Gå til innhold

X800XT eller 6800 Ultra?


GRendal

Anbefalte innlegg

ok gutta, er det noen reel forskjell mellom disse kortene?

hørte en fyr sa at når han bytta fra 9800 pro til 6800 ultra ble vissnok Thief 3 et helt annet spill, fordi det ble "flere detaljer".

er det belegg for disse påstandene?

 

er veldig i tvil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husk at de er ikke er ferdige med driverne til nVIDIA, beta vil si ikke 100% men alt under ! så når driverne er ferdige kan man vente økt ytelse mens ATI har lansert sinnde nye drivere komplett med noe bedre ytelse, men ser ut som at nVIDIA har gjort det best denne gangen :w00t:

Lenke til kommentar

6800 støtter PS3.0 noe som tillater blant annet displacement mapping. Jeg har ikke sjekka om theif har implementert dette, men det er jo et ganske nytt spill så det er ikke umulig. PS3.0 tillater å gjøre en del effekter på 1 pass istedet for 2 eller flere, så dette kan gi litt bedre ytelse på kommende spill, og jeg har blant annet hørt at Doom3 vil være definitivt raskere på 6800. Ellers er det vel anti-alising og anisotropic filtering hvor X800 slår 6800.

 

Jeg regner med å gå for en 6800 selv. Grunn? PS3.0 samt at ytelsesforskjellen er minimal mellom X800 og 6800, og prisen ligger på det samme. Jeg skal ikke kjøpe noe før sommeren er over, så jeg vil fremdeles se det an litt.

 

----

David Kirk: Displacement mapping involves actually displacing the geometry. Unlike bump mapping and normal mapping which are simply pixel shader effects, displacement mapping actually moves triangles around and creates new shapes. These new, more detailed displaced shapes have more complexity, and thus the lighting and shadowing is more detailed and interesting. Note that with normal mapping and bump mapping, since the geometry for the bumps doesn't actually "stick out" (it just looks like it, due to the shading), you don't get correct shadows for all of the bumps. With displacement mapping the shadows are correct as well!*

Lenke til kommentar
Jeg ville ha valgt 6800Ultra.

Fordi det støtter PS. 3

Vel. SM 3.0 er den største grunnen til at jeg vurderer 6800. Ser lista over spill som vil støtte dette, og det er flere lovende titler.

Men så ser jeg på ATI og 3Dc. Er fremdeles ikke så mange titler som vil støtte dette i næreste fremtid. Men de har jo HL2. Og så tenker jeg hvor mye jeg har spillt HL-mods. Dersom NV hadde hatt HL2 i lommen, ville det ikke være tvil. Men jeg er i sterk tvil nå. Og siden ATI har et svakt overtak i høy oppløsninger med AA/AF ser det ut til at det blir et X800XT PE fremfor et 6800U for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Er fremdeles ikke så mange titler som vil støtte dette i næreste fremtid

Og hvordan vet du dette?

Det er ikke mange titler som støtter det foreløpig, men å si at det ikke støttes i nærmere framtid vet ikke du noe om.

Endret av Merlin
Lenke til kommentar
Er fremdeles ikke så mange titler som vil støtte dette i næreste fremtid

Og hvordan vet du dette?

Har du sett noen liste med spill som har støtte for 3Dc. Tror det er snakk om 4 spill eller noe. Selvfølgelig er det flere spill som vil støtte dette. Men NV har flere spill i lommen, og personlig synes jeg nVidia har en mer lovende line-up. Eneste spillet som får meg til å vurdere ATI er HL2, og det sier litt om forventningene jeg har til det spillet. Eller ikke spillet... Forventingene jeg har til source-engine.

Lenke til kommentar
Er fremdeles ikke så mange titler som vil støtte dette i næreste fremtid

Og hvordan vet du dette?

Har du sett noen liste med spill som har støtte for 3Dc. Tror det er snakk om 4 spill eller noe. Selvfølgelig er det flere spill som vil støtte dette. Men NV har flere spill i lommen, og personlig synes jeg nVidia har en mer lovende line-up. Eneste spillet som får meg til å vurdere ATI er HL2, og det sier litt om forventningene jeg har til det spillet. Eller ikke spillet... Forventingene jeg har til source-engine.

Det noen spill som baserer seg på Source Engine, blant annet Vampire: Bloodlines..

Lenke til kommentar

har sett en test her inne på forumet hvor helt vanlig 6800 knuste X800PRO i AAxAF og det sier ikke så mye enn at folk har gått å sagt at 6800 hadde AAxAF som lignet GeForce2 og noen sier litt for mye..men støtter 6800 fult ut jeg selv om alle ulempene med strøm osv. !

Lenke til kommentar
Jeg ville ha valgt 6800Ultra.

Fordi det støtter PS. 3

Vel. SM 3.0 er den største grunnen til at jeg vurderer 6800. Ser lista over spill som vil støtte dette, og det er flere lovende titler.

Men så ser jeg på ATI og 3Dc. Er fremdeles ikke så mange titler som vil støtte dette i næreste fremtid. Men de har jo HL2. Og så tenker jeg hvor mye jeg har spillt HL-mods. Dersom NV hadde hatt HL2 i lommen, ville det ikke være tvil. Men jeg er i sterk tvil nå. Og siden ATI har et svakt overtak i høy oppløsninger med AA/AF ser det ut til at det blir et X800XT PE fremfor et 6800U for mitt vedkommende.

Far Cry får jo 3Dc støtte i 1.3 patchen, men de har vel ikke begynt på den enda :)

Lenke til kommentar
Det noen spill som baserer seg på Source Engine, blant annet Vampire: Bloodlines..

Det tror jeg faktisk er et TWIMTBP spill.

 

Far Cry får jo 3Dc støtte i 1.3 patchen, men de har vel ikke begynt på den enda

Synes ikke farcry teller lenger. Alle har jo rundet det for lenge siden. Teller ikke inn under SM 3.0 slippene til NV heller. Tror ikke Cryengine vil bli noe utbredt.

Lenke til kommentar

6800 Ultra ville jeg gått for. Synes NV40 er mer fremtidsrettet og spennende. Det er en helt ny arkitiektur. R420 bygger på en eldre arkitektur.

 

Når det gjelder SM 3.0 vs 3Dc så holder jeg en knapp på SM 3.0. Det er tross alt en industristandard, da det er implementert i DirectX. 3Dc er så langt bare en ATi standard...

Lenke til kommentar
Det noen spill som baserer seg på Source Engine, blant annet Vampire: Bloodlines..

Det tror jeg faktisk er et TWIMTBP spill.

 

Far Cry får jo 3Dc støtte i 1.3 patchen, men de har vel ikke begynt på den enda

Synes ikke farcry teller lenger. Alle har jo rundet det for lenge siden. Teller ikke inn under SM 3.0 slippene til NV heller. Tror ikke Cryengine vil bli noe utbredt.

Det tar i bruk Valves Source Engine:

Developed by Troika, Vampire: The Masquerade - Bloodlines runs on Valve Source Technology - the same game engine technology that powers Half-Life 2.

 

Link: http://pc.ign.com/objects/566/566186.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...