Gå til innhold

Carl I. Hagen angriper islam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaja, da hoppet terror trusselen her i Norge opp med 10% etter dettehttp://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article253292.ece

 

GO! Carl Ivar! (NOT!)

Er jo greit å vise muslimer en annen side av Norge enn solskinnssiden vestrepressen presenterer. Hvis dette skal øke terrortrusselen så burde Norge ta alle muslimer i Norge som gisler, da har vi lagt oss på samme moralske nivå som muslimer.

Forøverig er det bra at Norge har fått sitt første antimuslimske parti.

Lenke til kommentar
Finnes HELE talen på Internett? Skulle gjerne likt å se disse uttalelsene vi stadig vekk får servert gjennom media i sammenheng. Media har en tendens til å trekke hva de mener er provoserende, sjokkerende og oppsiktsvekkende ut av sin opprinnelige sammenheng, blåse det opp og gjøre stort sirkus ut av det.

 

Talen kan også ses og høres på video

Lenke til kommentar

Radhoo:

Dette kan få enkelte unge innvandrere til å føle seg utenfor samfunnet. Det kan være ett element som bidrar til en polarisering og i ytterste konsekvens fører til at unge innvandrere søker seg til ytterliggående miljøer. Derfor er dette farlige ting, sier Karamé til TV 2 Nettavisen.

 

Dette er direkte fra nettavisen, du kan tolke det hvordan du vil, men jeg tolker det dithen at hvis man kritiserer innvandrere så kan man forvente at noen av de går over til ytterligående miljøer.

Hva er ytterliggående miljøer kjent for.

Kanskje du selv skal begynne å lese litt før kritiserer andre!!!!!

 

Hvis innvandrerene ikke tåler å få kritikk, da har de faen ikke mye å gjøre i ett demokratisk land. Jeg må tåle å få høre kritikk for mine meninger og det må du du også gjøre ikke sant, men du går ikke over til ytterligående grupper av den grunn. Ytringsfrihet er faktisk ganske grunnleggende i Norge!!

Lenke til kommentar
Dette kan få enkelte unge innvandrere til å føle seg utenfor samfunnet. Det kan være ett element som bidrar til en polarisering og i ytterste konsekvens fører til at unge innvandrere søker seg til ytterliggående miljøer. Derfor er dette farlige ting, sier Karamé til TV 2 Nettavisen.

 

At du tolker det dithen at innvandrere som blir kritisert blir terrorister viser vel bare din dårlige analyseevne og manglende gangsyn. Hadde det vært som du tolker det som så hadde hver eneste innvandrer i Norge vært terrorister.

Lenke til kommentar

stikkordet er saklig kritikk, SAKLIG, er dere så tette i huet at dere ikke skjønner dette?

 

Måten Hagen fremstillte dette på var ikke saklig i det hele tatt, jeg tror selv han bare ble litt beruset av "makten" han følte i den salen, og tok litt av.

 

Det var forsker Kari Karamé som sa dette, og jeg forstår dem. Uansett hva _DE_(les:innvanderene vi snakker om) gjør, blir de utsatt for hets og rasisme i samfunnet. Er det da rart at de etterhvert kanskje søker nye løsninger/svar?

Lenke til kommentar
Radhoo:
Dette kan få enkelte unge innvandrere til å føle seg utenfor samfunnet. Det kan være ett element som bidrar til en polarisering og i ytterste konsekvens fører til at unge innvandrere søker seg til ytterliggående miljøer. Derfor er dette farlige ting, sier Karamé til TV 2 Nettavisen.

 

Dette er direkte fra nettavisen, du kan tolke det hvordan du vil, men jeg tolker det dithen at hvis man kritiserer innvandrere så kan man forvente at noen av de går over til ytterligående miljøer.

Hva er ytterliggående miljøer kjent for.

Kanskje du selv skal begynne å lese litt før kritiserer andre!!!!!

 

Hvis innvandrerene ikke tåler å få kritikk, da har de faen ikke mye å gjøre i ett demokratisk land. Jeg må tåle å få høre kritikk for mine meninger og det må du du også gjøre ikke sant, men du går ikke over til ytterligående grupper av den grunn. Ytringsfrihet er faktisk ganske grunnleggende i Norge!!

Jau. Som Olsen fremhever: enkelte og ytterst konsekvens.

 

Uttalelsene til Hagen kan også føre til at enkelte nordmenn i ytterste konsekvens vil drepe alle muslimer... Vil det si at mange nordmenn er slik? Eller kun få utskudd?

Hvis 1 innvandrer av 10 millioner blir terrorist pga uttalelsene til Hagen, så synes jeg at det er litt dårlig gjort å si at innvandrere ikke tåler kritisering.

Hadde det derimot stått at mange unge innvandrere ble terrorister, så hadde jeg vært enig med at innvandrere ikke tåler kritikk.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Jeg trodde igrunn ikke du hadde noe imot svartinger, men å bruke som ett argument at folk _kan_ hjelpes i hjemlandet for å begrense innvandringen synes jeg er litt skrullete.

Argumentet er at det er billigere å hjelpe dem i utlandet (helst sitt hjemland) enn i Norge. Det betyr at man for mindre penger kan hjelpe flere. Hadde uansett vært greit med en reduksjon i u-hjelpen.

 

At det blir satt på dagsorden hjelper ikke en døyt så lenge det er kapitalen som har makta, og kapitalen er ikke villig til å la afrikanere og arabere bestemme selv hvordan de vil trekke landegrenser, hvordan landet skal styres osv.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her, men jeg har iallfall ingenting imot at negre, degoser, gulinger osv. har en "høy" stilling. Forutsetningen, hvis dette skal skje i Norge, er at de kan snakke norsk og vet hvilke regler om normer vi har her. Helt grunnleggende kunnskap altså. Deretter må utdanningen være au pair med jobben: Det hjelper lite når man kommer fra landets ghettoskoler hvor lærerne gladelig gir en 2'er-elev 4 eller 5, avhengig av hvilke fag det gjelder. Uten at jeg har dokumentasjon på dette, mener jeg å ha lest at "utlendinger", altså ikke-vestige utlendinger får dårligere karakterer enn sin "hvite" motpart. Jeg tror ikkke dette bare skyldes lav trynefaktor...

 

PÅ en annen side har vi "eliten": Mange "utlendinger", altså 2. generesjons innvandrere har en høy utdannelse, snakker "flytende" norsk og får svært gode eksamenskarakterer. Jeg kan vanskelig forestille meg at de har problemer med å finne jobb, annet enn at det er svært vanskelig å få jobb i enkelte ("høyere") bransjer for tiden. Det er nok mange som er utdannede dataingeniører som er vaskehjelper, jobber i kasse eller er vikarer på en eller annen skole!

 

Av alt annet jeg vet er det "holdningen" til noen "svartinger" som gjør arbeidsgiver noe tilbakeholden med å tilby slike jobb. De er kjent for å lukte svette, snakke gebrokken norsk, dasse rundt i poseklær (hørte en sa at det var i tilfelle de skulle drite ut den nye muhammeden.... Kvinner var ikke verdige) og drive litt shady business herogder (når de råner rundt i BMW'er og mercer betalt av bussjåfør- eller kebablønn har de det ikke vondt...).

 

nummer tre er ondskap, om man takker nei til en jobb som kloakkrenser fordi man ikke har noe ønske om å være kloakkrenser så skal man, ifølge FRP bli kastet på gata og ikke få hverken hjelp eller helsestell. Det er på grensen til drap.

Det reduserer iallfall mulighetene for å snylte på trygden. Og det er ingen som har sagt at den jobben du får, skal bli din karriere!

 

Er da mange nordmenn som har sosialen som hvilepute også. Er ikke så jævlig lett å få seg jobb om du er neger og snakker litt gebrokkent norsk. Skal man gjøre noe med situasjonen må man gi alle ett tilbud til jobb som passer de, ikke kaste hele hurven inn ivaskebransjen.

De har jo inntatt diverse nøkkelposisjoner i det norske samfunnet: Oslo Taxi, Oslo Sporveier og diverse kebabkjøkken rundt omkring. En kan ikke forvente at man skal få jobb som avdelingsdirektør uten utdannelse (ikke fra en liten jungelskole med vaklende pensum) og uten å kunne norsk!

Lenke til kommentar
nope.. men hørte på hagen

Hvis du har lest artikkelen, så ser du at det står ikke noe om at muslimene skal drepe uskyldige personer. Det som står er at en Arabisk-nyhetsstasjon har hatt en nyhetssak om Hagen. Les artikkelen før du uttaler deg...

Er du helt skada?

 

Det som ble sagt var at terror trusselen steg med 10%

 

DERAV min kommentar

 

Terror er å drepe uskyldige personer jo

Endret av Torsteinen
Lenke til kommentar
....

http://forumspam.articblue.nl/post_related/yay/images/0320.jpg

 

 

I klassen min går det en hvit person som er sinnsykt teit, alltid sur og irriterende, kast dem ut av landet!

Word, støtter HalTan her.

 

Fy faen så mange forbanna idioter det er her. Torsteinen du er offisiellt høyt på min hat-liste.

 

Uheldigvis kan jeg ikke bruke at jeg blir moderator, men men..

 

Hilsen fra en jævla bosnier :)

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Bare for å rette opp i dette... Hagen snakka om islam (muslimer) men mange av dere skriver om innvandrer.. er det ikke litt mye å ta i? Innvandrer er jo alle som ikke er fra Norge. Jeg er ikke fra Norge og ikke muslim heller...

Thank you!!! Skulle faktisk skrive om det. Hver gang noen skal si noe om muslimere/arabere, pakistanere osv så sier de bare invandrere eller utlendinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...