Gå til innhold

Cpu Fan Error

kneet

Anbefalte innlegg

Har kjøpt nytt hovedkort, ASUS K8V DELUXE, med AMD Athlon 64 3000+ og OCZ 512mb EL Gold Edition PC-3700 DDR 2,5-3-3-7 466Mhz.

Etter installering, får jeg bare en irriterende feilmelding, "cpu fan error".... Er det noen som har samme erfraring eller vet hvor problemet ligger?

Temperatur og hastighet er som normalt. har Artic Cooling Silencer 64 TC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har mest sansynlig satt inn vifte kontakten et annet sted enn den egentlig skal være, noe som fører til hk'et ditt ikke registrerer at vifta fungerer som den skal og dermed viser 0 rpm. 2 alternativer, 1 sette inn kontakten i et annet sted på hk'et, eller 2, skru av varslinga i bios.

Endret av Citizenx
Lenke til kommentar

Alt dette er selvsagt testet. I mellomtiden har jeg også byttet minnebrikker, med samme feilmelding.. På sidene til Asus finner jeg ingenting, og ved å sende mail til Asus Support, kommer det ingen svar. Kan det være feil på hovedkort eller prosessor?

Lenke til kommentar

Når kjenner ikke jeg den vifta du nevner, men ut fra navnet vil jeg anta at det også kan være at vifta di snurrer så sakte at HK "tror" den står stille. Noen hk har bestemt seg for at dersom det er mindre enn x rpm står den stille. Noen hk har også muligheten til å fjerne den advarselen, seff på eget ansvar.

Endret av cara
Lenke til kommentar

mitt hk kommer som oftest med den meldingen når jeg booter pcen og den er kald, feilen er cpu viften som har temp regulator, og kjører på for lav rpm til at biosen har lyst å akseptere det. At hk produsenter ikke er mer kompetent enn at de klarer å rett på en sånn simpel feil syns jeg er tragisk. Har 3 andre venner og som har det samme problemet. Det kommer som oftest bare når pcen blir slått på...

Den meldingen kommer feks aldri hvis jeg rebooter... For da kjører viften på over 2000 rpm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...