mbst Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Lurer på hva som fins av trådløse routere (802.11g) som dessuten har mer enn 4 vanlige TP-porter. (Skal brukes sammen med Netopia NAT-router fra NextGenTel.) Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Personlig ville jeg heller ha kjøpt en vanlig switch og et trådløst aksesspunkt UTEN router. Da slipper du bla. dobbelt Natting. Dette gjør det litt enklere å administrere, feks dersom du senere skal åpne/forwarde porter. På denne måten kan du selv velge hvor mange porter du skal ha. 4, 5, 8, 16 eller 24 porter er vanlig på slike små switcher. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Helt enig, og da er du ikke så sårbar heller, hvis en komponent ryker kan du fortsatt bruke det andre. Har slikt oppsett selv, bruker riktignok linuxbasert router, men ellers med separate enheter til trådløst og kabelnettverk i huset, anbefaler 3com acesspunkt, de er stabile etter mine erfaringer. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Okey, det var ikke dumt! Takk for tipset. -- Ser det bl.a. finnes to rene aksesspunkter fra 3com. Begge støtter 802.11b/g, det ene støtter videre også 'a'. Sistnevnte aksesspunkt er dyrere. Har jeg behov for 'a'? Endret 14. juli 2004 av mbst Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 a standarden er lite utbredt i Europa. Den kom før g standarden, og ble tatt ibruk endel i USA, men er som sagt svært lite brukt, ihverfall på denne siden av dammen. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg ønsker selvsagt ikke at mitt trådløse nettverk skal være tilgjengelig for andre. Vil jeg kunne passordbeskytte den trådløse forbindelsen (men ikke resten av det trådbundne nettverket)? Hva med evt. kryptering? Går dette (vesentlig) ut over ytelse? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 gå til den barbara.no der har dei diverse tester av trådløse rutere og akksespunkt. Det er og fleire rtikler om wep/wap, mac filtrering og skjuling av ssdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå