Gå til innhold

Bugs i Siemens M65

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilke kjente kjente bugs finnes det i Siemens M65?

Den eneste (mulige) bug'en jeg har funnet til nå, er i "Dynamisk Lys"-funksjonen. Når tlf står i stand-by modus, så skal de to LED'ene på toppen av apparatet blinke. Men etter tlf har stått i stand-by en stund, så slutter lysene å blinke; de lyser istedet hele tiden. Er dette er dette en bug, eller skal det rett og slett være slik? Uansett er det ekstremt irriterende.

Forresten; når kan man vente ny firmware? Og hvordan oppgraderer man til den nye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Hvilke kjente kjente bugs finnes det i Siemens M65?

Den eneste (mulige) bug'en jeg har funnet til nå, er i "Dynamisk Lys"-funksjonen. Når tlf står i stand-by modus, så skal de to LED'ene på toppen av apparatet blinke. Men etter tlf har stått i stand-by en stund, så slutter lysene å blinke; de lyser istedet hele tiden. Er dette er dette en bug, eller skal det rett og slett være slik? Uansett er det ekstremt irriterende.

Forresten; når kan man vente ny firmware? Og hvordan oppgraderer man til den nye?

M65 har ikke mange "bugs" men den har noen "barnesykdommer" som Sco0t kaller dem.

I video funskjonen kan den hoppe ut når du trykker record.

At din slutter å blinke er nok med DIN telefonen, og ikke M65'er generelt. Min gjør det ikke. den står og blinker hele natta :S plagsomt syns jeg da. slår det av.

Resten får du høre med Sco0t og hoax. ellers finner du flere ting om M65 i de andre trådene. :!:

EDIT: Den kan fryse noen ganger når du går inn på spill og ting. En gang sto min i 25minutter på "vent litt" når jeg skulle inn på kamera. til slutt ringte jeg den og da kom den ut av det.

Endret av Help me
Lenke til kommentar

natolars: hvilken firmware har du da?

Foreløpig er det kun mulig å oppgradere hos service-centre, de fikk FW08 denne uken.

Men klarer du vente litt, så vil Siemens legge ut ny FW på hjemmesidene sine snart, så du kan oppgradere selv (du trenger datakabel).

Lenke til kommentar

Har oppdaget samme "bugsèn" med min CX65 når det gjelder dynamisk lys. Går over fra blinking til konstant lys etter en stund i standby, men jeg har valgt bort dette. Ble litt for mye blålys on natta. Ellers har jeg ikke merket noen andre feil foreløpig. Batteriet tømmes fort nå i starten men det har vel mest å gjøre med at man sitter og utforsker telefonen hele tiden. Blir vel også bedre etter at det er ladet ut og opp noen ganger.

Lenke til kommentar
natolars: hvilken firmware har du da?

Foreløpig er det kun mulig å oppgradere hos service-centre, de fikk FW08 denne uken.

Men klarer du vente litt, så vil Siemens legge ut ny FW på hjemmesidene sine snart, så du kan oppgradere selv (du trenger datakabel).

Hehe... Jeg er rimelig "grønn" på dette området... Hvilken type datakabel trenger man?

Lenke til kommentar

Oppsummering:

1. Mobilen min slår seg av automatisk.

2. Dynamic Light funksjonen fungerer ikke slik som den skal.

Hvis dette ikke forsvinner etter jeg har oppgradert firmwaren, kan jeg da kreve å få en ny telefon? Jeg mener; den fungerer da jo ikke slik den skal.

Lenke til kommentar

Jeg ringte Siemens Servicetelefon bare for å være på den sikre siden:

Siden telefonen bare har vært på markedet i kort tid, så hadde de enda ikke fått inn så mange tilbakemeldinger angående "bugs".

Men iallefall: Defekten i Dynamic Light-funksjonen var etter all sannsynlighet en feil i software. Det at telefonen slo seg av automatisk kunne være en feil i hardware, men da jeg fortalte at flere M65-eiere hadde opplevd det samme sa de at da tydet det mer på at også dette skyldtes en feil i software.

Hvis feilene vedvarte skulle jeg bare ta kontakt med nærmeste verksted, så skulle de fikse det!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...