Gå til innhold

Carl I. Hagen angriper islam


Anbefalte innlegg

Dette er også en minoritet, men d er selvmordsbomberne også.

Som jeg har vist, har terroristene stor støtte blant palestiner-araberne. Du har ikke vist at det samme gjelder for jødiske terroristorganisasjoner.

 

Hvis du har noen undersøkelser som sier det motsatte, show them, hvis ikke må vi trekke litt konklusjoner.

Vi må ikke trekke konklusjoner, nei. Istedenfor å gjette, kan man finne ut sannheten. Og som sagt, det er du som hevder at "det finnes sikkert like mange i Israel som vil fjerne palistinerne, som det finnes palistinere som vil bli kvitt israelere", altså er det du som har bevisbyrden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å pliz, en undersøkelse blir ikke ordentlig, folk følelser endrer seg konstant. Hvis en selvmordsbombe sprenger mindt i Tel Aviv, blir israelernes instilling til palistinerne anderledes.

 

Når palistinere lever i fattigdom, og blir undertrykt fra alle kanter, og noen israelske helikoptre kommer og dreper en leder av en av de organisasjonene som gjør noe bra for folket, selvfølgelig blir raseriet mot Israel større.

 

Du kan heller ikke avvise at israelrne vil bli kvitt palistinerne, og hadde du en link til en objektiv kilde ang. støtten til f.eks Hamas og lignende grupper?

Lenke til kommentar
Å pliz, en undersøkelse blir ikke ordentlig, folk følelser endrer seg konstant.

På JMCCs sider kan du finne meningsmålinger tilbake til 1999. I perioden 1999-2004 har andelen palestiner-arabere som støtter terrorisme holdt seg jevnt på over 70%. Til tider har den vært oppe i 84%.

 

Når palistinere lever i fattigdom, og blir undertrykt fra alle kanter, og noen israelske helikoptre kommer og dreper en leder av en av de organisasjonene som gjør noe bra for folket, selvfølgelig blir raseriet mot Israel større.

Gjør noe bra for folket? Du snakker her om en organisasjon som sender barn ut for å sprenge seg selv i luften, som starter skoler for å kunne indoktrinere unge palestiner-arabere med antisemittisk propaganda, etc. Palestiner-arabere har forøvrig høyere levestandard enn i noe annet land i Midtøsten.

 

Du kan heller ikke avvise at israelrne vil bli kvitt palistinerne

Det er ikke min oppgave å motbevise dine gjettinger. Det er en god regel at den som kommer med en positiv påstand fører bevis for den.

 

hadde du en link til en objektiv kilde ang. støtten til f.eks Hamas og lignende grupper?

Jeg finner ikke noe om det på JMCCs sider. Det nærmeste man kommer, er et spørsmål om hvem palestiner-araberne stoler mest på. 27% svarer såkalte "Islamic factions", som inkluderer Hamas, Islamsk hellig krig og liknende.

Lenke til kommentar
Gjør noe bra for folket? Du snakker her om en organisasjon som sender barn ut for å sprenge seg selv i luften, som starter skoler for å kunne indoktrinere unge palestiner-arabere med antisemittisk propaganda, etc. Palestiner-arabere har forøvrig høyere levestandard enn i noe annet land i Midtøsten.

Hamas er en del av et stor felleskap av organisasjoner i de arabiske landene, og den eneste delen som har en vepned gren. De ser på det de gjør som en forvarskamp.

 

Og de gjør mye bra for lokalbefolkningen, er ikke arbeidsledigheten på ca. 50% i palistina?

Lenke til kommentar

At arabere ser ut til å overta mye i norge, er det vel ikke så liten tvil om. Hvertfall i Oslo.

Hver gang jeg er der kan det formelig merkes hvordan de øker. De overtar mer og mer på sjapper, utesteder etc etc. Får inntrykk av at de menger seg med hverandre og hjelper hverandre (kanskje på bekostning av nordmenns muligheter til å skaffe seg jobber)

 

Samtidig ser det også ut som det øker voldsomt med tiggere i Oslo. Da jeg var der for en uke siden, satt det en tigger på nesten annenhvert hjørne med et pappkrus i hånden. Såvidt jeg har sett, er de alle norske urfolk. Til og med kvinner har begynt med det. Det har jeg ikke sett før.

 

Akkurat det bildet virker litt skremmende. Et eller annet er ikke som det burde være.. :shrug:

Lenke til kommentar

At det er en sammenheng mellom araberes økonomiske vekst og økningen tiggere har du egentlig ikke grunnlag for å si, for å være helt ærlig. :shrug:

 

EDIT: Og det at arbere "ar" jobbene "våre" er jo egentlig heller ike noe argument. Mange utlendinger/arabare whatever har de virkelig kjipe jobbene som nordmenn flest ikke vil ha, og mange driver egen business, noe som ikke akkurat går ut over arbeidsmarkedet i negativ retning.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

 

EDIT: Og det at arbere "ar" jobbene "våre" er jo egentlig heller ike noe argument. Mange utlendinger/arabare whatever har de virkelig kjipe jobbene som nordmenn flest ikke vil ha, og mange driver egen business, noe som ikke akkurat går ut over arbeidsmarkedet i negativ retning.

Regnet med at den ville komme raskt ja. Er overbevist om den klisjeen/myten - mer enn et argument er feil. Det ville alltid finnes norske som hadde tatt de jobbene, akkurat som før i tiden.

Lenke til kommentar
Som sagt: du kan ikke påvise en sammenheng.

 

Jeg ser egentlig på det som positivt jeg, at "utlendinger" kommer seg opp og frem i næringslivet/på jobbmarkedet. Det er jo en positiv tendens med tanke på kriminalitet i innvandrermiljøer, integrering i det norske samfunnet også videre.

Når har jeg sagt at det kan påvises en sammenheng? Refererte bare til hva som observeres, jeg. Så får jo en hver tenke sitt

Lenke til kommentar
De fleste nordmenn vil ikke ha de jobbene de fleste utlendingene har uansett. 

Hvor har du egentlig det fra? Det er noe som er populært å mene og tro, men det er alt for enkelt å si det slik.

Det er klart - slik det er blitt, er nok dette tilfelle for mange, men var nordmenn nødt til å ta de jobbene, hadde der alltid vært noen villige. Da hadde det også vært mer naturlig enn i dag at nordmenn tok slike jobber, og det hadde ikke vært den aversjonen mot det som fins blant en del i dag. Alle kunne jo uansett ikke nektet, for da hadde de jo mistet trygden. Man er forpliktet til å ta ledige jobber som finnes. Men mange hadde også vært villige.

Kanskje en del av de som går på gaten og tigger ikke fikk sjansen en gang i tiden

og havnet i uføret. Mange av dem tror jeg faktisk hadde villet og passet til å ta akkurat den type jobber. Og de som er synlige på gatene er jo bare topp av et isfjell.

Alt jeg sier er at noe ikke er som det skal være i dette samfunnet., og disse yttergående eksemplene tror jeg forteller noe om symptomene som er der. Mange normenn blir dårlig behandlet i forhold til utlendinger. Det har vi sett masse eksempler på. Kan også nevne eldre og syke for den del.

Men hvorfor skal det strømme så fryktelig mange arabere inn i dette lille, tynt befolkede landet? Tror det er en helt naturlig reaksjon å føle at det er på tide å snakke om å sette grenser her.

Lenke til kommentar

Lever fett på staten? Vet du hvordan de fleste innvandere lever?

 

Det er så sinnsykt mange i Norge som snylter, noen ekstra sykedager, litt ekstra uføretrygded osv, jeg vil ikke at at innvanderere er de største snylterne her i Norge, er så mange nordmenn som utnytter systemet.

Lenke til kommentar
Jeg synes bare at tankene bak partiprogrammet til FrP skinner gjennom når man går ut og sier at Muhammed, muslimenes profet, allahs talerør, skjøv barn foran seg, og at muslimer i dag gjør det samme ved å trene opp barn til å bli selvmordsbombere.

Nå skal du være klar over at Islam fullt ut tillater "bruk" av barn til både det ene og det andre - ifølge Hadith (og dermed også Sharia) giftet Muhammed selv seg med en 6-årig pike med hvem han fullbyrdet ekteskapet da hun var 9.

1. I bibelen står det også at Noah ble 850 år gammel (eller noe deromkring, hvis jeg husker riktig). Noe må kanskje tas med en klype salt, selvom akkurat det du nevner her sikkert er sant.

 

2. Selvom noe står i Koranen, er det vel en smule drøyt å påstå at alle muslimer gjør dette...

1: Ånei ånei, tenk å bli 850 år gammel, DET er farlig det!

 

2: Har jeg da ikke påstatt heller. Men ytterliggående, ekstremistiske muslimer har en tendens til å ta både Hadith og Sharia seriøst.

Endret av farke
Lenke til kommentar

Jeg har vært på noen ukers ferie unna gode, gamle Gnore, så har bare nettopp fått satt meg ned med avisene.... og det har tydeligvis ikke skjedd mye i dette landet i denne tiden....

 

... bortsett fra en ikke overraskende opptreden av partilederen for Norges fremste polpulistiske, kristenfundamentalistiske uten å helt skjønne det og ikke minst isolasjonistiske norske politiske parti. For å midt i noe som synes å være en langvarig debatt, vil jeg bare ytre et par synspunkter.

 

Den kristelige institusjonen Levende Ord har alltid vært en kristenfundamentalistisk bastion, og Hagen har tidligere viftet med medlemskap i denne foreningen. Talen han holdt tidligere i uka bar preg å være et direkte angrep på hele den muslimske befolkning, men med en annen forkledning. Hagens plan er å mobilisere det kristen-fundamentalistiske Norge, en definitvt ikke-minoritet.

 

I denne krafttalen, hvis retorikk likner en av mellomkrigstidens mange propagandatriks, lefler han med bibelord og en noe folkelig parallell til islam. Til forsvar for seg selv får han med et poeng om at dette angrepet ikke gjelder alle muslimer, da han hevder å respektere alle de muslimer, som oppfører seg som om de skulle være gode kristne. Populistiske partier, og da især Fremskrittspartiet har aldri respekter særrettigheter blant minoriteter og overhøvler derfor religionsfriheten på en mildt sagt uoriginal måte.

 

Hva oppnår så Hagen med talen? Han sprer frykt. Frykt er roten til en slags folkelig mobilisering mot det/dem som måtte være årsaken til denne fryktfølelsen, i dette tilfellet, muslimske fundamentalister, som utfører terrorhandlinger på norsk jord - noe som aldri har foregått, eller foreløpig, vært i nærheten av å foregå. For det andre, og mest viktige i første omgang, oppnår han å hale de siste stemmene utifra Kristelig Folkeparti. Det ville ikke overraske meg om familien Apelthun-Sæle om ikke lenger melder overgang til partiet "for folk flest".

 

Hva sitter man igjen med etter talen? Jeg sitter igjen med en litt ekkel ettersmak av noe jeg har hørt før, men i denne gang, ny innpakkning. Et nytt folk. Sikkert er det ihvertfall at på hver sin side er Hagen og mullah Krekar to motpoler, to religioner. Religionskrigene er ikke over, enten de er i "Levende Ord", eller i "levende skjold".

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Iran er ett fucked up land. Ikke rart de flykter til Norge.

heeeey :realmad::omg: ! jeg er fra iran, og mener enda at det er et fint sted!!!

hva er det som er så fucka med iran da? alle land er fucka på sin egen skrudde måte...

Haha... Landet der folk ikke får lov til å bestemme om de skal gå med burka eller ikke....

 

Landet Norge holder på å bli lik som... Carl I Hagen sier jo at han vil forby islam....

 

Tro meg, Iran suxx hardt. HalTan har rett, ikke rart de folka flykter derfra...

 

Norge holder også på å miste demokratiet.... dessverre....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...