Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router: Trådløs + MER enn 4 porter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg heller ha kjøpt en vanlig switch og et trådløst aksesspunkt UTEN router. Da slipper du bla. dobbelt Natting. Dette gjør det litt enklere å administrere, feks dersom du senere skal åpne/forwarde porter. På denne måten kan du selv velge hvor mange porter du skal ha. 4, 5, 8, 16 eller 24 porter er vanlig på slike små switcher.

Lenke til kommentar

Helt enig, og da er du ikke så sårbar heller, hvis en komponent ryker kan du fortsatt bruke det andre. Har slikt oppsett selv, bruker riktignok linuxbasert router, men ellers med separate enheter til trådløst og kabelnettverk i huset, anbefaler 3com acesspunkt, de er stabile etter mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Okey, det var ikke dumt! Takk for tipset. :)

--

Ser det bl.a. finnes to rene aksesspunkter fra 3com. Begge støtter 802.11b/g, det ene støtter videre også 'a'. Sistnevnte aksesspunkt er dyrere. Har jeg behov for 'a'?

Endret av mbst
Lenke til kommentar

Jeg ønsker selvsagt ikke at mitt trådløse nettverk skal være tilgjengelig for andre. Vil jeg kunne passordbeskytte den trådløse forbindelsen (men ikke resten av det trådbundne nettverket)? Hva med evt. kryptering? Går dette (vesentlig) ut over ytelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...