Gå til innhold

Carl I. Hagen angriper islam


Anbefalte innlegg

er det bare muslimer som kommer til norge som flyktninger og drar på ferie og alt det drite der kanskje? NEI..hvorfor går du så hardt ut over bare muslimer når du heller kan si du  hater alle utledninger!!??

du vet tydeligvis ikke hva muslimer står for (ja, er selv muslim)

alle de pakkisene og afrikanerne du ser rundt omkring er vel ikke muslimer??

kan vel være jøder og kristne de og...

 

altså..du kan godt hate alle utledninger for min del, men plz ikke kall alle dem for muslimer, du bare ødelegger ryktet vårt mer...

 

PS! som haltan nevnte, så går mye av oppførselen til disse folka på kultur og ikke religion...(da tenker jeg på tvangsekteskap osv..)

Camron: Ok, skal ta litt selvkritikk der, noe av det er en overdreven religionstro og fundamentalisme (sier ikke at dette gjelder alle) og mye av det er kultur.

Men jeg misliker ikke alle utlendinger, og det er få jeg HATER (f. eks Krekar hater jeg, han kan skytes)

Endret av Torsteinen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde ellevte september på samme måte. Ikke at jeg støtter terroristhandlinger. Men jeg fant det exhilarating at noen endelig brakte noe av dritten tilbake til opphavet.

Du er dum, du er syk og du gjør meg forbanna!!!!

 

I UTGANGSPUNKTET, så har du litt rett i at dritten komer tilbake til opphavet, men de som satt inni tårnene hadde ikke gjort NOE galt!!

 

De skulle drept bush, ikke folket hans! Tenk før du åpner kjeften (med fare for å få huden full her)

Lenke til kommentar
Tenk før du åpner kjeften

Jeg gjorde det. Har tenkt på det tidligere også. Og nå, som sist gang, kom jeg frem til at jeg opplevde det som exhilarating. Men jeg er helt enig. De burde tatt det hvite hus i stede. Ikke så mye pga at det er mindre mennesker der. Men det ville hatt en langt større symboleffekt.

 

Du er dum, du er syk og du gjør meg forbanna!!!!

 

Og du er en sopp, en geit og en blikkboks. ;)

 

(... terge, terge ...)

Lenke til kommentar
Camron: Ok, skal ta litt selvkritikk der, noe av det er en overdreven religionstro og fundamentalisme (sier ikke at dette gjelder alle) og mye av det er kultur.

Men jeg misliker ikke alle utlendinger, og det er få jeg HATER (f. eks Krekar hater jeg, han kan skytes)

ja nettopp..du hater NOEN, da er det feil å si at et normalt menneske ikke kan like islam eller hva du sa.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det jeg syns er litt merkelig er alle de menneskene som roper "generalisering" og "skjære over med en kam" når det gjelder Hagens utspill mot Islam, samtidig som de selv generaliserer og skjærer FrP over én kam.

FrP er èn gruppe som står for ett sett meninger, og har de samme politiske idèene. "Utlendiger", derimot, har kun til felles at de er brune, gule eller blå.

 

Og Torstein: PLEASE? Jeg gidder ikke grave meg gjennom møkka di, men det at du har dårlige erfaringer med x antall utlendinger gjør ikke at resten er slik. Du generaliserer så det synger etter, for så å bruke generaliseringen din som grunnlag for å kaste ALLE utlendinger ut av landet. Det henger ikke på greip.

 

"Jeg er ikke rasist, jeg er nasjonalist."

 

Om det å være fremmedfiendtlig, generaliserende, kvalmende nasjonalistisk og rasistisk er å være nasjonalist, da er det fremdeles like ille, uansett hva du velger å kalle det for å forfine det. Med andre ord: du er en rasist.

 

Enda verre er det vel egentlig at du trekker det hele under ISLAM. Det finnes forbanna mange duste-kristne, men jeg mener ikke at "alle kristne skal pelle seg ti lhelvete ut av ladnet", samme gjelder for øvrig "nordmenn", "snekkere", "aksjemeglere" og "homofile" osv. osv. Det finnes nisser i alle grupperinger du måtte ønske å forme, men du kan ikke dømme alle, basert på noen.

 

Nå kommer vel du og sier: "Men men men! Jeg har ALDRI møtt en grei utlending!!!"?

 

For det første: Jeg tror ikke på at du ALDRI har møtt en "grei utlending", for det andre: hvor mange utlendinger omgås du egentlig med?

 

Og ja, jeg skal på ingen måte benekte det: kriminalitetsstatistikken viser at det er faretruende høyt antall straffedømte blant f.eks pakistanere i Oslo. Skal vi se litt på årsaker?

 

1) De er en minoritetsgruppe med lite penger, lite makt og lite integrering i det norske samfunnet.

 

Det er ikke noe nytt fenomen at minoritetsgrupper lett havner utenfor samfunnslivet, og nei, det gjelder ikke bare "de jævla muslingene". Jeg skal vedde på at om du plasserte 200 helt vanlige nordmenn i et land uten penger, med lite form for skikkelig integrering, uten å kunne kommunisere språklig med innbyggerene utenom de norske, og menneskene de flyttet inn ved hatet de på grunnlag av deres religion, ville mange av de samme problemene oppstått. Du skjønner: det er ikke hudfarge som avgjør hvorfor ting går som de går, det er forholdene og holdningene. Nisser som skal være "nasjonalistiske" og har en predefinert instilling til alle som f.eks har sine røtter i Pakistan, gjør ikke akkurat problemet de forsvarer fordommene med noe bedre, ved å oppføre seg slik, de slenger faktisk bensin på bålet.

 

Det er klart at å havne på bunnen av samfunnet lett fører til at alt for mange tyr til en lukket kultur, det er også et kjent fenomen at sosiale problemer som rusmisbruk og kriminalitet lett utvikler seg i slike miljøer. Se på aboriginerene i australia, som havnet på utsiden av samfunnet. Enorme rusproblemer, enorm fattigdom.

 

2) Når problemet først har oppstått, øker det.

 

Selv om f.eks pakistanerene i Oslo i dag er på sin tredje generasjon, har mange av problemene fortsatt, ja, de har vokst. Hvorfor? Ond sirkel ...

 

 

Forresten, jeg tror utlendinger er en stor ressurs for oss, egentlig. Både kulturellt og sett på som ren arbeidskraft.

 

Er man født i Norge, oppdratt av fornorskede foreldre, oppvokst i et Norsk miljø, DA er det greit

 

Hva legger du i "fornorskede" foreldre? At man spiser kokt torsk/grandiosa og går i lusekofte hele dagen? Hvorfor skal ikke pakistanere få ha sin kulturelle identitet? Og hvorfor er en person som er født i Norge, nødvendigvis bedre enn en person som er født i Pakistan eller Sverige? Det er personens handlinger du skal dømme ham etter. Ikke hans fetter, eller far, eller landsmann.

 

Se bare her Hvordan skal vi ta sånne mennesker på alvor? de lever jo i vikingtiden.

 

Iran er ett fucked up land. Ikke rart de flykter til Norge.

 

For øyeblikket sitter jeg på jobb og en mørkhudet mann (tror han er inder) i 40 årene vasker rundt meg, han virker som en hyggelig mann, men kan bare si "hei", han har jobbet her i 5 år....

 

Hvor mye norsk ville DU lært av å vaske i 5 år? Av ren nysjerrighet: har du prøvd å snakke med ham, eller har du bare hørt ham si "hei"?

 

Oh! Og kvinner med slør -> Er du klar over at de aller fleste kvinnene som går med slør gjør det frivillig? Men nei, jeg er heller ingen fan av religiøse symboler som i bunn og grunn koker ned til et "svakt" og et "sterkt" kjønn. Men det er nok ikke slik DE ser det, desverre.

 

Jeg og dimiles har flere utlendinger i klassen

 

På skolen min er det 25% utlendinger. Har fremdeles INGEN dårlige erfaringer med noen av de. De er, faktisk, de aller flittigste elevene.

 

Hun lukter vondt

 

Nordmenn lukter surt og jævlig for asiater, dette fordi vi drikker så mye melk, mener jeg å ha lest.

 

går i "burka"

 

Hva skjedde med retten til å kle seg slik man vil? :shrug:

 

"ÆÆH? Går du i jeans? Du er lite ikke teit da, jeg hater deg."

 

liker å høre om drepte amerikanere

 

Høres ut som en kjempeidiot. Omtrent akkurat det samme som alle menneskene som hater alle muslimer og vil at de bare skal dø og pelle seg ut av landet (*host kremt*).

 

og hater norske gutter

 

Vi har vel allerede konstatert at hun er en idiot (som mange andre), men tør jeg påstå at det kan ha noe med norske gutters holdninger? (Deg, ja deg ja.)

 

kan ikke noen bare skyte sånne som hun?

 

Idiot.

 

Nei til islam, nei til pakistanere ol. ja til afrikanere (som ikke er muslimer) og sist men ikke minst: Ja til Carl Ivar Hagen!!

 

Nei til kristendommen (jeg møtte en prest i går, han stinka lutefisk og snek i køen på kino), nei til kristne fra tyskland (tyskere lukter så vondt, dessuten er de uhøflige. Hitler, need i say more? Den endelige løsningen på jødeproblemet var genial, though) ol. ja til ateist-spanjoler (de lukter godt, dessuten er de aldri kriminelle) og sist men ikke minst:

 

Ja til et fremmedfryktig, innbitt nasjonalistisk, rent og hvitt, stolt og fremragende, arisk, egoistisk, raseskillt Apartheid-Norge!!

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Han kan jo alltids hoppe på "Jeg mente huleboerne i al-Qaida", men ingen som kan lese vil kjøpe den.

Vel, han presiserte under talen at «Jeg snakker nå om fundamentalister innenfor Islam».

Vel, jeg tror da alle muslimer tror på profeten Muhammed? :roll:

Lenke til kommentar
heeeey :realmad::omg: ! jeg er fra iran, og mener enda at det er et fint sted!!!

hva er det som er så fucka med iran da? alle land er fucka på sin egen skrudde måte...

Den iranske administrasjonen (styret, om du vil). Folka med makta, rett og slett. Men ikke misforstå da, jeg sier ikke at jeg har noe imot iranere, eller landet i seg selv (kjenner flere iranere, forresten, og de er alle enige: Iran er et føkked øpp land). Når det går moralpoliti rundt på gata og passer på at kvinner har på seg sjal og dekker til skulderene, DA er det "føkked øpp".

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan mange av rasistene her på forumet bare møter tullinger med en annen hudfarge enn de?

 

Når jeg møter forbanna hvite, kristne idioter så er de akkurat like mongo som svarte, muslimske idioter...

 

Jeg likestiller alle idioter og gir en god faen i hvilken kultur de har så lenge de ikke kan oppføre seg. Jeg har bare én bås til de og den heter "IDIOTER".

 

 

På den annen side så har jeg opplevd at de fleste mennesker er greie og flotte folk og at hudfarge, kultur, religion som regel spiller liten rolle.

 

Noen burde kanskje gjøre noe med sine egne holdninger overfor andre mennesker her ja... Hvis ikke så er det ikke så rart du bare har snauskaller til venner og utlendinger til fiender :roll:

Endret av SBS
Lenke til kommentar
heeeey :realmad::omg: ! jeg er fra iran, og mener enda at det er et fint sted!!!

hva er det som er så fucka med iran da? alle land er fucka på sin egen skrudde måte...

Den iranske administrasjonen (styret, om du vil). Folka med makta, rett og slett. Men ikke misforstå da, jeg sier ikke at jeg har noe imot iranere, eller landet i seg selv (kjenner flere iranere, forresten, og de er alle enige: Iran er et føkked øpp land). Når det går moralpoliti rundt på gata og passer på at kvinner har på seg sjal og dekker til skulderene, DA er det "føkked øpp".

jada..det godtas seff...styret er helt på jordet, mullahene eier landet, alle er korrupte (ALLE politifolka hvertfall, var der i fjor, ble stoppa av purken da JEG kjørte bil, var da bare 15 år, ga karn 100 spenn og sa jeg skulle i en moske)...

 

for ikke å snakke om moralpolitiet, da jeg kom til flyplassen der tok de alle cd'ene mine (mange originale og faktisk) og brakk dem rett foran meg, og eneste de sa var at utenlandsk musikk var ulovlig...

 

pluss at viss du har fest kommer det en razzi som arresterer alle inne i huset, tar dem med i fengsel noen dager, og gjett om de får juling..

 

og du kan bare håpe at det ikke kommer razzia, for da tar de med seg anlegg og parabolapperater og etterlater bare en feit bot..

 

så du har rett om det med styret :thumbup: men folka derfra pleier å være ganske snille og gjestfrie :D

Lenke til kommentar
Enda verre er det vel egentlig at du trekker det hele under ISLAM. Det finnes forbanna mange duste-kristne, men jeg mener ikke at "alle kristne skal pelle seg ti lhelvete ut av ladnet", samme gjelder for øvrig "nordmenn", "snekkere", "aksjemeglere" og "homofile" osv. osv. Det finnes nisser i alle grupperinger du måtte ønske å forme, men du kan ikke dømme alle, basert på noen.

Som sagt tidligere: Man kan ikke uten videre sammenlikne kristendom og islam. Bibelen er skrevet av mennesker, og finnes i mange forskjellige versjoner. Det er ikke enighet om tolkningen av Bibelen. Koranen er derimot skrevet av Gud. Det er mennesker som har ført den i pennen, men Gud er likevel forfatteren. Koranen skal ikke tolkes, den skal følges. Mens Bibelen har en etikk som folk må tolke og anvende på forskjellige situasjoner, inneholder Koranen regler for alle tenkelige situasjoner, som skal følges uten å tenke selv.

 

Problemet med islam er at den ikke tillater fornuft å koeksistere med tro, slik kristendommen gjør. I dag er vesten den mest velstående delen av verden, mens den islamske verden er på et langt lavere nivå. For tusen år siden var det omvendt. Grunnen er to viktige personer: Aquinas og Al-Ghazali. Mens førstnevnte forsøkte å forene kristendom og fornuft, sørget sistnevnte for at islam og fornuft ble uforenlige. Når tro er ens eneste metode for kunnskapservervelse, blir vold ens eneste metode for å overbevise folk.

 

Forskjellen på kristendom og islam er at kristne kan tolke Bibelen som de ønsker, mens muslimer enten følger Koranen eller ikke.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere: Man kan ikke uten videre sammenlikne kristendom og islam. Bibelen er skrevet av mennesker, og finnes i mange forskjellige versjoner. Det er ikke enighet om tolkningen av Bibelen. Koranen er derimot skrevet av Gud. Det er mennesker som har ført den i pennen, men Gud er likevel forfatteren. Koranen skal ikke tolkes, den skal følges. Mens Bibelen har en etikk som folk må tolke og anvende på forskjellige situasjoner, inneholder Koranen regler for alle tenkelige situasjoner, som skal følges uten å tenke selv.

Har du leste Bibelen og Koranen?

 

Toraen, Bibelen og Koranen er faktisk i store trekk ganske like bøker, med like moralske og etiske budskap. Så hvis du faktisk hadde gjort litt "research" så hadde du funnet ut at det du sier er bullshit.

 

Bibelen inneholder også regler for alle mulige situasjoner... Ta frem hammeren og heng slaven på veggen etter er par års tid og så skal du ihvertfall ikke spise fjellgrevling :roll:

 

 

Kristendom og Islam er to ganske like religioner. Kulturelle forskjeller i forskjellige deler av verden gjør de ikke mer forskjellig. Det har med kultur og ikke religion å gjøre, men det trodde jeg du visste.

 

Den vanlige muslim tolker omtrent Koranen likt som den vanlige kristen tolker Bibelen. Fundamentalister er det nok av i begge religioner, men de representerer ikke flertallet.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Forskjellen på kristendom og islam er at kristne kan tolke Bibelen som de ønsker, mens muslimer enten følger Koranen eller ikke.

 

De fleste muslimer jeg har møtt har alle sagt at de ikke tar Koranen alt for seriøst, og heller ikke følger alle regler slavisk. :shrug:

ofte er det sånn at muslimer utenfor sitt hjemmland ikke følger koranen 100%...grunnen til det er ofte at de selfølgelig blir påvirket av miljøet de bor i, eller at de ikke lenger føler seg presset til å gjøre det av sine medmennesker..

Lenke til kommentar

Det skremmende er at folk som Torstein med full sikkerhet kan si at Islam som religion er feil. Et sunt og oppegående menneske med litt fornuft bør forstå at alle religioner som i bunn og grunn ikke bryter med FNs menneskerettigheter har like stor rett til eksistens og utøvelse. INGEN kan komme å si at en religion eller et levesett er mer riktig for menneskeheten. Hvert individ må ta stilling til hvordan de vil leve livet sitt.

 

 

Vil også gripe fatt i en liten morsom ting som går igjen om og om igjen i debatter om innvandring.

Hva gir enkelte personer rett til å si noe sånt? Hvorfor mener enkelte at hvorvidt man skal få være i et land er betinget av hudfarge? Så lenge man ikke er hvit må man ha særegne regler for å få lov til å være i et land?

 

 

Uansett.. kunne ikke vært mer enig enn med HalTan.

Deilig å se folk som kan sakene sine.

Lenke til kommentar

ALTSÅ...muslimer tror på kristendommen de også..

hvis vi skal si hva forskjellen er i GROVE trekk, så er det at de har forskjellige profeter (muslimer TROR på jesus, og TROR på moses og abraham og de folka der), og forskjellige etiske regler...

de er litt relaterte til hverandre faktisk...

Lenke til kommentar
De fleste muslimer jeg har møtt har alle sagt at de ikke tar Koranen alt for seriøst, og heller ikke følger alle regler slavisk. :shrug:

Da er de – per definisjon – ikke muslimer.

 

Islam er lydighetens vei … Den konkrete konsekvens av denne underkastelse i muslimers liv er lydighet ... Denne lydigheten gjelder på alle livets områder ... Utgangspunktet er at hele verden er skapt av Allah og derfor rettelig tilhører ham ... hans vilje må gjelde på alle livets områder ... det er ikke mulig å skille mellom en «religiøs» og en «verdslig» del av tilværelsen. Et slik skille vil være uforenlig med troen på Allah ...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...