Kuffe Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 kom nettopp hjem fra en ukes ferie og oppdaget at internett ikke funket. Før jeg dro, hadde jeg koblet ut strømkontakten og telefonlinjen til routeren (ikke noe gøy hvis lynet skulle slå ned). Jeg ringte fortvilt til kunde service de skjønte ikke hva som var galt , men etter at de prøvde å aktivere routeren på nytt funket alt som det skulle. Så spørsmålet mitt er bare om routeren resetter seg ved strømbrudd over lengere tid? Isp: nextgentel router: netopia 3351 m.v.h Knut Fredrik Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Tror ikke det skal ha noe å si. Jaffal ikke på kortere brudd... Jeg har en Dlink 614+ som jeg ofte drar ut strømmen på når den ikke vil connecte til internett. Når jeg putter i strømmen igjen er alle instillingene der (som dynamisk ip, eller PPPoE innstillingene.). Men ut i fra mine erfaringer så skal ikke routeren resette seg selv. Da må du i Dlink routerene jaffal trykke på en sånn resettings knapp.... Kan hende det er annerledes på andre routere... Lenke til kommentar
zippy Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 hmmm for meg høres det ut som at du har en router med adsl modem innebygget , og da kan det hende at ISP har byttet ip adresse mens du har vært på ferie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå