Gå til innhold

Carl I. Hagen angriper islam


Anbefalte innlegg

Nå kan ihvertfall ikke venstresiden beskylde Hagen for å være populist, da det ikke akkurat er flust med kristenfundamentalister her i landet. Forøvrig flott at Hagen tar oppgjør med et av de største onder og trusler mot Norge og den vestlige siviliasjon forøvrig. Hagen er 10 år forut for sin tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble egentlig ganske overrasket da jeg leste om hva Hagen hadde uttalt. Jeg tror slike flåsete utsagn til en liten, fundamentalistisk menighet vil komme til å svekke hans rolle som "folkets politiker." Folk flest er jo ikke medlem av Svevende Ord. De som satt i salen ble nok tilfredsstilt, men Hagen visste jo at alle andre i landet får lese om det han sier i avisen neste dag? Jeg skjønner ikke helt hvorfor han vil ofre populæritet bare for å tilfredsstille kristne fundamentalister med tåpelige generaliseringer om islam.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar

 

Det er ikke galt i å kritisere hverken Islam, Kristendommen eller Buddhismen, men det er galt å fremstille et så usaklig som Carl I. gjorde det. Å påstå at det står i koranen at barn oppfordres av Mohammad til å blir selvmordsbombere, er å trekke det LITT vel langt.

 

For øvrig: de "virkelige" negative faktorene i Islam (omskjæring, kvinneundertrykkelse, osv.) er kulturellt betinget, ikke religiøst. Og ikke kom trekkende med at ditt og datt står i Koranen, ditt og datt står strengt tatt i Bibelen også. De som virkelig tar Koranen/Bibelen så bokstavelig er ekstremister, heldigvis finnes det svært få av de, desverre klarer den lille fraksjonen å "sverte" resten ved å føre sin hellige krig under Islams navn. Virker nesten som om Carl I. tror muslimer flest flyr rundt med bombelter og banker opp kvinner hele dagen.

:woot::yes: "Hail Haltan"

 

endelig har noen skjønnt det(foruten meg selv)

Lenke til kommentar
Ble egentlig ganske overrasket da jeg leste om hva Hagen hadde uttalt. Jeg tror slike flåsete utsagn til en liten, fundamentalistisk menighet vil komme til å svekke hans rolle som "folkets politiker." Folk flest er jo ikke medlem av Svevende Ord. De som satt i salen ble nok tilfredsstilt, men Hagen visste jo at alle andre i landet får lese om det han sier i avisen neste dag? Jeg skjønner ikke helt hvorfor han vil ofre populæritet bare for å tilfredsstille kristne fundamentalister med tåpelige generaliseringer om islam.

Tipper det var et feilgrep, en taktisk glipp, om du vil.

Lenke til kommentar
Det verste er at mange støtter ham ...

Meg inkludert!

1000 kroners spørsmålet:

Hva er årsaken til at du støtter Hagen?

Jeg støtter ikke nødvendigvis Hagen i måten han uttrykte seg på her, men han er definitivt en god representant for FrP, som jeg forøvrig kommer til å stemme på ved neste valg.

Lenke til kommentar

Hvordan skal et ÆRLIG menneske klare å ikke kritisere Islam??

 

Se bare her i Norge, de kommer hit som politiske flyktninger og får oppholdstillatelse, for så å dra med seg resten av familien! De nekter å dra hjem fordi da blir de drept, men på FERIE kan de dra!!!! Det er høl i hue, kast dem ut!

 

I forrigårs var jeg på ICA på storo storsenter i Oslo. Der var det BARE utlendinger i kassa, De satt å så sure ut, skjønte ikke hva jeg spurte om og hadde elendig service-innstilling :thumbdown: Samme gjelder forøvrig a-møbler hvor jeg var i går. BARE utlendinger så langt øye rekker. Jeg er mett av dem, det er ALT for mange.

 

Du kan kalle meg rasist, men det er det de som har gjort meg til, selv kaller jeg meg rase-bevisst/nasjonalist. Asiater er ofte hyggelige, men de wolla asia folka kan dra. Pakistanere, mennesker fra midt-østen ol. kan bli kjørt over landegrensa pronto, men derimot afrikanere er ofte hyggelige dersom de vokser opp i ett hyggelig norsk og ikke overmørkt miljø, da blir de slemme. Men afrikanere er ofte veldig hyggelige, og de jeg først har blitt kjent med liker jeg godt, bortsett fra de som er muslimer fordi de er hakkande gale, påståelige og klin umulige å diskutere "religion" med. Jeg klarer ikke å diskutere islam med en mulim særiøst, fordi de er så overbevisst å hjernevaskede til sin sinnsyke, gale tro. Det er greit å være muslim, hvis du er det på linje med den normale protestantiske Norske kristne, men når man skal gå i slør og banke kona og liknende de gjør, er det forkastelig (ikke bruk konebankinga som ett argument, det var satt på spissen.) Se bare her Hvordan skal vi ta sånne mennesker på alvor? de lever jo i vikingtiden.

 

For øyeblikket sitter jeg på jobb og en mørkhudet mann (tror han er inder) i 40 årene vasker rundt meg, han virker som en hyggelig mann, men kan bare si "hei", han har jobbet her i 5 år....

 

Er man født i Norge, oppdratt av fornorskede foreldre, oppvokst i et Norsk miljø, DA er det greit

 

Vet ikke helt om jeg skal konkludere med noe etter denne posten, men jeg skal iallefall si at alle som får norsk pass uten å være "norske" (ikke pr. bodd i norge så så lenge def.) burde bli fratatt passet og kastet ut med katapult, at kvinner i slør burde kastes ut, at voldelige mennesker av utenlandsk opprinnelse, eller ranere av likedan burde har høyere sttraff og lavere terskel enn nordmenn. Terskelen for å få norsk pass burde være skyhøy. Gjenger burde brennes! Da nærmer vi oss noe. Jeg gleder meg til den dagen revulusjonen kommer og Norge igjen skal bli norsk (ikke les hitler av den setningen, snakker ikke om utryddelse, men fornorskning, og litt hvitvasking)

 

Jeg og dimiles har flere utlendinger i klassen, men en pakistaner merker seg ut. Hun lukter vondt, går i "burka", har norsk pass, født i norge, snakker like godt norsk som apen julius og liker å høre om drepte amerikanere og hater norske gutter, kan ikke noen bare skyte sånne som hun?

 

Nei til islam, nei til pakistanere ol. ja til afrikanere (som ikke er muslimer) og sist men ikke minst:

 

Ja til Carl Ivar Hagen!!

Endret av Torsteinen
Lenke til kommentar

At folk kommer fra fattige land til Norge som falske politiske flyktninger forstår jeg godt, og jeg har ingen problemer med det. Jeg mener Norge har plikt til å hjelpe mennesker som søker hjelp, enten det er fordi de er forfulgt eller fordi de lever i akutt fattigdom.

 

Får du vondt i øynene av å se mennesker som er mørke i huden, siden du presterer å uttale:

 

BARE utlendinger så langt øye rekker. Jeg er mett av dem, det er ALT for mange.

 

afrikanere er ofte hyggelige dersom de vokser opp i ett hyggelig norsk og ikke overmørkt miljø, da blir de slemme.

Er det hudfargen til medmenneskene som avgjør om en person blir slem eller hyggelig? Eller kan det være deres matrielle situasjon? At "svartinger" ikke får annet enn møkkajobber eller ingen jobb i det hele tatt? Jeg vet ikke, men hudfargen har ingenting å si.

 

Vet ikke helt om jeg skal konkludere med noe etter denne posten

 

Jeg konkluderer med at du har problemer med mennesker som er annerledes enn deg.

Lenke til kommentar

Du tar helt feil!

 

Hudfargen har absolutt nada å si, den bare gir en pekepinn til hvor mennesket kommer fra. Det er Kultur, skikker, religion og oppdragelse som skaper menneske, og den er helt annerledes der "de" kommer fra...

 

 

Jeg har ingen problemer med folk som er annerledes enn meg! Spør dimiles

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med folk som er annerledes enn meg! Spør dimiles

:p

 

Dette er en diskusjon jeg virkelig ikke orker å skrive meg inn i, men for å ta et eksempel på hun pakistanern i klassen som uttalte dette etter 11. september:

 

Fy faen ass.. Det var den beste dagen på lenge.. Dødsbra ass

 

I det øyeblikket fikk jeg lyst til å skyte hun.

 

(Nei, jeg sier ikke at alle er sånn, men jeg bare sier at hun er sånn.. Er det en er det flere. )

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

cun kommer jo med et gullkorn hver gang jeg leser en kommentar fra han/hun.

 

Denne saken er jo ganske enkel i seg selv. Kong Carl har rett og slett vært ute med leppa uten å tenkt over konsekventene. Men, jeg tror nok det ikke kommer til å ha noen påvirkning på velgerskaren hans. Han vil helt sikkert miste et par oppegående individer, men den menigheten der er jo done deal. Og for ikke snakke om rasistene, nazistene og resten av den høyreekstreme saueflokken.

Lenke til kommentar
Hvordan skal et ÆRLIG menneske klare å ikke kritisere Islam??

 

Se bare her i Norge, de kommer hit som politiske flyktninger og får oppholdstillatelse, for så å dra med seg resten av familien! De nekter å dra hjem fordi da blir de drept, men på FERIE kan de dra!!!! Det er høl i hue, kast dem ut!

 

I forrigårs var jeg på ICA på storo storsenter i Oslo. Der var det BARE utlendinger i kassa, De satt å så sure ut, skjønte ikke hva jeg spurte om og hadde elendig service-innstilling :thumbdown: Samme gjelder forøvrig a-møbler hvor jeg var i går. BARE utlendinger så langt øye rekker. Jeg er mett av dem, det er ALT for mange.

 

Du kan kalle meg rasist, men det er det de som har gjort meg til, selv kaller jeg meg rase-bevisst/nasjonalist. Asiater er ofte hyggelige, men de wolla asia folka kan dra. Pakistanere, mennesker fra midt-østen ol. kan bli kjørt over landegrensa pronto, men derimot afrikanere er ofte hyggelige dersom de vokser opp i ett hyggelig norsk og ikke overmørkt miljø, da blir de slemme. Men afrikanere er ofte veldig hyggelige, og de jeg først har blitt kjent med liker jeg godt, bortsett fra de som er muslimer fordi de er hakkande gale, påståelige og klin umulige å diskutere "religion" med. Jeg klarer ikke å diskutere islam med en mulim særiøst, fordi de er så overbevisst å hjernevaskede til sin sinnsyke, gale tro. Det er greit å være muslim, hvis du er det på linje med den normale protestantiske Norske kristne, men når man skal gå i slør og banke kona og liknende de gjør, er det forkastelig (ikke bruk konebankinga som ett argument, det var satt på spissen.) Se bare her Hvordan skal vi ta sånne mennesker på alvor? de lever jo i vikingtiden.

 

For øyeblikket sitter jeg på jobb og en mørkhudet mann (tror han er inder) i 40 årene vasker rundt meg, han virker som en hyggelig mann, men kan bare si "hei", han har jobbet her i 5 år....

 

Er man født i Norge, oppdratt av fornorskede foreldre, oppvokst i et Norsk miljø, DA er det greit

 

Vet ikke helt om jeg skal konkludere med noe etter denne posten, men jeg skal iallefall si at alle som får norsk pass uten å være "norske" (ikke pr. bodd i norge så så lenge def.) burde bli fratatt passet og kastet ut med katapult, at kvinner i slør burde kastes ut, at voldelige mennesker av utenlandsk opprinnelse, eller ranere av likedan burde har høyere sttraff og lavere terskel enn nordmenn. Terskelen for å få norsk pass burde være skyhøy. Gjenger burde brennes! Da nærmer vi oss noe. Jeg gleder meg til den dagen revulusjonen kommer og Norge igjen skal bli norsk (ikke les hitler av den setningen, snakker ikke om utryddelse, men fornorskning, og litt hvitvasking)

 

Jeg og dimiles har flere utlendinger i klassen, men en pakistaner merker seg ut. Hun lukter vondt, går i "burka", har norsk pass, født i norge, snakker like godt norsk som apen julius og liker å høre om drepte amerikanere og hater norske gutter, kan ikke noen bare skyte sånne som hun?

 

Nei til islam, nei til pakistanere ol. ja til afrikanere (som ikke er muslimer) og sist men ikke minst:

 

Ja til Carl Ivar Hagen!!

er det bare muslimer som kommer til norge som flyktninger og drar på ferie og alt det drite der kanskje? NEI..hvorfor går du så hardt ut over bare muslimer når du heller kan si du hater alle utledninger!!??

du vet tydeligvis ikke hva muslimer står for (ja, er selv muslim)

alle de pakkisene og afrikanerne du ser rundt omkring er vel ikke muslimer??

kan vel være jøder og kristne de og...

 

altså..du kan godt hate alle utledninger for min del, men plz ikke kall alle dem for muslimer, du bare ødelegger ryktet vårt mer...

 

PS! som haltan nevnte, så går mye av oppførselen til disse folka på kultur og ikke religion...(da tenker jeg på tvangsekteskap osv..)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hvorfor han vil ofre populæritet bare for å tilfredsstille kristne fundamentalister med tåpelige generaliseringer om islam.

Det han prøver på er å skape et sterkt fundament ute på høyresiden for israel tilhengere. Og noe av grunnen til at han gjør dette nå er pga at han har lyst til å snappe opp alle som rømmer i fra Krf for tiden. Krf er jo som kjent blitt betydelig svekket i israelpolitikken sin.

 

Dette er en diskusjon jeg virkelig ikke orker å skrive meg inn i, men for å ta et eksempel på hun pakistanern i klassen som uttalte dette etter 11. september:

 

Fy faen ass.. Det var den beste dagen på lenge.. Dødsbra ass

 

I det øyeblikket fikk jeg lyst til å skyte hun.

 

(Nei, jeg sier ikke at alle er sånn, men jeg bare sier at hun er sånn.. Er det en er det flere. )

 

Jeg opplevde ellevte september på samme måte. Ikke at jeg støtter terroristhandlinger. Men jeg fant det exhilarating at noen endelig brakte noe av dritten tilbake til opphavet.

 

Jeg sier ikke med dette at jeg mener USA har feil, og at de har rett. De fortjener en kakk de også. Men det var vel mye pga det ikke var noen som hadde kakket til statene enda.

 

Valget mellom statene og midtøsten er uansett et valg mellom to onder etter min mening. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...