Gå til innhold

Trenger en ny vifte

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en 1300Mhz Amd Athlon prossesor.

Har et VIA Apollo KT133 Chipset hovedkort.

Hovedkortet er av typen socket A.

For litt siden begynnte maskinen å henge seg.Da jeg gikk i biosen så jeg at Cpu var på 55 Celsius.Som ikke kan være bra.

Mitt spørsmål:Hvor kan jeg finne en cpu som er kraftig,ikke lager for mye lyd,er socket A og har en grei pris.Den bør og støtte litt over 1300 Mhz.

Tusen takk for alle henvendelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

ole marius skrev (2002-04-22 21:06):

Heisann.

Jeg har en 1300Mhz Amd Athlon prossesor.

Har et VIA Apollo KT133 Chipset hovedkort.

Hovedkortet er av typen socket A.

For litt siden begynnte maskinen å henge seg.Da jeg gikk i biosen så jeg at Cpu var på 55 Celsius.Som ikke kan være bra.

Mitt spørsmål:Hvor kan jeg finne en cpu som er kraftig,ikke lager for mye lyd,er socket A og har en grei pris.Den bør og støtte litt over 1300 Mhz.

Tusen takk for alle henvendelser.

Det er sikkert ikke kjølinga til prosessoeren som er problemet. 55 grader er ikke noe problem. Du bør heller se på hvilken kjøling du har på andre komponeneter i maskinen(les grafikk kort). Det kan fort være grafikk kortet som skaper problemer. Hvilken kjøling har du der? Kan være lurt å ha en vifte som blåser luft direkte på kortet, hvis det ikke allerede er et viftekjølt kort. En stor kabinett vifte vil gjøre susen her.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-24 09:33, oxyde skrev:

FOR ALL DEL MANN ikke kjøp vifter av webshops som komplett eller datobutikken+++ kjøp fra 3dFXcool eller microplex.

Med mindre komplett og de data sjappene er startet og ta inn gode vifter.

Hvorfor ikke? Den ene EKL Papst viften de har er jo helt grei som cpu kjøler, og i tillegg så har jo komplett butikken i Oslo zalman kjølere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...