Growth Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Ok, jeg og noen kamerater har et lite lan på gang.. Problemet er at noen av maskinene ikke "ser" hverandre, og derfor kan man ikke dele filer.. Internett får vi delt helt greit, kommer inn på nettet med alle pcene. 2 av pcene finner hverandre, og kan dele filer, den tredje (min) finner de, men det kommer opp en melding med at de ikke har tilgang. Min pc finner ingen av de andre, men har nett, og kan bl.a. spille spill over nettverket. Når jeg spiller på nettet med flere pcer samtidig, og hver for seg, får jeg med jevne mellomrom ganske heftige "lagspikes", der vi noen ganger detter helt ut.. Vi bruker en D-Link Di-604 router, og telenor adsl 1024 linje på 3 maskiner. Så, hjeeeeelp, hva gjør jeg for å få det til å fungere som det skal? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 For nettverket mellom PC-ene sin del tror jeg det er best å kjøre nettverksveiviseren (hvis det er Windows XP det er snakk om). I et så lite nettverk bak en router kan man trygt aktivere gjestekontoen på PC-ene (det er i grove trekk dette veiviseren gjør), siden dette tillater å komme inn på en PC uten å måtte bruke brukernavn/passord. Lenke til kommentar
zippy Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 kansje et dumt spørsmål men er maskinene i samme arbeidsgruppe? feks MSHOME ?? Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Du kan prøve å legge til "nettverksted" til hverandre i mine nettverksteder etter å ha sjekket hver pc `s ip i ipconfig //192.168.2.56 (for ekslmpel) Det kommer små guider underveis Slått på deling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå