DementedAlbino Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hva er å anbefale? Vil det være nok å ha brannmuren innebygget i ruteren, eller bør en heller satse på en software løsning som feks NIS? Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Det kommer litt an på hvor mange PCer du vil ha beskyttet. Per i dag er det relativt dyrt å kjøpe en hardware brannmur separat. En software brannmur, er antageligvis enklest å kontrolere, men krever da litt maskinressurser. Og om du skal installerer et brannmur prog som NIS så vil det bli mange penger på lisenser å bruke. Du har jo alltids gratise program som Zone Alarm. Jeg sitter bak en Netopia 4542, æ har instalert ZA på maskinen min. Ut i fra loggen så er tydeligvis Brannmuren i Routern bra nok, for loggen viser ingen angrep what so ever for min del. Så i grunn er vel ZA en smule unødendig, med det er best å være på den sikkre siden Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Har begge deler jeg bruker Firewallen te routeren å den jeg bruker også Firewallen som er med i virusprogrammet mitt bedre å være på den sikre siden Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 skal bare koble opp en pc, og har ruter...Saken er at med brannmuren aktivert i ruteren så får jeg litt problemer med nettet, så jeg lurer egentlig bare på om det vil være sikkert nok å kjøre nis alene, og kutte ut brannmuren i ruteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå