zyp Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 wil: Her er et eksempel på hvor fort du skifter mening; først mener du at man ikke trenger backup, og så sier du at det er lurt å ha backup, og dette er til og med i samme tråd. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 nå begynner jeg å lure på om noen av dere har trøbbel med å lese NORSK. jeg har ikke sagt at man ikke trenger å ta backup. for de som har mulighet til det så må de jo ta backup av viktig data. som jeg skrev så har jeg faktisk gjort det selv. har flere gig med backups liggende. dette fordi jeg er litt småredd for at noe skal gå galt. hender faktisk på en datamaskin det skjønner dere. jeg sa bare at han ikke trengte å tenke på så mye annet enn det de andre skrev i sine innlegg. jeg har da vel for pokker ikke ansvaret for å si at folk må ta bakcup? men hvis de har lyst så må de jo gjøre det. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Rolig nå, flaming = warn/ban. Btw; hold topic. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) jeg for min del har aldri tatt backup før jeg har installert Linux. har aldri gått galt hos meg iallefall. bortsett fra at du må sette av litt plass for Linux så tror jeg ikke du trenger å tenke på noe særlig mer. er vel bare å sette inni platene å fyre opp. Lykke til. Der sier du klart og tydelig at han ikke trenger å tenke på annet enn å sette av plass til linux. Og når du samtidig sier at du aldri har tatt backup (som du nå sier noe annet) så skjønner man at du mener at han ikke trenger det heller. Og forresten er ikke du rette personen til å snakke om norsk-ferdigheter, kanskje leser du korrekt norsk, men du skriver ikke korrekt norsk for 5 øre, og om andre folk har problemer med å lese det du skriver så kan det vel heller ligge i skriveferdighetene dine, enn leseferdighetene til andre folk. Edit: Roe seg nå, passe seg for moderator, siste offtopic innlegg fra meg i denne tråden. Endret 14. juli 2004 av zyp Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 jada, så at jeg hadde skrevet det, men jeg mente det på en annen måte. det at jeg har tatt backup av begge Windowsene mine gjør jeg rett etter installasjonen windows. men jeg ser ikke helt grunnen til at man tar backup hvis man har flere partisjoner som man legger ting på bare for å legge inn Linux. det var det jeg mente. tror jeg nesten har funnet ut at folk på dette forumet ikke er tankelesere. nei, nå må vi slutte med offtopic folkens. holdes oss til det tråden faktisk handler om. vær så snill folkens. les denne posten før dere begynner å svare meg på det jeg skriver. kunne vært fint om dere hadde gjort det. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Koselig at dere gutta ødelegger posten min Uansett, skjønner ingenting av de der kommendolinjen jeg må bruke for å installere ting.... Hvordan funker dette? og har Linux en bra P2P klient? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Koselig at dere gutta ødelegger posten min Uansett, skjønner ingenting av de der kommendolinjen jeg må bruke for å installere ting.... Hvordan funker dette? og har Linux en bra P2P klient? Kommandolinjen venner du deg til. Den er èn av grunnene til at *nix/skallet er overlegen(t) Windows. Hvordan det fungerer kan jeg ikke skrive om her, for det er *alt* for mye. Jeg anbefaler deg heller å lære av erfaring og praktisk bruk - det er det mest "givende" Angående p2p-klienter er mldonkey veldig bra. Den benytter seg riktignok av edonkey-nettverkene, men det er på flere måter bedre enn "kazaa-style". Det som er helt genialt er at du starter mldonkey som en server og tjeneste. For å styre programmet kobler du deg til serveren, enten det er lokalt eller over nettverk. Dette kan gjøres gjennom seperate GUI's eller via web-browseren. På den måten kan du styre programmet over nettverket. Helt genialt Jeg har prøvd kjøre DC+ (nyeste versjon) i WINE og det gikk ikke så bra. Jeg fikk frem serverlisten, men mange av de nødvendige knappene var ikke synlige. Derimot er det enkelere å få Kazaa (Lite) til å virke. Sjekk den store FAQ-tråden! Bruk søk-funksjonen eller bla litt i Linux-delen av hw-forumet så vil du finne forslag til mange fine fildelingsprogram Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Koselig at dere gutta ødelegger posten min Uansett, skjønner ingenting av de der kommendolinjen jeg må bruke for å installere ting.... Hvordan funker dette? og har Linux en bra P2P klient? Kommandolinjen venner du deg til. Den er èn av grunnene til at *nix/skallet er overlegen(t) Windows. Hvordan det fungerer kan jeg ikke skrive om her, for det er *alt* for mye. Jeg anbefaler deg heller å lære av erfaring og praktisk bruk - det er det mest "givende" Angående p2p-klienter er mldonkey veldig bra. Den benytter seg riktignok av edonkey-nettverkene, men det er på flere måter bedre enn "kazaa-style". Det som er helt genialt er at du starter mldonkey som en server og tjeneste. For å styre programmet kobler du deg til serveren, enten det er lokalt eller over nettverk. Dette kan gjøres gjennom seperate GUI's eller via web-browseren. På den måten kan du styre programmet over nettverket. Helt genialt Jeg har prøvd kjøre DC+ (nyeste versjon) i WINE og det gikk ikke så bra. Jeg fikk frem serverlisten, men mange av de nødvendige knappene var ikke synlige. Derimot er det enkelere å få Kazaa (Lite) til å virke. Sjekk den store FAQ-tråden! Bruk søk-funksjonen eller bla litt i Linux-delen av hw-forumet så vil du finne forslag til mange fine fildelingsprogram det eksisterer dc clienter for linux. Google og du vil finne Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 dcgui-qt er en utmerket DC-klient! Om kommandolinjen - Det er desidert det kraftigste og mest komplekse pc-interfacet du noen gang har vært bort i Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Backup er for jenter og homser. *sjekke underbuksa* faen, jeg må være homo *stikke opp på serverrommte og hente ut de 4 backuptapene som har gått i løpet av natta med rundt 250GB data* Lenke til kommentar
E.T Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Men on topic: Jeg har sluppet tom for CDer, har bare DVDer nå, Min tidligere mandrake install gikk dukken da det viste seg at jeg ikke hadde lagd noen "CD 4" så nå lurer jeg litt på hvor jeg kan laste ned Fedora eller mandrake til AMD64 som går på en DVD (PS, Fedora sidene virker ikke å laste ned fra.. det bare stopper midt i ) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 http://torrent.dulug.duke.edu/tettnang-x86_64-DVD.torrent Der har du en torrent for å laste ned 64bit FC2. Siden jeg fant den på finner du her: http://torrent.dulug.duke.edu/ Regner med du kan bruke bittorrent, hvis ikke lærer du det fort, det er kanskje beste p2p systemet som finnes. Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Min tidligere mandrake install gikk dukken da det viste seg at jeg ikke hadde lagd noen "CD 4" Den Internasjonal cd'en? Den trenger du ikke. Klikk bare på "unngå installasjon fra denne cd'en", eller noe lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå