Gå til innhold

Hvilken amd athlon xp er best?


XzErOx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg bare lurte på hvilken xp prossesor som egner seg best for oveklokking.. i sammen med med asus a7v600 hovedkort..  :dontgetit:

 

 

på forhånd takk..  :!:

 

 

ps har luft kjøling.

Problemet er vel at Asus a7v600 er dårlig egnet til overklokking...

Det har VIA KT600 chipset, som ikke har mulighet til å låse AGP og PCI til faste frekvenser, og overklokker disse i takt med FSB... :(

 

Beste Athlon XP er vel XP-M 2600+(47w) eller XP-M 2400+(35w), men som sagt hovedkortet er IKKE særlig egnet til overklokking! :thumbup:

Lenke til kommentar

stemmer sikkert helt.. men jeg da klokket min xp 2100 fra 1733 til 2210 mhz.. så kan da ikke være så værst.. men kan da loksågodt legge i en 1000 lapp i til et nytt hoved kort når jeg førstes skal bestille.. :p

Endret av XzErOx
Lenke til kommentar
men jeg da klokket min xp 2100 fra 1733 til 2210 mhz.. så kan da ikke være så værst..

Jada, det kan gå bra, men det kan også skade div. hardware som skjermkort, lydkort(og andre PCI-kort), harddiker o.s.v.....

men kan da loksågodt legge i en 1000 lapp i til et nytt hoved kort når jeg førstes skal bestille..  :p

Pass på at det er et med nForce2 chipset!

Abit NF7 S-v2, DFI Lanparty eller DFI ULTRA Infinity skal være blant de beste socket A korta... :yes:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...