Gå til innhold

Carl I. Hagen angriper islam


Anbefalte innlegg

Haha... Landet der folk ikke får lov til å bestemme om de skal gå med burka eller ikke....

Iran er ikke det eneste landet hvor det er et faktum.

 

Landet Norge holder på å bli lik som... Carl I Hagen sier jo at han vil forby islam....

Nei, selv Hagen, enn hvor skeptisk han er til minorteter eller særinteresser, tror jeg aldri har sagt det. Han har sagt mye, men aldri at han vil forby det.

 

Tro meg, Iran suxx hardt. HalTan har rett, ikke rart de folka flykter derfra...

Irans regime er ikke akkurat noe man burde spøke med, nei. Her har FN en stor utfordring.

 

Norge holder også på å miste demokratiet.... dessverre....

Nei, tvert imot. Det at vi diskuterer alle disse sakene viser nettopp at vi har et demokrati. Hagen holdt en tale, med noen forslag, som andre stortingsmenn så på med avsky. Diskusjonen, er viktig i et demokrati. I det øyeblikk vi begynner å utelukke elementer vi ikke liker, er demokratiet, folkets styre, ikke lenger reellt. Alle stemmer, enn hvor ekstremistiske de er, må komme frem i lyset - ytringsfriheten, og den sunne fornuft vil seire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, tvert imot. Det at vi diskuterer alle disse sakene viser nettopp at vi har et demokrati. Hagen holdt en tale, med noen forslag, som andre stortingsmenn så på med avsky. Diskusjonen, er viktig i et demokrati. I det øyeblikk vi begynner å utelukke elementer vi ikke liker, er demokratiet, folkets styre, ikke lenger reellt. Alle stemmer, enn hvor ekstremistiske de er, må komme frem i lyset - ytringsfriheten, og den sunne fornuft vil seire.

 

Helt enig. Ytrings- og informasjonsfrihet utgjør grunnpilarene i et demokrati. Ikke bare skal alle få si hva de mener, men man skal også ha tilgang til det som blir sagt. Dette for at folk skal kunne gjøre opp selvstendige meninger om gitte tema. En ekstremistisk uttalelelse vil, nesten alltid, falle på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Nei, tvert imot. Det at vi diskuterer alle disse sakene viser nettopp at vi har et demokrati. Hagen holdt en tale, med noen forslag, som andre stortingsmenn så på med avsky. Diskusjonen, er viktig i et demokrati. I det øyeblikk vi begynner å utelukke elementer vi ikke liker, er demokratiet, folkets styre, ikke lenger reellt. Alle stemmer, enn hvor ekstremistiske de er, må komme frem i lyset - ytringsfriheten, og den sunne fornuft vil seire.

 

Helt enig. Ytrings- og informasjonsfrihet utgjør grunnpilarene i et demokrati. Ikke bare skal alle få si hva de mener, men man skal også ha tilgang til det som blir sagt. Dette for at folk skal kunne gjøre opp selvstendige meninger om gitte tema. En ekstremistisk uttalelelse vil, nesten alltid, falle på sin egen urimelighet.

Nettopp! Og det er viktig å vite at dette gjelder absolutt alle som måtte ha en mening å ytre. I et opplyst samfunn, der medier er en viktig kritisk kilde, vil fornuften seire. Derfor må mediene være uavhengige. I land som Italia, eier statslederen 9/10 av mediene. 1/10 er såkalt uavhengige. Det betyr at han har en langt større makt, og kan utelukke meninger han misliker uten å bli hånet av media.

 

Internett er nettopp en slik "uavhengig" kilde. Dog skal det sies at det alltid er vanskelig å oppnå full uavhengighet, på samme måte som det er umulig å være fullstendig objektiv i sine fremstillinger. Internettet er også nå svært kommersialisert, og mange interesser som støtter de ulike organene, kan ha en direkte innvirkning på hvordan organet forvaltes. Hvis noen av sponsorene eller støtteorganene på Hardware.no mislikte den politiske delen av forumet, fordi det var for luftige diskusjoner der - kunne de langt på vei fått stengt den delen.

Lenke til kommentar
Vel vi har jo fått munnkurv om å snakk om den indre konflikten i HW.no

Vel, det blir på en annen måte. Det er et internt anliggende. Jeg har ikke krav på å få vite hva naboen foretar seg på nattestid, ei vil jeg vite.

Om det er noe han ikke bør gjøre så har du krav på det. Skjuler naboen et narkolaboratium i kjelleren så har samfunnet så absolutt noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Vel vi har jo fått munnkurv om å snakk om den indre konflikten i HW.no

På en måte ja, men så er det egentlig en sak som egnetlig ikke anngår oss.

Saken hadde vært en helt annen hvis vi var ansatt av hw.no og hadde en kontrakt, men vi er her på frivillig basis og vi har egentlig ikke plikt på så mye informasjon.

Men nok om det emne.

Lenke til kommentar

Noe for å påvise at heller ikke kristendommen er så perfekt (ta det med en klype lettsaltet humor):

 

Laura Schlesinger er en kjent radioperson i USA som gir råd til de som ringer inn.

 

For kort tid siden svarte hun en av innringerne, med henvisning til 3. Mosebok 18:22, at homoseksualitet er en vederstyggelighet, og kan under ingen omstendighet tolereres.

 

Det følgende er et åpen brev til Dr. Laura ført i pennen av amerikansk statsborger, hvis navn er ukjent:

 

Kjære Dr. Laura,

 

Takk for at du gjør så mye for å lære folk opp i Guds bud. Jeg har lært mye av deg, og jeg prøver å dele disse kunnskapene med så mange jeg kan. Dersom noen for eksempel prøver å forsvare homoseksualitet, så minner jeg dem bare om 3. Mosebok 18:22 der det det står klart og tydelig at homoseksualitet er en vederstyggelighet. Så er ikke det mer å snakke om.

 

Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter Guds bud.

 

 

Hver gang jeg brenner en okse som et offer vet jeg at dette gir en duft som behager Herren (3.Mosebok 1:9) Problemet er naboene.

 

 

Jeg ønsker å selge min datter som slave (2. Mosebok 21:7) Med det prisnivået vi har i dag, hva mener du er en rett pris?

 

 

I 3. Mosebok 24:44 står det klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt fra et naboland. En venn av meg sier at dette gjelder bare for meksikanere, og ikke kanadiere. Her trenger jeg hjelp. Kan jeg eie kanadiere?

 

 

Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabatten. 2. Mosebok 35:2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

 

 

En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (3. Mosebok 11:10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig. Hvem har rett?

 

 

I 3.Mosebok 21:20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg må innrømme at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt, eller kan vi operere med litt slingringsmonn her?

 

 

De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd ifølge 3. Mosebok 19:27. Hvordan bør de straffes?

 

 

Jeg har lest i 3.Mosebok 11:7-8 at jeg ikke må røre noen rester av en død gris fordi det gjør meg uren. Kan jeg allikevel spille amerikansk fotball dersom jeg har hansker på?

 

 

Min onkel har en gård. Han synder mot 3.Mosebok 19:19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre fordi hun går med klær som er lagd av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen bare for å steine dem (3.Mosebok 24:10-16)? Er det ikke like lett å brenne de til døde i et familieselskap slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (3.Mosebok 20:14)?

Jeg vet du har gått i dybden på denne type problemstillinger. Så jeg er sikker på at du kan hjelpe meg.

 

Takk for at du stadig minner oss på at Guds ord er evig og uforanderlig.

 

Med hilsen en trofast disippel og tilbedende fan

 

Det jeg mener personlig er at grunnen til at folk er så blinde for det F***skapet som Israel driver mot Palestinerne er i hovedsak én: Folk er sinte på Carl I. Hagen for å ha noen å legge skylda på, og de tenker ikke lenger enn 'Carl I. har sagt det; da må det være feil !!' ... Skaff dere info om hva som har skjedd mellom Israel og Palestina de siste årene, så kan dere starte diskusjonen seriøst. Ja, begge parter er drittsekker; Ja, Israel er overlegent verst.

 

Edit: har lest ørlitt i tråden nå, og må få presisere at man kan være et like godt menneske samme hvilken religion man tilhører/ikke tilhører. Å oppføre seg som 'en god kristen' er ikke noe mål for meg, og det hadde ikke vært det om jeg hadde tilhørt noen religion heller. Målet mitt er å være et godt menneske. De fleste kristen, og de fleste muslimer, virker som om de følger dette, men når hele Israel (som en stat; ikke alle innbyggerne) faktisk oppfører seg på den måten bør man ta i et tak og gjøre noe med det. Hvis Carl I (som denne diskusjonen faktisk handler om) hadde fortsatt med svake ord og å ikke utrykke noe klart ville han aldri oppnådd det han vill; han ville ikke fått satt igang noen diskusjon rundt Israel/Palestina, og han hadde ikke fått folk til å få opp øynene for hva som faktisk skjer in real life. Det folk oppfatter nå er bare det som Kjell Magne, Erna og alle andre sannhetsforvrengere/sutreunger sier gjennom forskjellige media. Jeg tror ikke at valget av sted var for å lokke til seg stemmere, men heller ganske tilfeldig/for å få øynene til folk opp. Ikke vet jeg.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Vel vi har jo fått munnkurv om å snakk om den indre konflikten i HW.no

Vel, det blir på en annen måte. Det er et internt anliggende. Jeg har ikke krav på å få vite hva naboen foretar seg på nattestid, ei vil jeg vite.

Om det er noe han ikke bør gjøre så har du krav på det. Skjuler naboen et narkolaboratium i kjelleren så har samfunnet så absolutt noe med det å gjøre.

Trodde ikke du ville ha et angiversamfunn?

Lenke til kommentar
Å si fra om et narkolaboratorium i naboens kjeller er bare til samfunnets beste, og jeg ville definitivt sagt i fra.

Hvordan er det «til samfunnets beste» at myndighetene bruker ressurser på å hindre at folk skader sin egen kropp fremfor å heller slå ned på reell (dvs. rettighetskrenkende) kriminalitet?

Lenke til kommentar
Vel vi har jo fått munnkurv om å snakk om den indre konflikten i HW.no

Ehm, mulig jeg er treg i oppfattelsen, men hva slags konflikt er det? Har ikke fått med meg... Noen som kan sende meg PM hvis det ikke er låv til å snakke om det?

Er det virkelig interessant? Selv kunne jeg virkelig ikke interessert meg mindre. Så lenge forumet opprettholdes, og politiske meninger ikke sensureres er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Vel vi har jo fått munnkurv om å snakk om den indre konflikten i HW.no

Ehm, mulig jeg er treg i oppfattelsen, men hva slags konflikt er det? Har ikke fått med meg... Noen som kan sende meg PM hvis det ikke er låv til å snakke om det?

Er det virkelig interessant? Selv kunne jeg virkelig ikke interessert meg mindre. Så lenge forumet opprettholdes, og politiske meninger ikke sensureres er jeg fornøyd.

Altså, jeg er bare nysgjerrig. Jeg oppforder ikke til noen debatt rundt det, jeg bare lurer på hva det dreier seg om. Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har lagt den ut, men dette var enda værre:

 

LES HELE HER

 

Frp-ere på Sørlandet vil forby islam

 

Karina Udnæs, nestleder i Frps bystyregruppe i Kristiansand går enda lenger. 

 

-Det er på høy tid at Norge og Europa gjør ideologien islam, og utøvelsen av denne, forbudt og straffbar på lik linje med nazisme.

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har lagt den ut, men dette var enda værre:

 

LES HELE HER

 

Frp-ere på Sørlandet vil forby islam

 

Karina Udnæs, nestleder i Frps bystyregruppe i Kristiansand går enda lenger.  

  

-Det er på høy tid at Norge og Europa gjør ideologien islam, og utøvelsen av denne, forbudt og straffbar på lik linje med nazisme.

Det viser hvor mange ekstremt smarte mennesker som finnes. Er så ekstremt stusselig. Ved å forby islam tror de alt løser seg ? :ermm:

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

Lenke til kommentar

I den kristne avisen Norge IDAG, skrev hun et innlegg her om dagen, om islam:

 

DEBATTINNLEGG:

Hvem er det som sier at Nazismen er en religion? Hvis mange nok påstår dette, vil da også Nazismen bli lovlig i de land som har religionsfrihet? Islam er en like farlig ideologi som det Nazismen er, det som gjør Islam ”lovlig” er at Islam er kamuflert som en religion.

 

Kanskje det er på tide å revurdere {religionsfrihets prinsippet}, og å forby Islam og andre fordekte religioner som i sine skrifter fremmer drap på {de} som ikke vil underkaste seg ideologien til religionen? Nazismen er tross alt en forbudt ideologi i Europa (?). Det er mange likheter med Koranens ”ideologiske” skrifter og Adolf Hitlers ideologiske skrift {”Mein Kapf”}. Både Koranen og Mein Kampf oppfordrer til utryddelse av menneskegrupper som er annerledes en de menneskegruppene som er godtatt i disse skriftene.

 

Det gamle testamentet i Bibelen er en historisk nedtegnelse, og er ingen ideologisk skrift. Det Nye testamentet i Bibelen har derimot elementer av ideologi i sine skrifter, men ingen steder i disse skriftene blir det oppfordret til drap, krig eller utryddelse av mennesker, der det refereres til at det å ta liv er Guds anliggende, og ikke menneskers. På grunnlag av dette så bør ingen argumentere for at ”alle religioner er likeverdige”, da det er tydelige forskjeller mellom religioner som gjennom sine skrifter oppfordrer mennesker til å drepe andre mennesker, og de religioner som i sine skrifter advarer mot å ta liv. På grunnlag av dette så bør ideologien til Islam samt utøvelsen av denne ideologien være like straffbart i Norge og Europa for øvrig som Nazismens ideologi og utøvelse er forbudt og straffbar.

 

Karina Udnæs

Nestgruppeleder

Kristiansand Fremskrittsparti

Et par kommentarer etter dette mildt sagt interessante innlegget er på sin plass. Hun snakker i de vide og brede om såkalte forbudte ideologier - gir ikke ytringsfriheten rett til å utøve en hviken som helst ideologi, så lenge det ikke krysser norsk lov. Det er ikke fastsatt noe sted at en spesifikk ideologi er forbudt.

 

Og hvem er hun til å si dette? Hun er selv en kristenfundamentalistisk bedehus-eksentriker fra det sørligste sørland. Skal vi gjøre hennes ord straffbare også? Hvis jeg hadde vært henne, vil jeg sensurert meg selv med en gang. Et skudd i foten, og litt til, men først og fremst: skremmende.

 

Hvis dette representerer folk flest, sier jeg, bytt folk.

 

* Ordene i {} representerer skrivefeil i teksten. Som kjent oppfordrer FRP innvandrere til å lære god norsk. Jeg oppfordrer FRPere til å lære seg selv norsk først.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...