Gå til innhold

Ny blokk fra AC. Cuplex "PRO".


8-Ball

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så interessant ut den der... Gravde litt på nettet og fant en del tester, men dessverre var alle på tysk og jeg tok aldri tysk på skolen...

 

Grafer kan jeg imidlertid lese ennå, og denne så brukbar ut... (funnet her) Såvidt jeg kunne finne ut ble testen utført med en AMD XP2500 @ 2,2 GHz, Hydor H20 pumpe og en "Heattransformer 2 Dual", en slags EVO 240-type radiator (dog noget større), med to Papst 4412FGL påmontert.

 

Disse opplysningene bør nok tas med ett trailerlass salt, siden jeg som sagt ikke kan tysk og det er en del ukjente faktorer i bildet, men det burde iallfall gi en viss antydning om hvor landet ligger. Pokker at de ikke har til Socket A på lager :cry:

XP-M'en min venter fremdeles på nytt kabbis og vannkjøling, men det var det å få ut den berømte finger'n da... :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg har sett\kjent på blokka, typisk AC kvalitet. Noe som da mener at den er bra.

Men hvis det er noe jeg har å usette på, så er det bare er 1/8BSP gjenger. Noe som desverre gjelder alle AC blokkene.

Skulle gjerne ha sett denne blokka med 3/8BSB og 1/2BSP også...

1/8 BSP gjenger har større* gjennomstrømming enn dysen som følger uansett så det blir ikkje noe "flaskehals" der, i allefall ikkje nevne verdig i forrhold til dysen...

 

eller tar eg feil igjenn?

 

*) kan i allefall, kommer ann på godstykkelse i nipplene

Pointet mitt er at det ikke er alle som bruker de 3/8"ID nippelen som følger med... Mitt system feks. er det bare 1/2"ID. Da syntes jeg det er litt dumt å måtte sette på en 1/8BSP blokk. Med mindre den ikke da vil virke som en "jet" dyse som "akslererer" vannet inn i blokka da :hmm:

Lenke til kommentar

...og til dere som fortsatt var litt interessert i Pro utgaven,er det her en liten test sammenlignet med den dyrere non Pro blokka TEST

Kunne ikke dy meg,men måtte bestille meg en fra Microplex :p .Der sa de at de hadde solgt en ca.50 !!! stk på kort tid.... men ingen tilbakemeldinger om hvor god/dårlig den er. Jeg syntes iallefall det TDX wannabelookalikemaybe designet virka litt spennende. Og ei bittelita smekker dyse var det også gett...

TESTE................

Lenke til kommentar

Jeg har sett\kjent på blokka, typisk AC kvalitet. Noe som da mener at den er bra.

Men hvis det er noe jeg har å usette på, så er det bare er 1/8BSP gjenger. Noe som desverre gjelder alle AC blokkene.

Skulle gjerne ha sett denne blokka med 3/8BSB og 1/2BSP også... 

1/8 BSP gjenger har større* gjennomstrømming enn dysen som følger uansett så det blir ikkje noe "flaskehals" der, i allefall ikkje nevne verdig i forrhold til dysen...

 

eller tar eg feil igjenn?

 

*) kan i allefall, kommer ann på godstykkelse i nipplene

Pointet mitt er at det ikke er alle som bruker de 3/8"ID nippelen som følger med... Mitt system feks. er det bare 1/2"ID. Da syntes jeg det er litt dumt å måtte sette på en 1/8BSP blokk. Med mindre den ikke da vil virke som en "jet" dyse som "akslererer" vannet inn i blokka da

 

1/8 BSP nippelene har ingen begrensninger mot de som finnes i jet-dysa + ribba.

 

er det bare 1/2"ID. Da syntes jeg det er litt dumt å måtte sette på en 1/8BSP blokk.
:hmm: Dysene vil akslerere vannet. Synes du nipplene er en stor begrensning i systemet ditt. Ikke kjøp denne blokken med mindre du kobler 3 - 4 i paralell :p

 

Jet-dysene akslererer vannet men mest at det treffer ribba skikkelig :D

 

Blokken har liten gjennomstrømning, passer flott til en 300 l/t pumpe :roll:

Lenke til kommentar
Denne vil nepppe yte bedre en TDX blokka, pga at vanngjennomstrømmningen er annderledes her. Dere ser vannet kommer ned, ene delen går ut mot retur, mens den andre delen av vannet havner i bak "evja" og vil kollidere med det nye vannet som kommer inn. Dermed vil vannet få lenger oppholdstid inne i blokka. TDX er derimot pæreformet og strømmen blir naturlig ledet ut mot retur.

 

 

 

Jeg satt inn den blokka i går og så på vannstrømmen når jeg først satt igang pumpa,hadde da endel luft i systemet som vanlig er før man får luftet,kjørt inn systemet.

Strømmen gjennom blokka er helt grei,var artig å se strømmen av bobler som for gjennom blokka,det virvlet ganske friskt og bakevje eller dødpunkter var det ikke. Et godt design ser det ut som,førsteinntrykket var positivt,skal bli artig å se hvordan den yter i forhold til mine anndre blokker...bare AS5 får satt seg.

 

EDIT: Dobbelquote

 

Men,er enig med deg ja,for tror heller ikke den yter bedre enn TDX men det er det heller ikke så mange som gjør,kommer litt ann på hvem og hvordan de tester blokkene.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...