bææææææ Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hei En kamerat av meg driver og modder musa si. Han har lakket den svart og borret et hull som han har satt netting under. Nå har han fått tak i noen led's som han vil montere inni musa. Er det noen som vet om hvilke av ledningene som går inn i musa som er strøm. Slik ser pluggen inn til musa ut. Det er en standerd IBM kulemus. Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Svart = jording Orange = 3,3V Gul = 12V Rød= 5V det er iallefall slik det bør være men siden det er inni musa så kan en begynne å lure litt men prøv først me rød og svart Lenke til kommentar
bææææææ Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Takk for svaret ditt, xcavated!!! Blir update enten i kveld eller i morgen om hvordan d går. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Svart er jord. Musa har 5volt. De som er antatt som 3,3v og 12v er nok clock og data. Tror ikke det er noe problem å prøve seg fram! Har du måleutstyr (voltmeter/multimeter el.lig.) gjør det saken mye enklere! Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 jeg moddet en pitte liten p1 vifte i den gamle musa mi da stappet jeg bare di 2 ldeningene fra vifta ope kontakten ..tror jeg brukte 5 eller 12 volt tru ? samma d du bruker det som passer deg =) Lenke til kommentar
Empty Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Ta å gjør som LOZER sa, få tak i et multimeter eller voltmeter og mål. Ut av USB eller PS2 utgangen så er det ikke noen 12v utgang bare 5v. Har selv moddet musa mi med et firewheel (guide finnes @Metku.net) og har aldri finni mer enn 5v. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Avgir ikke LED's litt varme? Blir vel ganske ubehagelig når musa er glovarm inni hånda, svette hele tida mens man spiller? Lenke til kommentar
Stenberg^ Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei her er bilder av musa. sorry, pga kvalitet, men det ble tatt med mobil. ehe Hele musa, Med gitter (uten led), med led. Den leden jeg brukte var nokså fokusert, derfor det dårlige bildet. Blir nok utbytta med en annen led så fort jeg får tak i en. Takk for alle tips! Lenke til kommentar
bææææææ Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Var ganske dårlige bilder , men jeg får snart et digitalkamera til disposisjon. Da blir d noen nye bilder Lenke til kommentar
Empty Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Avgir ikke LED's litt varme? Blir vel ganske ubehagelig når musa er glovarm inni hånda, svette hele tida mens man spiller? Jeg merker i alle fall ingenting til led'se i musa mi, og det får ca 3v altså helt standard led... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei her er bilder av musa. sorry, pga kvalitet, men det ble tatt med mobil. ehe Hele musa, Med gitter (uten led), med led. Den leden jeg brukte var nokså fokusert, derfor det dårlige bildet. Blir nok utbytta med en annen led så fort jeg får tak i en. Takk for alle tips! Noen bilder i dagslys hadde vært fint. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 stormer velkommen til forumet Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Avgir ikke LED's litt varme? Blir vel ganske ubehagelig når musa er glovarm inni hånda, svette hele tida mens man spiller? hvilke leds det er snakk om her a?? Btw: Stormer weelkomen til forume! Lenke til kommentar
crauzer Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Avgir ikke LED's litt varme? Blir vel ganske ubehagelig når musa er glovarm inni hånda, svette hele tida mens man spiller? LED's Avgir "Ingen" varme. I hvertfall ikke som du kan kjenne Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hehe, jeg "overklokka" noen led's en gang... ga de 3V, var laga for 2 De ble VARME :!: Men under normal drift blir ikke leds varme nei... Lenke til kommentar
Stenberg^ Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 hvilke leds det er snakk om her a?? he he, det sitter en liten en inne i musa, men den er vanskelig å se . jeg hadde bare en fokusert led, derfor ser man ikke leden så godt. men, som jeg har sagt tidligere.... blir nok bytta ut med noen andre så fort jeg får tak i. (gidder ikke å kjøpe fra mikroplex e.l) Takk for velkomsten! skal nok starte på et nytt prosjekt snart . Noen tips? Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 heh jeg holder på med akkurat det samme.. bare at jeg har microsoft mus i steden Lenke til kommentar
crauzer Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 LED's kjøper dere på ELFA... www.elfa.se/no Finnes under optokomponenter i menyen til venstre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå