Gå til innhold

Carl I. Hagen angriper islam


Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på å angripe islam og nasjonalsosialisme? Begge er totalitære ideologier, begge er antisemittiske, begge ønsker å spre sin ideologi ved bruk av våpen, begge ser på individet som et middel for et mål (enten det er rasen eller Gud), etc.

Så Arabere (som også er semitter) slenger dritt om seg selv?

Det der er bare kverulering. Du vet like godt som meg at antisemittisme brukes som synonym til jødefiendtlighet, selv om dette nok er noe misvisende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt morsomt at så å si alle utlendinger eg kjenner (inkl. meg) ikke liker muslimer.

 

Edit: Forresten å slenge med leppen her er lite vitsi. Blir bare warnings og sånt av det så personagrep is not recomended.

der syntes jeg du var litt slem..hva har jeg (eller andre muslimer) noen gang gjort mot deg?

Endret av Camron
Lenke til kommentar

Jeg ser det nå. Men hvorfor du synes akkurat dette er skremmende forstår jeg ikke, fordi Paulus ble kristen på lik linje med alle andre kristne da Gud viste seg for ham. Kristendommen gir rom for tilgivelse. Paulus ble tilgitt, og ble med dette også et helt annent menneske. Hvorfor skal ikke da hans tolkning av Bibelen kunne følges på lik linje med andres?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det jo for kristne. denne mannen som skulle ha blitt kontaketet av gud osv. At de følger det han sier. men jeg som ikke er kristen synes det er skremmende at en mann som forfulgte og drepte kristne, for å så blir kristen selv. At denne mannens syn på bibelen blir grunnlaget for de fleste kristnes tolkning på bibelen og kristendommen.

Lenke til kommentar

"Nordmann" og "det å være norsk" er vide begrep: Du blir det automatisk av å sitte på ræva - ingen krav og ingen forpliktelser. FrP ønsker å gjøre denne prosessen mer innviklet slik at vi slipper å ha alt mulig pakk i landet. Resten kan sendes ut når det blir "trygt" hjemme.

 

 

FrP vil ordne opp i alt rotet med idioter som kommer hit for å rane og voldta (husk at vi er "vantro" ifølge Islam):

 

*Det en rimelig deal, å sende ut alle de som ikke er norske statsborgere for forbrytelser hvor man blir dømt til mer enn 7 måneders ubetinget fengsel (eller kanskje var det betinget). Dette skal være overkommelig for alle som har ambisjoner om å bo i landet. Betingelsen er jo som sagt at de må holde seg på matta til de blir norske statsborgere.

 

*Norsk statsborgerskap innebærer obligatorisk norskurs og en generell innføring i norsk lovverk og kultur, med en påfølgende prøve. Sine egne lover får de legge igjen i passkontrollen. Dette går hånd i hånd med Høyre sin innvandringspolitikk :yes: . Man må også ha vært bosatt en viss tid i landet; Jeg husker ikke nøyaktig antall år, men det er mer for innvandrere av ikke-nordisk opprinnelse (språk og kulturforskjeller)

 

*Som det er nå er det en (enkel) fin biff å fikse hele familien(med unger, bestemødre, alle konene, tipptippoldefedre og andre som vil bidra sterkt til den norske økonomien): La èn komme seg inn i landet. Deretter går denne personen til media og sutrer litt. Da begynner sosialistene å hyle og vips så kan man "importere" alt hjertet kan begjere. FrP løser dette ved å begrense familiegjenforening til ektefelle (jeg tror ikke man kan dra med 3-4 koner) og barn under 18 år.

 

*Avslått tilbud om jobb uten gode grunner (medisinske årsaker f.eks) resulterer i null trygd og sosiale rettigheter.

 

*Kast burkaen og bruk samme jobbuniform som alle andre. Altså ingen privilegier fordi man er muslim.

 

*Fritidstilbud til muslimske jenter. Disse er ønskelige ressurser i det norske næringslivet, men rekrutteringen stagnerer der muslimsk kultur pålegger og begrenser kvinnenes oppgaver.

 

*Jeg tror at det er noen begrensninger på pensjon som sendes til utlandet (tenk hvor godt en minstepensjonist kan leve i polen!)

 

Det er mye mer, men jeg husker ikke alle detaljene i partiprogrammet.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

En liten ting til angående grunner til at minoritetsgrupper gjerne topper kriminalitetsstatistikkene: De står jo faktisk for den typen forbrytelser som blir registrert, og gjerne straffet. Altså, det skjer mye forbrytelser, høyt oppe i systemet, som er langt mer omfattende og innflytelsesrike enn det at en pakistanergjeng stjeler TV'er på elkjøp.

Lenke til kommentar
FrP er èn gruppe som står for ett sett meninger, og har de samme politiske idèene. "Utlendiger", derimot, har kun til felles at de er brune, gule eller blå.

 

FrP er et parti med mange tusen medlemmer. Jeg syns det er vanskelig å tro at alle disse står for ett sett meninger og har de samme politiske idéene. Dette er like spesielt å si som å si at alle muslimer er én gruppe som står for ett sett meninger og har de samme politiske idéene.

Lenke til kommentar

Nei. Hvis alle skulle tenke sånn du påstår, da ville det ikke vært noen partier.

 

Finnes HELE talen på Internett? Skulle gjerne likt å se disse uttalelsene vi stadig vekk får servert gjennom media i sammenheng. Media har en tendens til å trekke hva de mener er provoserende, sjokkerende og oppsiktsvekkende ut av sin opprinnelige sammenheng, blåse det opp og gjøre stort sirkus ut av det.

Lenke til kommentar
En liten ting til angående grunner til at minoritetsgrupper gjerne topper kriminalitetsstatistikkene: De står jo faktisk for den typen forbrytelser som blir registrert, og gjerne straffet. Altså, det skjer mye forbrytelser, høyt oppe i systemet, som er langt mer omfattende og innflytelsesrike enn det at en pakistanergjeng stjeler TV'er på elkjøp.

DU er faen meg mer rasist enn meg du.... Bare andre veien

Lenke til kommentar
Nei. Hvis alle skulle tenke sånn du påstår, da ville det ikke vært noen partier.

 

Finnes HELE talen på Internett? Skulle gjerne likt å se disse uttalelsene vi stadig vekk får servert gjennom media i sammenheng. Media har en tendens til å trekke hva de mener er provoserende, sjokkerende og oppsiktsvekkende ut av sin opprinnelige sammenheng, blåse det opp og gjøre stort sirkus ut av det.

http://www.levendeord.no/?vis=nyheter_les&...1&lang=1&id=570

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så få som støtter det faktum at mange av de innvandrerne som er i Norge fint kunne vært hjulpet i det landet som de kommer fra.

 

Hvorfor skal innvandrere komme hit og ha statstøtte for å bygge Moskeer til å kunne praktisere sin tro. For å være helt ærlig så driter jeg i hvilken tro de har, men vi har valgt kristendommen i norge som vår statsreligion og jeg ser derfor ingen grunn til at mine skattepenger skal gå til bygging av moskeer.

 

Hvis jeg hadde mått rømme landet mitt fordi situasjonen tilsier det, så hadde jeg faktisk tilpasset meg det landet jeg hadde kommet til. Det er noe av det som jeg savner hos mange innvandrere, respekt for de folka som faktisk bor der og betaler regninga for dem.

 

Jeg er ikke enig med alt som FRP står for, men en del av de tinga som står i programmet demmes når det gjelder innvandring er faktisk nødvendig.

 

*Det en rimelig deal, å sende ut alle de som ikke er norske statsborgere for forbrytelser hvor man blir dømt til mer enn 7 måneders ubetinget fengsel (eller kanskje var det betinget). Dette skal være overkommelig for alle som har ambisjoner om å bo i landet. Betingelsen er jo som sagt at de må holde seg på matta til de blir norske statsborgere.

 

*Norsk statsborgerskap innebærer obligatorisk norskurs og en generell innføring i norsk lovverk og kultur, med en påfølgende prøve.

*Avslått tilbud om jobb uten gode grunner (medisinske årsaker f.eks) resulterer i null trygd og sosiale rettigheter.

 

*Kast burkaen og bruk samme jobbuniform som alle andre. Altså ingen privilegier fordi man er muslim.

 

*Fritidstilbud til muslimske jenter. Disse er ønskelige ressurser i det norske næringslivet, men rekrutteringen stagnerer der muslimsk kultur pålegger og begrenser kvinnenes oppgaver.

 

Hvis dette stemmer 100% som referert her i fra programmet, så er ikke dette særlige vanskelige krav synes jeg!!!!!!

Lenke til kommentar

Seff kan de fleste hjelpes i det landet de kommer fra. Men jeg ser ikke problemet med at folk flykter til Norge for å få ett bedre liv. Hvorfor vil du absolutt hjelpe de der de kommer ifra? Er du redd for svartinger i Norge? Og, skal man hjelpe de, så må det nok mer til enn noe mislykket u-hjelp, man må legge ned WTO, Verdensbanken, EU, IMF, man må fulstendig forandre en bråte vestlige land og la afrikanere trekke sine egne grenser.

 

Vel, jeg ser ingen grunn til å bruke mine skattepenger på kirker som er grisedyre i drift og bygging av nye grisedyre kirker. For min del kan vi godt droppe Kristendommen som statsreligion og kutte statsstøtten til samtlige religiøse grupper. Eventuelt skatte de rike kristensektene ekstra hardt, som f.eks. sektbedriften Smiths venner.

 

Angående punktene som angivelig skal stå i FRPs program, så er jeg rimelig enig i de to første. Nummer tre anser jeg som rein ondskap, det fjerde er tullete og det siste er jeg rimelig enig i. Selv om jeg har andre løsninger på problemet med endel kulturers kvinnesyn. f.eks å droppe kontantstøtten og heller satse på gratis barnehage for alle, jobbtilbud tilpasset den enkelte (En utdannet lege skal ikke vaske dasser på sykehuset, det er ressurssløsing), gratis fritidsaktiviteter for alle, det være seg ungdomshus med mulighet for musikk, kunst etc, sport unt zu weiter.

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke noe imot svartinger, men hvorfor kan vi ikke hjelpe dem der de er? Det svarer du ikke på, men du er kjapp til å komme delvis useriøse påstander.

 

Er vel ikke akkurat sikker på om du får lagt ned WTO, Verdensbanken, EU, IMF, med det første, men det går faktisk an å gjøre noe med situasjonen i de landa det gjelder, men det handler om å få satt det på dagsordenen rundt omkring i det rike Vesten.

 

Når det gjelder statstøtte til Kirken så kan jeg faktisk være ganske enig med deg at vi ikke skal finansiere dette.

 

Nummer tre i det ref fra Partoprogrammet er ikke rein ondskap. Synes det er ett rimelig krav, man må faktisk vise litt interesse for at man skal få seg en jobb.

Har selv en del venner som innvandrere, og de har fått seg jobber fordi de har vist innsatsvilje og stått på for å lære seg norsk osv. Mange har nok sosialen som litt for mye hvilepute, det innrømmer innvandrerne selv også det, og det er jævla synd for de som faktisk ønsker seg en jobb.

Lenke til kommentar

Jeg trodde igrunn ikke du hadde noe imot svartinger, men å bruke som ett argument at folk _kan_ hjelpes i hjemlandet for å begrense innvandringen synes jeg er litt skrullete.

 

At det blir satt på dagsorden hjelper ikke en døyt så lenge det er kapitalen som har makta, og kapitalen er ikke villig til å la afrikanere og arabere bestemme selv hvordan de vil trekke landegrenser, hvordan landet skal styres osv.

 

nummer tre er ondskap, om man takker nei til en jobb som kloakkrenser fordi man ikke har noe ønske om å være kloakkrenser så skal man, ifølge FRP bli kastet på gata og ikke få hverken hjelp eller helsestell. Det er på grensen til drap.

 

Er da mange nordmenn som har sosialen som hvilepute også. Er ikke så jævlig lett å få seg jobb om du er neger og snakker litt gebrokkent norsk. Skal man gjøre noe med situasjonen må man gi alle ett tilbud til jobb som passer de, ikke kaste hele hurven inn ivaskebransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...