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det gjelder en maskin som restarter seg uansett om maskinen slåes av.Det er montert et trådløst nettverk hvor 2 maskiner er koblet sammen.Den andre maskinen slår seg av normalt..Er det noen som har hatt lignende problem og har en løsning?

Skjer det bare når pc'en er i nettverk?

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar

Skjer det bare når pc'en er i nettverk?

Tror det.Ihvertfall begynte det etter at det ble satt inn nettverkskort for trådløs.Det er et integrert nettverkskort fra før.Nå er ikke dette min maskin og jeg prøvde det hos meg uten å være koblet til nettverk og jeg tok vekk noe i bios som minnet noe om LAN eller nettverk , og da slo maskinen seg av som normalt.Men det ser ikke ut til å hjelpe når det er koblet opp til nettverket.

Endret av Delluser
Lenke til kommentar

Trenger litt mer info om symptomene. Hva mener du, at maskinen rebooter selv om du "avslutter" windows? (regner med at du kjører det).

Hvis maskinen slår seg på i "standby" modus , virker det nesten som du har wake on lan eller Wake on PCi, Wake on USB, eller lignended "enabled" I BIOS. Sjekk dette i oppsettet.

Lenke til kommentar

Trenger litt mer info om symptomene. Hva mener du, at maskinen rebooter selv om du "avslutter" windows? (regner med at du kjører det).

Hvis maskinen slår seg på i "standby" modus , virker det nesten som du har wake on lan eller Wake on PCi, Wake on USB, eller lignended "enabled" I BIOS. Sjekk dette i oppsettet.

Maskinen med XP pro starter på nytt seg selv om det velges å slå av maskinen.Det er noe i bios som er noe om wake up lan .Det gjalp å deaktivere dette også ,men da var det ikke koblet til noe internett da jeg prøvde maskinen her hos meg(bruker ikke trådløs internett).Da vedkommende kom hjem så var problemet der likevel.Kan hende oppsettet ble forandret i ettertid.Skal sjekke det opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...