panzerwolf Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Edit: Til asad: Det heter ikke "catch" men "cache". Et bra norsk ord for det samme er forresten "minnebuffer". *pirke litt* Buffer er et engelsk ord. Et bra norsk ord er hurtigminne Fint å se 16MB-disker til "vanlige" maskiner også! Maxtor var vel også først ute med ATA-133, var de ikke? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Det stemmer. Maxtor var først uten med ATA133, og det er vel fortsatt mange produsenter som har ikke har tatt i bruk ATA133. ATA133 er vel egentlig kun et varemerke eiet av maxtor mens ATA33, ATA66 og ATA100 var industristandarder (DIN eller ISA standard). Det er vel noe av grunnen til at ikke alle produsentene valgte å bruke ATA133. En annen viktig grunn er nok at båndbredden til ATA100 holder i massevis ennå. (Selv de aller raskeste 15k SCSI-diskene har vel ikke passert max 100MB/s sekvensiell transfer ennå) *pirke litt mer* Heter ikke sånne dempere som er i enden av jernbanespor "buffere" også på norsk? Men jeg skal være enig i at hurtigminne høres mer norsk ut. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 mye rart som kalles buffer/buffere, men det er fortsatt et engelsk ord Lenke til kommentar
gspr Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Prisen var da virkelig ikke så hakkande gale heller. Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Maxtor er fine, vi liker Maxtor :-) Jeg har lest litt om den disken der, jeg finner ikke igjen URL'ene i farten, men den yter bra, men får fortsatt juling av 10000 RPM diskene på 36/74 GB.... Men, er jo mye lagringsplass da :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå