Gå til innhold

POV GEFORCE 6800GT

Anbefalte innlegg

Kan legge til at jeg har Pov 6800u.

Max klokk er: 440mhz/1160mhz

Pent! Har dog hørt rykter om at Gainward strekker seg enda litt lengre på core.

Synes ikke RAMen overklokket så bra. Hvor mye score har du uklokket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Endelig er pakken min sendt fra Netshop, det tok sin tid. Bestilte jo på mandag..

Jeg har egentlig forventet å runde 13000 med mitt, men vi får se ;)

hvilket kort har du bestilt? mitt Gainward 6800ULTRA golden sample 430MHz retail kommer i morgen eller på fredag ! :dribble::dribble:

Lenke til kommentar
Endelig er pakken min sendt fra Netshop, det tok sin tid. Bestilte jo på mandag..

hvilket kort har du bestilt? mitt Gainward 6800ULTRA golden sample 430MHz retail kommer i morgen eller på fredag ! :dribble::dribble:

Har bestilt POV6800GT.. Pakken min er også fortsatt på stokke :(

Lenke til kommentar

Har bestilt POV6800GT.. Pakken min er også fortsatt på stokke :(

Kan i hverfall fortelle at jeg har fått mitt eksemplar og det funker utmerket, alle spill går sinnsykt bra osv =) Å tempraturen ligger på rundt 48 idle å opp mot 60 Når jeg spiller som en gal.

Lenke til kommentar

Det må være noe galt med kortet mitt - Jeg har 60-65 idle og 80-85 under max load (kjører prime95 + rthdribl med temperatur-vinduet i bakgrunnen).

Hvordan sjekker dere temperaturen deres (alt-tab'ing holder ikke her - kortet går ned 10 grader på 2-3 sekunder)

En annen ting som er snålt er at grafikk-kortet viser ambient temperatur 10-15 grader høyere enn hovedkortet.

Jeg har et godt ventilert kabinett, og et POV Geforce 6800GT.

Lenke til kommentar
Det må være noe galt med kortet mitt - Jeg har 60-65 idle og 80-85 under max load (kjører prime95 + rthdribl med temperatur-vinduet i bakgrunnen).

Hvordan sjekker dere temperaturen deres (alt-tab'ing holder ikke her - kortet går ned 10 grader på 2-3 sekunder)

En annen ting som er snålt er at grafikk-kortet viser ambient  temperatur 10-15 grader høyere enn hovedkortet.

Jeg har et godt ventilert kabinett, og et POV Geforce 6800GT.

Synes du har høye tempraturer på kortet ditt ja, her er et bilde fra

en 3Dmark03 test som jeg tok et print screen av med en gang den var ferdig.

http://home.online.no/~ghbingen/6800GTpic/6800GT%20OC.jpg

Som du ser så er GPU tempen på 64c og ambient på 41c.

Et par minutter etterpå så er idle på ca 48/31.

Kjørte også en UT2003 Hardcop benchmark med 6 flyby tester,

der jeg ser tempen i mellom hvert brett og var ikke over 51c.

Lenke til kommentar

Last ned denne. Få opp temperaturvinduet ditt. Kjør fila fra ovennevnte link og resize vinduet til det dekker mesteparten av skjermen, men ikke over temperaturen i driver-vinduet.

Hvilke temperaturer får du da ?

Men, uansett - jeg får veldig høye temperaturer, på tross av at kabinettet er godt ventilert med 4 vifter. CPU ([email protected] Ghz) går aldri over 45 grader, og det forrige grafikk-kortet (Gainward 5900XT) lå generelt 25 grader lavere enn mitt nye grafikk-kort. Lurer på om kjøleren kan være dårlig anordnet, men er litt redd for å skru av dekselet i tilfelle det er noe annet som er galt og jeg blir nødt til å returnere det.

Når dette er sagt, så har jeg ikke hatt noen problemer med kortet. Det overklokker bra også (430/1200) - men jeg tør ikke ha den gående på denne kokkefrekvensen før jeg får klarhet i mine temperatur-bekymringer.

Lenke til kommentar

Skal mest sannsynlig bestille POV 6800GT i dag..

Ser at noen har litt problemer med temperaturen, håper ikke jeg får det :p

De som har det kan ta en telefon til hwb eller hvor de enn kjøpte det, og spørre hva de skal gjøre..

Lenke til kommentar

Gratulerer til dere heldiggriser som har fått nytt kort... har enda ikke helt klart å bestemmer meg for hvilket kort jeg skal ha.

Men jeg lurer på hvordan støynivået på de nye GeForce kortene er. Har forstått det slik at de bruker ganske mye ved oppstart men blir veldig stille i Windows.

Hvordan er de under hard belastning??

edit: hehe klarte ikke å vente... Tilbudet til netshop ble for bra!! :)

Endret av stian999
Lenke til kommentar
Gratulerer til dere heldiggriser som har fått nytt kort... har enda ikke helt klart å bestemmer meg for hvilket kort jeg skal ha.

Men jeg lurer på hvordan støynivået på de nye GeForce kortene er. Har forstått det slik at de bruker ganske mye ved oppstart men blir veldig stille i Windows.

Hvordan er de under hard belastning??

edit: hehe klarte ikke å vente... Tilbudet til netshop ble for bra!! :)

Hehe, akkurat samme her også :p

Får kortet i morra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...