Zethyr Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hver sin smak vet du, HalTan. Jeg finner det meget interessant Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hver sin smak vet du, HalTan. Jeg finner det meget interessant Skulle ønske du levde da i stedet for nå? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Ja han var jo ikke pedofil, det var jo slik alle gjorde på den tida Jeg har hørt dette mange ganger, men aldri sett noe som ligner på dokumentasjon engang. Forsåvidt så anser jeg det for å være nokså tåplig å sammenligne religioner, da alle religioner har samme formål og inneholder omtrent samme bestialiteten. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 hohoho; skulle bare kverulere. DGT, koranen, ... inneholder like mye. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Ja han var jo ikke pedofil, det var jo slik alle gjorde på den tida Jeg har hørt dette mange ganger, men aldri sett noe som ligner på dokumentasjon engang. Mohammad The Pedophile Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 I de gamle romerske tider så ble jo en senator steinet til døde pga at han sa at kanskje de skulle slutte å ligge med gutter under 14 år. Så det er ikke bare de "barbariske" muslimene som har pedofile blant seg. Pedofili var vel mer akseptert på den tiden. Da lå jo alle med alle. Det var vel et par keisere som lå med søster si osv. Så vi bør vel se hvilken tidsperiode Mohammad levde i. Det kan da hende at det var normal praksis i den tiden... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) En kan jo se litt på filmen "Caligula" som tar sted i tidsperioden like etter Jesu fødsel. Deres seksualvaner kan umulig være noe bedre enn de Muhammed hadde. Endret 7. august 2004 av LarsP Lenke til kommentar
farke Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Flott, jeg skal drepe en person og bruke det faktum at det har blitt begått adskillig verre forbrytelser i verden som forsvar Fatter dere ikke at fordi A har gjort det samme/noe verre enn B så forsvarer ikke det B sin forbrytelse? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Flott, jeg skal drepe en person og bruke det faktum at det har blitt begått adskillig verre forbrytelser i verden som forsvar Fatter dere ikke at fordi A har gjort det samme/noe verre enn B så forsvarer ikke det B sin forbrytelse? Men de som gjør verre forbrytelser får en verre straff Problemet er at vi ikke sier at det var greit at Mohammed var pedofil (hvis han i det hele tatt kan regnes som det i forhold til våre definisjon av "pedofil"), men vi sier at andre ikke er noe bedre. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Som sagt, før i tiden (romertiden og bakover) så så man ikke noe galt i å ligge med barn. Eliten i Romerriket hadde en god del løsere forhold til sex enn det vi har idag. Man kan nesten si at det var vanlig praksis i de høyeste lagene av samfunnet. De levde heller ikke så lenge på den tiden (40-50 år hvis en var heldig), så når ei jente hadde kommet i fruktbar alder så ble hun gift og fikk barn. Vil du kalle våre forfedre for 10 000 år siden pedofile fordi de lå med 12 år gamle jenter? For dem var det en overlevelsesprosess... Det er ikke så lenge siden at folk begynte å se på pedofili som noe ondt. Så hvis Mohammad giftet seg med ei som var 9 år, så kan du bare tenke at han levde i en helt annen tidsperiode enn oss. Det var en naturlig del av den tidsperioden å gifte seg tidlig. Lenke til kommentar
farke Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Så hvis Mohammad giftet seg med ei som var 9 år, så kan du bare tenke at han levde i en helt annen tidsperiode enn oss. Det var en naturlig del av den tidsperioden å gifte seg tidlig. Din påstand dette her, og din bevisbyrde. Det var såmenn ikke vanig for kristne, jøder, zoroastrere og assyrere i området (ikke arabere heller, meg bekjent) å ta seg så unge koner. Ikke før Muhammed dukket opp, da såklart. Endret 7. august 2004 av farke Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det var såmenn ikke vanig for kristne, jøder, zoroastrere og assyrere i området (ikke arabere heller, meg bekjent) å ta seg så unge koner. Ikke før Muhammed dukket opp, da såklart. Kan du fremlegge bevis for denne påstanden? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Dette er nok farlig for meg å svare på, og jeg skal som sagt holde meg i ørene. Men jeg kan ikke dy meg. Hvor mange av dere har egentlig sett hele talen hans? Jeg tror neppe det er så mange. NRK web-TV viser dere hele, og til og med helt gratis. registrer dere der, og se hele talen. Så lang er den heller ikke. MEN: Carl Ivar hadde en setning om Muhammed og barna. Den burde han nok spart seg. Den var, som man (ihvertfall tidligere) likte å si her på forumet, generaliserende. JA, en del muslimer i Palestina har den oppfattningen. Men jeg tror ikke alle muslimer er tvers i gjennom onde mennesker. I talen sin, som de fleste kun har sett utdrag fra, sier vår alles Carl Ivar selv at det er terroristene han snakker om. Han snakker ikke om alle de millionene med muslimer som finnes i verden, men om de prosentene av dem som er terrorister. Hagen snakket jo selvsagt mest om de palestinske terroristene, som norske sosialister og blitzere mm. gjerne vil hjelpe, for det er så synd på dem stakkars, og de ville aldri gjort det hadde det ikke vært for Israel. Slike unnskyldninger opprører. Jøder har i lang lang tid vært fritt vilt, og det ser ikke ut til at holocaust under WWII skal lære noen noen ting om dette. Det er beklagelig at man må sette opp et gjerde, men desverre nødvendig. Jødenes sikkerhet må settes i høysetet, det er få folkeslag som er blitt så mye jaget på flukt som dem. Carl I. Hagen holdt kanskje en lite gjennomtenkt tale, men hvis man ser hele talen i sammenheng, så var den ikke mye verre enn andre vi har hørt. Dette var en typisk agurknyhet. Hvor ofte sender NRK taler fra Levende Ord ellers? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Carl Ivar hadde en setning om Muhammed og barna. Den burde han nok spart seg. Den var, som man (ihvertfall tidligere) likte å si her på forumet, generaliserende. JA, en del muslimer i Palestina har den oppfattningen. Men jeg tror ikke alle muslimer er tvers i gjennom onde mennesker. Så... storsinnet av deg. Hagen snakket jo selvsagt mest om de palestinske terroristene, som norske sosialister og blitzere mm. gjerne vil hjelpe, for det er så synd på dem stakkars, og de ville aldri gjort det hadde det ikke vært for Israel. Bah. Trenger jeg i det hele tatt kommentere dette? Jeg støtter ikke terrorisme, hverken fra staten Israel, eller fra muslimske terror-gærningen. Og det er selvsagt at de ikke hadde gjort det, hadde det ikke vært for Israel. Det gjør dog ikke terrorisme bedre, uansett om det er fra Israel eller Palestinas side. Jøder har i lang lang tid vært fritt vilt, og det ser ikke ut til at holocaust under WWII skal lære noen noen ting om dette. Det er beklagelig at man må sette opp et gjerde, men desverre nødvendig. Jødenes sikkerhet må settes i høysetet, det er få folkeslag som er blitt så mye jaget på flukt som dem. Både jøder og muslimer fortjener å få sin sikkerhet og frihet satt i høysetet. Derav ønsker jeg en fredelig løsning som gavner begge parter, noe hverken du, staten Israel (ikke nødvendigvis innbyggerene, men mange av de) eller alle palestinere, tydeligvis ønsker. Trist, men sant. Endret 8. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Helt generelt, uten å hatt tid til å slå opp oldtiden (før-romersk tid) spesielt, må vi huske at ekteskap før kvinnene kom ut i lønnet arbeid i forrige århundre var en rent praktisk affære. Samfunnet var bygget opp rundt en mann og en kvinne som bodde sammen, fikk barn sammen og var en del av en ætt. Hun drev hjemmet, ofte også gården/kjøkkenhaven. Han kriget, bedrev håndverk, fisket, tjente hos den lokale stormannen. Underklassen fant ofte sammen av seg selv, da de ikke eide noe. Ekteskap hos overklassen var alltid avtalte. Et ekteskap var en økonomisk allianse. Konger og adelige avtalte ekteskap mens barna var små så sent som etter Middelalderen, også i Europa, men det betød jo ikke at ekteskapet ble fullbyrdet før i slutten av tenårene. Lenke til kommentar
LiaLoco Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Kan ikke vi sende Hagen og Krekar ut av landet, de to landsplager. Kansje sende dem til en øde øy, der de kan leve sammen. De kan sikkert løse sitt problem der... Eller hva sier dere? Lenke til kommentar
LiaLoco Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Ja han var jo ikke pedofil, det var jo slik alle gjorde på den tida Jeg har hørt dette mange ganger, men aldri sett noe som ligner på dokumentasjon engang. Mohammad The Pedophile Hvis Mohammed var en pedofil, var Jesus en alkeholiker, han drakk jo vin mer enn ofte Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Det verste er at mange støtter ham ... Som f.eks meg selv, Carl I Hagen Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Som f.eks meg selv, Carl I Hagen Jeg ser ingen argumenter. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Fundamentalisme er ille uansett, men en påstand som får det til å se ut som om alle muslimer er fanatiske selvmordsbombere er bare tåpelig. Jeg tror de aller færreste muslimer er fanatiske fundamentalister Jeg vil bare hive meg på generaliseringsbølgen til Hagen og si at alle etablerte religioner er med på å skape konflikter i verden. Vekk med de.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå