Gå til innhold

Carl I. Hagen angriper islam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle som er så mot USA å Israel kan vel verves seg som hos Osama da, så kan dere jo kjempe for det dere tror så på. Blir helt overgitt over mange her. Det er klart det går med sivile i krig, men der er forskjell på å ta livet av en terrorist, å ta med seg 5 - 6 stk i slengen i uhell, fremfor sånn som terroristene gjør å ta sivile mål fordi de faen meg er for feige til å gå på soldatene. Noen jævla feige svin kaller jeg de. Jævli modig gjort. Ta livet av en haug med sivile som ikke kan forsvare seg :no:

 

PS. Mener ikke Arabere/Muslimer jevnt over, men terrorister. Bare så jeg ikke får den slengt i trynet

Lenke til kommentar
Alle som er så mot USA å Israel kan vel verves seg som hos Osama da, så kan dere jo kjempe for det dere tror så på.

Ah... så hvis du kritiserer Israel og USA, så er man nødt til å like Osama?

 

Jeg har svært lite til overs for styresmaktene i Israel og USA, men har enda mindre til over for Osama og hans like.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

I det siste har mange militære mål blitt angrepet av selvmordsbombere, er dette greit?

 

En STOR forskjell mange ikke klarer å se mellom partene er at bare en liten del av palistinerne utfører, og en liten del støtter disse handlingene.

 

Israel er derimot et demokrati, og da må hele landet svare for det regjeringen gjør. Det må ikke palistinerne, hvis da ikke Arafat og resten av den palistinske ledelsen går til krig mot Israel.

 

Dere sier også at målet til ekstreministene er å fjerne Israel fra kartet, det er sikkert den beste løsningen. Men jeg tror 90% av de, vil nøye seg med å flytte grensene, fjerne bosettningene, og gjøre palistina virkelig selvstendig, ikke bare på papiret. I tillegg til dette må FN gå inn, hjelpe palistinerne (desto bedre de har det, desto mindre grunn er det for å være sure på Israel), og evt FN eller NATO, må love å komme Israel til bistand hvis det skulle utbryte en ny krig, noe jeg tviler på kommer til å skje hvis dette er lovet.

 

Så lenge palistinerne blir undertrykket og neglisjert (både av Israel og araberstater) vil noen alltid noen ty til mer drastiske tiltak.

Håper jeg ikke må minne dere om at Israel/jødene hadde de første terroristene og selvmordsbomberne, og det finnes sikkert like mange i Israel som vil fjerne palistinerne, som det finnes palistinere som vil bli kvitt israelere.

Lenke til kommentar
du glemte å nevne at det ikke bodde jøder der før Israel ble skapt etter krigen

Nei, det bodde ikke en eneste jøde der. Ikke én eneste. :!:

 

Til din informasjon kan jeg opplyse om at nærmere en million jøder flyktet fra arabiske land til Israel da staten ble opprettet. Det er faktisk flere enn det var arabere som forlot Israel. I tillegg bodde det flere hundre tusen jøder i britenes Palestina-mandat før staten Israel ble opprettet.

Lenke til kommentar
Nei, det bodde ikke en eneste jøde der. Ikke én eneste. :!:

 

Til din informasjon kan jeg opplyse om at nærmere en million jøder flyktet fra arabiske land til Israel da staten ble opprettet. Det er faktisk flere enn det var arabere som forlot Israel. I tillegg bodde det flere hundre tusen jøder i britenes Palestina-mandat før staten Israel ble opprettet.

Hva med alle palestinere som ble gjort til flyktninger i andre land når Israel begynte sin okkupasjon? Skikkelig kult å være _flyktning_ av 3. generasjon...

 

Uansett så bodde det mange ganger flere palestinere i britenes Palestina-mandat, som du så fint sier, enn det bodde jøder der.

Lenke til kommentar
Nei, det bodde ikke en eneste jøde der. Ikke én eneste. :!:

:roll:

 

Til din informasjon kan jeg opplyse om at nærmere en million jøder flyktet fra arabiske land til Israel da staten ble opprettet. Det er faktisk flere enn det var arabere som forlot Israel. I tillegg bodde det flere hundre tusen jøder i britenes Palestina-mandat før staten Israel ble opprettet.

 

Poenget var at det bodde veldig få jøder der. De var drevet ut av landet for lenge siden. Britene stengte jo faktisk grensene sine ganske raskt for jøder igjen da de som bodde der likte det dårlig.

Lenke til kommentar
Hva mener du at Israel burde gjøre? Gi etter og forære landet til terroristen Yassir Arafat?

Det burde være fullstendig mulig å få til en løsning på konflikter der begge parter er fornøyde, men det kommer til å koste både Isreal og Palestina litt her og der, men er ikke freden verdt det? Mennesker dør daglig i Israel/Palestina på begge sider, hvorfor i alle dager kan ingen av partene innse at de ikke kommer til å komme til løsning før de enten forsøker på en skikkelig fredsavtale, eller den ene staten utrydder den andre. Slik de holder på nå, er en evighetskrig.

Lenke til kommentar
En STOR forskjell mange ikke klarer å se mellom partene er at bare en liten del av palistinerne utfører, og en liten del støtter disse handlingene.

Det er feil. Et flertall av palestiner-araberne, faktisk så mye som 75%, støtter terrorisme.

 

Dere sier også at målet til ekstreministene er å fjerne Israel fra kartet, det er sikkert den beste løsningen. Men jeg tror 90% av de, vil nøye seg med å flytte grensene, fjerne bosettningene, og gjøre palistina virkelig selvstendig, ikke bare på papiret.

Hvorfor undersøker du ikke fremfor å ta tall rett ut av luften? 51,1% av palestiner-araberne mener at målet må være at en palestinsk stat skal erstatte Israel, ikke komme i tillegg. 42,8%, det vil si ganske mye mindre enn 90%, slik du hevder, mener at målet bør være at Israels okkupasjon av Gaza og Vestbredden avsluttes.

 

(Kilde: JMCC)

 

Håper jeg ikke må minne dere om at Israel/jødene hadde de første terroristene og selvmordsbomberne

Men i motsetning til den palestinsk-arabiske terrorismen, var de israelske terroristene marginale grupper uten støtte i befolkningen.

 

og det finnes sikkert like mange i Israel som vil fjerne palistinerne, som det finnes palistinere som vil bli kvitt israelere.

Nei.

Lenke til kommentar
Hva med alle palestinere som ble gjort til flyktninger i andre land når Israel begynte sin okkupasjon?

På grunn av at arabiske land nektet (og nekter) å ta imot arabere som flyttet fra Israel, ja. Hva forteller det deg?

 

Uansett så bodde det mange ganger flere palestinere i britenes Palestina-mandat, som du så fint sier, enn det bodde jøder der.

Jødene var i mindretall, selvsagt. Men det ville de vært uansett hvor Israel hadde blitt opprettet.

Lenke til kommentar
Det burde være fullstendig mulig å få til en løsning på konflikter der begge parter er fornøyde, men det kommer til å koste både Isreal og Palestina litt her og der, men er ikke freden verdt det?

Problemet er at palestiner-araberne ikke ønsker fred; de ønsker å fjerne Israel fra kartet.

 

Som Golda Meir sa det:

 

Vi ønsker å leve. De ønsker å drepe oss. Dette er ikke et spørsmål som gir meget rom for kompromissløsninger.
Lenke til kommentar
og det finnes sikkert like mange i Israel som vil fjerne palistinerne, som det finnes palistinere som vil bli kvitt israelere.

Nei.

Har du en lignende undersøkelse som bekrefter dette?

Det er "boy2star" som har bevisbyrden.

 

Men de har jo uansett fjernet Palestina i praksis uansett, så det spiller vel liten rolle for de.

Dét har nok palestiner-araberne klart helt på egen hånd. De har hatt mange muligheter til å opprette sin egen stat, men har aldri benyttet seg av mulighetene. Tvert imot øker frekvensen av terroristangrep hver gang fredssamtaler initieres.

Lenke til kommentar

Bevisbyrden?

 

Man har ytterpunktene på begge sider, har ikke bevis for dette, men er flere israelske politikere som har blitt henrettet pga deres "vennlighet" mot palistinerne. Mange ser på hele området som landet de har fått av Gud, og mener derfor de har krav på dette.

 

Dette er også en minoritet, men d er selvmordsbomberne også.

 

Hvis du har noen undersøkelser som sier det motsatte, show them, hvis ikke må vi trekke litt konklusjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...