Gå til innhold

19" LCD med 1600x1200?

ve_gard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Of all the 19" LCD's specs i've seen the maximum res is always 1280*1024....which is why i think 19" lcds are really bad, or good for those with bad eyes. Better to spend your money on a good 17" (almost like a 19" crt in screensize) and perhaps still save some money. But still there is many who buy 19" lcds so im most likely to be wrong :hmm:

Lenke til kommentar
Of all the 19" LCD's specs i've seen the maximum res is always 1280*1024....which is why i think 19" lcds are really bad, or good for those with bad eyes. Better to spend your money on a good 17" (almost like a 19" crt in screensize) and perhaps still save some money. But still there is many who buy 19" lcds so im most likely to be wrong  :hmm:

I don't manage to see that the maximum resolution on a 19" LCD can be used as a valid argument against picking up one of these screens. Certainly support for larger resolutions on 19" LCD's would be a welcome addition, I just don't see it as a necessity as of this moment.

Higher resolution would require smaller pixels, and smaller pixels would most likely add to higher cost of production (if I'm not mistaken)

I'm still clinging to my earlier suggestions: If you are a hardcore gamer, get a CRT screen, or a fast 17" LCD, and if your focus lies in working with 2d applications (photo, video and so on), and the casual gaming once in a while, you can certainly rely on a 19" LCD. The leap in cost to get yourself a >19" is so big that I'm not comfortable recommending it to the normal consumer yet. Though it must be said that 20" LCD's and higher are a fantastic experience for those lucky (and wealthy) enough to own one :)

Luckily, it seems that things are happening in the LCD market, so I wouldn't be surprised to se an affordable 20" screen in the horizon... :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor snakker dere engelsk?

Jeg vet ikke om jie^ er engelsk eller bare later som...

Men jeg tar utgangspunkt i at når jeg får et engelsk spørsmål, så er den som spør engelsk, og da svarer jeg på engelsk, vanlig nettikette :)

Menmen, til topic:

Jeg har fortsatt tilgode å se en 19" med 1600x1200 oppløsning, men det kan jo godt hende at det finnes.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Vel, trådstarter prater da norsk så det er mest naturlig for meg å skrive norsk selv om noen skulle komme med en post på engelsk.

Forøvrig tror jeg folk som leser norske forum og skriver på engelsk forstår godt norsk. Hvis ikke så aner jeg ikke hvordan vedkommende har forvillet seg hit og klarer å navigere på sidene våre.

jie^ skriver forresten alle sine poster på engelsk så jeg antar rett og slett at han ikke er så veldig komfortabel med å skrive norsk selv om han forstår norsk greit.

Men beklager avsporingen, eller off topic'en som det heter på godt norsk.

19" leveres kun med 1280x1024 så det er egentlig en smakssak om du vil vil velge:

* 19" for stor skjermflate og middels lav pris eller

* 20" for høyere oppløsning og bittelitt større skjermflate til en vesentlig høyere pris.

PS. 20" har som regel 4:3 forhold på skjermen, mens 19" har 5:4. Dette gjør at arealforskjellen blir mindre enn man skulle tro. PPS. Noen har også sterke ønsker om formatet på skjermen så det kan jo også være en grunn til å velge det ene eller andre.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig lest noe sladder om at en eller annen produsent hadde en slik skjerm du spør om på trappene, men jeg finner ikke tilbake til dette, og det var sansynligvis hos en heller tvilsom kilde :)

Ja jeg har sett en, men den er utrolig stygg... husker ikke url.. kommer tilbake med detviss jeg finner den :)

Ellers takk for alle svar :thumbup:

MVH Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...