Gå til innhold

Fujitsu Siemes Amilo D

Anbefalte innlegg

Hepp!

Har en Fujitsu Siemes Amilo D. 2,53 mhz Pentium 4 med 512 Mb Ram.

Denne pcen har det med å slå av seg selv i tide og utide. Spessielt når pcen jobber hardt, f.eks hvis jeg skal reparere Rar filer med et Par sett. Men ellers også. Det eneste forvarslet jeg får, er at viften i pcen begynner å surre noe så forferdelig, noe sekunder etterpå så slår den seg av.

Noen som har vært borti lignenes? Har oppgraders Bios, reinstalert OS og gjort alt mulig snadder for å eliminere grunner. Er det prossesoren som holder på å takke for seg?

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har vert borti det ja med min Amilo D. Vist du kjenner etter så er den veldig varm over venstre arm. Har oppdatert BIOS, men det virker ikke så dette var til noe hjelp. 1 ting, det har kun skjedd når det har vert veldig varm i rommet.

Har vært på ferie, så jeg har ikke fått svart. Nei, det skjer uansett temperatur i rommet. Kjennes ikke varm ut heller pcen når det skjer. Har forsøkt å opgradere BIOS, og jeg har tilogmed prøvd å kjøre en stor bordvifte på pcen. Det virker som om problemet oppstår når pcen gjør store og tunge oppgaver, eller når jeg foretar meg flere oppgaver samtidig. Å spille på pcen kan jeg bare glemme, da slår den seg av bare jeg viser den coveret på spillet for å sette det på spissen. :blush:

Lenke til kommentar

Hei!

Har selv en Amilo D med det samme problemet, og dette skal være et velkjent problem for denne maskinen.

Sannsynligvis kommer dette av at det har lagt seg masse støv på vifta, og at denne derfor ikke får kjølt ned pcen tilstrekkelig.

For å løse dette kan du prøve å blåse hardt inn i luftinntaket for vifta; dersom du blåser hardt nok vil du se en "støvsky" som kommer ut.

Ellers er det stor sannsynlighet for at maskinen må inn til service for å støvsuges. (I mitt tilfelle byttet de ut hele vifta, noe som gikk på garantien.)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har ofte samme problem med min, pc'en jobber hardt og skrur seg av. Kan gå god for at det hjelper å blåse hardt inn i luftinntaket, har fungert for meg hvertfall. Beste ville vel være å få den renset, men prøv å blås først du... Ofte ikke mer som skal til ;)

Lenke til kommentar
Har ofte samme problem med min, pc'en jobber hardt og skrur seg av. Kan gå god for at det hjelper å blåse hardt inn i luftinntaket, har fungert for meg hvertfall. Beste ville vel være å få den renset, men prøv å blås først du... Ofte ikke mer som skal til ;)

takk for masse gode forslag, skal virkelig prøve å bruke litt luft fra lunger og vifter. :thumbup:

Lenke til kommentar
Har ofte samme problem med min, pc'en jobber hardt og skrur seg av. Kan gå god for at det hjelper å blåse hardt inn i luftinntaket, har fungert for meg hvertfall. Beste ville vel være å få den renset, men prøv å blås først du... Ofte ikke mer som skal til  ;)

takk for masse gode forslag, skal virkelig prøve å bruke litt luft fra lunger og vifter. :thumbup:

Så på FS sitt forum at det var en som brukte støvsugeren til å rense den. Ganske latterlig at sånn må til for å få en stabil maskin, men så er det jo en crappy peace of shit vi har kjøpt oss :(

Lenke til kommentar

Var på Biltema i dag, kjøpte meg Trykkluftspray. Gav pcen min en dusj med luft og VIPPS! Dritten funker som den skal igjen!

Takker og bukker for råd, hadde det ikke vært for dere så hadde jeg mest sannsynlig levert den inn og måttet ut med pæng! Kan nesten ikke få takket dere nok! :thumbup:

PS: Hvis det er flere som skal prøve dette så ikke legg trykkluftsprayen på siden når dere spruter luft inn, da kommer det nemelig noe islignende stoff som smelter etterpå. Gikk nesten skikkelig galt her. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...