Qwseyvnd Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Når jeg skal nedlaste noe fra internett, får jeg ca 3-6 kb/s, hva er galt? Jeg vil la Freevo starte automatisk via oppstart, logge inn root bruker automatisk også, hvordan ? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Når jeg skal nedlaste noe fra internett, får jeg ca 3-6 kb/s, hva er galt?Jeg vil la Freevo starte automatisk via oppstart, logge inn root bruker automatisk også, hvordan ? 1. Ingenting (hvis du sitter paa 56k) Litt meir info hadde vert kjekt 2. Automatisk paalogging til root er IKKJE aa anbefale, da dette ineberer ein stor sikkerhetsrisiko. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hvilken distro kjører du? Jeg kjører Freevo på en Slackware 9.1 distro. Løsningen jeg hadde der var og legge Freevo til en egen runlevel, jeg valgte runlevel 5 til freevo. Slik ser min inittab ut: ----------------------------------------------- # Default runlevel. (Do not set to 0 or 6) id:5:initdefault: # System initialization (runs when system boots). si:S:sysinit:/etc/rc.d/rc.S # Script to run when going single user (runlevel 1). su:1S:wait:/etc/rc.d/rc.K # Script to run when going multi user. rc:2345:wait:/etc/rc.d/rc.M #Freevo runlevel fr:5:wait:/etc/rc.d/rc.freevo ---------------------------------------------------- rc.freevo mekker du selv; som hos meg ser slik ut: ----------------------------------------------------- export PATH=/usr/local/sbin:/usr/sbin:/sbin:/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games:/usr/lib/java/bin:/usr/lib/java/jre/bin export USER=root export HOME=/root /usr/local/bin/freevo recordserver start & LANG=no /usr/local/bin/freevo -fs ----------------------------------------------------- Da starter du opp i freevo med X11. Hvis du kjører en annen distro enn slackware må du gjøre det helt annerledes, da slackware bruker (fortell meg om jeg tar feil) Sytem V inittab, samme som FreeBSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå